• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 21.6°C / 25.8°C
    1 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    4 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    2 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    3 BF
    73%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 24.0°C
    2 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    2 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    1 BF
    92%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    2 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    2 BF
    74%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 25.4°C
    1 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.5°C / 25.5°C
    4 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    1 BF
    77%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    53%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.6°C / 22.6°C
    2 BF
    61%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 18.8°C / 23.8°C
    3 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 26.0°C
    2 BF
    64%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 22.2°C / 24.7°C
    1 BF
    51%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    1 BF
    79%
EUROKINISSI

Αυξάνονται τα αστικά των ΚΤΕΛ περιφερειακά της Αθήνας και... μειώνονται τα λεωφορεία στο κέντρο

  • A-
  • A+
Τα πρώτα στοιχεία για μέρος του Οκτωβρίου έδειξαν ότι κατά μέσο όρο οι ημερήσιες βάρδιες των οδηγών της ΟΣΥ δεν ξεπέρασαν τις 2.350 τις καθημερινές, όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν... 150 περισσότερες.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Καθώς ολοκληρώνεται ο πρώτος μήνας δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ, σχεδόν τα μισά από τα προβλεπόμενα ιδιωτικά λεωφορεία καλύπτουν ήδη 32 περιφερειακές γραμμές της Αθήνας και μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, αναμένεται να προσθέσουν ακόμα 27 γραμμές (κυρίως στην Ανατολική Αττική και στην Κηφισιά), από το σύνολο των 59+1 γραμμών που έχουν εγκριθεί - τελευταία γραμμή, είναι η αποκλειστικά θερινή 122Θ. Εκτός από την εθελοντική συνεισφορά μερικών περιφερειακών ΚΤΕΛ, μέχρι τώρα μόνο τα «ΚΤΕΛ Κορίνθου« και τα «ΚΤΕΛ Νομού Αττικής» έχουν σοβαρή εμπλοκή στα δρομολόγια της Αθήνας, καθώς είναι τα μόνα που έχουν προχωρήσει σε αγορές ή μισθώσεις μεταχειρισμένων λεωφορείων, αντίστοιχα και προσλήψεις οδηγών.

* Στη φωτογραφία μερικά από τα περίφημα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία που έρχονται στην Ελλάδα. Με λίγο γυάλισμα, θα δείχνουν «σαν καινούργια» όταν ξεκινήσουν δρομολόγια στα ΚΤΕΛ ή στον ΟΣΥ. Κι αν δεν δουλεύουν καλά οι πόρτες και η «επιγονάτιση», εάν δεν είναι online η τηλεματική, αν είναι χαλασμένος ο κλιματισμός, θα τα επισκευάσουν οι τεχνικοί της... ΟΣΥ στην πορεία

 

Τα ΚΤΕΛ Θήβας και Χαλκίδας δείχνουν να ξανασκέφτονται τη συμμετοχή τους καθώς το συγκοινωνιακό έργο αποδεικνύεται «ακριβό σπορ» και μέχρι τώρα με συμφωνία προέδρων άλλαξαν την κατανομή του ΦΕΚ, μεταφέροντας μία γραμμή από την ευθύνη της Θήβας, στο ΚΤΕΛ Κορίνθου και δυο γραμμές του ΚΤΕΛ Χαλκίδας, στο ΚΤΕΛ Αττικής. Ομως, το ΚΤΕΛ Κορίνθου αν και έχει ήδη προμηθευτεί όλα τα λεωφορεία που προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός, ακόμη δεν έχει βρει το σύνολο των οδηγών που απαιτούνται ώστε να βγάλει όλα τα δρομολόγια.

Πάντως, στο κέντρο της Αθήνας η κατάσταση δεν βελτιώθηκε. Τα πρώτα στοιχεία για μεγάλο μέρος του Οκτωβρίου έδειξαν ότι κατά μέσο όρο οι ημερήσιες βάρδιες των οδηγών της ΟΣΥ δεν ξεπέρασαν τις 2.350 τις καθημερινές, όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου ήταν... 150 περισσότερες. Δηλαδή, αφαιρέθηκαν περιφερειακές βάρδιες, αλλά... ξαλάφρωσε και η πίεση από τα ρεπό των οδηγών στο κέντρο της πόλης!

Τηλεματική... αγνώστου πατρός

Η γνωστή εταιρεία «Med Bus & Truck Center» της οικογένειας Παπαδάκη στην Ελευσίνα έχει προμηθεύσει σχεδόν το σύνολο των μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων σε ΚΤΕΛ και ΟΑΣΘ, ενώ ενδιαφέρθηκε και για τη μίσθωση των 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων στην ΟΣΥ. Στον χώρο της λειτουργεί ένα τεράστιο συνεργείο και φανοποιείο για φορτηγά και λεωφορεία, στον οποίο ανακατασκευάζονται τα μεταχειρισμένα λεωφορεία που έρχονται από την Βόρεια Ευρώπη, προτού μοιραστούν στους συγκοινωνιακούς φορείς και εταιρείες. Οι τεχνίτες κάνουν θαύματα, αφού μπορούν να πάρουν ένα λεωφορείο που έχει αποσυρθεί από άλλους συγκοινωνιακούς φορείς και να το επαναφέρουν σε κατάσταση κυκλοφορίας.

Κάθε Κυριακή μαθαίνουμε ότι πηγαίνουν στην Ελευσίνα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που έχουν εγκαταστήσει τα μηχανήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου από παροπλισμένα λεωφορεία των ΟΑΣΑ/ΟΣΥ, για να «κατεβάσουν» τα πραγματοποιηθέντα δρομολόγια και εισιτήρια, ώστε να γίνεται ο έλεγχος και να δρομολογηθούν πληρωμές όταν δημοσιοποιηθεί η σχετική σύμβαση παραχώρησης στη Διαύγεια - προς το παρόν εγκρίθηκε μόνο η δέσμευση πίστωσης περίπου 5,87 εκατ. ευρώ (ΑΔΑ: 6ΡΓ5465ΧΘΞ-ΝΤ0) ως «επιχορήγηση του ΟΑΣΑ για την ανάθεση εκτέλεσης μέρους του εκτελούμενου από τον ΟΜΙΛΟ ΟΑΣΑ συγκοινωνιακού έργου, στο συγκοινωνιακό φορέα με την επωνυμία «ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ» λόγω του COVID-19» η οποία θα μοιραστεί αναλογικά στα ΚΤΕΛ που βγάζουν αστικά δρομολόγια πέριξ των Αθηνών.

* Το αστικό MAN της φωτογραφίας στο Χαλάνδρι, από το δρομολόγιο 307 των ΚΤΕΛ, έχει αυτοκόλλητα επάνω στους ηλεκτρονικούς πίνακες, καθώς η συσκευή τηλεματικής δεν έχει μόνιμη σύνδεση μέσω διαδικτύου με τον ΟΑΣΑ

 

Τα λεωφορεία αυτά δεν έχουν κάρτες 4G για μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο ώστε να μεταδίδουν συνεχώς τη θέση τους στο κεντρικό σύστημα τηλεματικής, δεν εκκαθαρίζουν καθημερινά τις εισπράξεις από τα εισιτήρια, δεν εμφανίζονται στις εφαρμογές δρομολογίων και αναγκάζονται να καλύπτουν με αυτοκόλλητη επιγραφή τις εξωτερικές οθόνες εμπρός και στο πλάι με τον αριθμό του δρομολογίου και τη διαδρομή.

Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα τα διαχειρίζεται και τα συντηρεί προσωρινά η ιδιωτική εταιρεία που τα τοποθέτησε το 2016 στα κρατικά λεωφορεία («θερμικά» ή ηλεκτρικά), όμως αποτελούν περιουσία του ΟΑΣΑ, στον οποίο θα περάσει η ιδιοκτησία τους μέσα στα επόμενα χρόνια και έχουν αγοραστεί με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (διαδικασία ΣΔΙΤ) - αλλά η επίλυση αυτού του λεπτού ζητήματος είναι πρόβλημα των διοικητικών συμβουλίων ΟΑΣΑ και ΟΣΥ ή του υπουργείου που τους εποπτεύει.

Ενδέχεται λοιπόν να μην είναι... σκόπιμη σε αυτή τη χρονική περίοδο η εμφάνιση των συγκεκριμένων κωδικών τηλεματικής στο online σύστημα, καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει συμβατικά ή νομικά η χρήση τους και είναι άξιο απορίας εάν τα ΚΤΕΛ έχουν τιμολόγια αγοράς για τον εξοπλισμό που τοποθέτησαν!

Θυμίζουμε ότι έχει εγκριθεί από τις αρχές της περασμένης άνοιξης η χρήση έως και 730.000 ευρώ από τον ειδικό λογαριασμό 1% των εισιτηρίων κάθε ΚΤΕΛ για την τοποθέτηση συσκευών ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ τον Οκτώβριο, μετά τις αποκαλύψεις για το «πλιάτσικο» των συσκευών τηλεματικής από παροπλισμένα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, εγκρίθηκε πρόσθετη χρηματοδότηση 50.000 ευρώ στην Πανελλήνια Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ για να συμμετάσχει στην τοποθέτηση συσκευών τηλεματικής στα αστικά λεωφορεία που έρχονται στην Αθήνα - πλην όμως τα ΚΤΕΛ αδιαφόρησαν (για τις συσκευές).

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία στα αστικά λεωφορεία της Αθήνας και στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ όλης της χώρας προχωρά η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών διεκδικώντας την άμεση απόσυρση των ιδιωτών των ΚΤΕΛ...
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
Το κόστος της παραχώρησης δρομολογίων για φέτος προϋπολογίζεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), σε περίπου 30 εκατ. ευρώ για το 2021 και σε περίπου 25 εκατ. ευρώ για το 10μηνο του 2022.
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δρομολόγια στα τυφλά
Τα πρώτα επαρχιακά ΚΤΕΛ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της πρωτεύουσας με βασικές ελλείψεις για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Δρομολόγια στα τυφλά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκινούν οι παραχωρήσεις δρομολογίων σε ιδιώτες
Θα ακολουθήσουν από Δευτέρα δρομολόγια στο νότιο παραλιακό μέτωπο και στην Ανατολική Αττική ● Ενισχύονται από σήμερα οι πρώτες γραμμές λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας.
Ξεκινούν οι παραχωρήσεις δρομολογίων σε ιδιώτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας