Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αυτούς ξέρουν, αυτούς εμπιστεύονται!
EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αυτούς ξέρουν, αυτούς εμπιστεύονται!

  • A-
  • A+
Με τις λεωφορειολωρίδες πρακτικά καταργημένες στα περισσότερα σημεία της Αθήνας, αλλά και καταπατημένες πλέον από το φαραωνικό έργο Μπακογιάννη, ο ΟΑΣΑ κινείται για το πέρασμα νέας διαγράμμισης, το οποίο ανέλαβε... η ίδια εταιρεία που έβαψε τους δρόμους και στον «Μεγάλο Περίπατο»! ● Ο διαγωνισμός, δε, προχωρά με βραδύτατο ρυθμό.

Εως χθες, το φιάσκο των έργων του «Μεγάλου Περιπάτου» με το άλλο φιάσκο, εκείνο της έλλειψης μέσων μαζικής μεταφοράς που αναγκάζει καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους να εκτίθενται στον συγχρωτισμό, είχαν ένα σημείο συνάντησης: τις καταργημένες στην πράξη λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας για λεωφορεία-τρόλεϊ.

Από χθες όμως, τα δύο... φιάσκα απέκτησαν και δεύτερο κοινό σημείο. Ο ΟΑΣΑ ανέθεσε τη διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων του στην ίδια εταιρεία που είχε αναλάβει το βάψιμο της ασφάλτου στην Πανεπιστημίου, τη Βασ. Ολγας και άλλα σημεία του κέντρου της Αθήνας.

Η λειτουργία των λεωφορειολωρίδων είναι ένα από τα λίγα μέτρα που ευνοούν πραγματικά τα επιφανειακά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθώς επιτρέπουν σε λεωφορεία και τρόλεϊ να μετακινούνται γρηγορότερα, μειώνοντας τον χρόνο παραμονής εντός τους των συνωστιζόμενων επιβατών.

Ομως, με την έναρξη των δοκιμαστικών έργων του «Μεγάλου Περιπάτου» τον Μάιο και καθώς η κίνηση άρχισε να επιστρέφει δριμύτερη στο κέντρο της Αθήνας, οι λεωφορειολωρίδες που λειτουργούσαν επί χρόνια στην Πανεπιστημίου εξαφανίστηκαν κάτω από ζαρντινιέρες και χρώματα.

Τα ΜΜΜ αναγκάζονταν να μοιράζονται τον ίδιο χώρο με τα Ι.Χ. καθώς πέρασαν μήνες χωρίς να ισχύσει η προβλεπόμενη λεωφορειολωρίδα και τον Αύγουστο το σχέδιο άλλαξε και πάλι καθώς οι ζαρντινιέρες μετακινήθηκαν.

Τώρα αποκαλύπτεται ότι στο ίδιο διάστημα, ο ΟΑΣΑ έκλωθε επί μήνες έναν διαγωνισμό για να βρει αυτόν που θα βάψει τις διαγραμμίσεις ώστε να ξεχωρίζουν οι λεωφορειολωρίδες από το υπόλοιπο οδόστρωμα:

● Στις 28 Φεβρουαρίου, παραμονές Καθαράς Δευτέρας, η διοίκηση του οργανισμού δέσμευσε ποσό 24.800 ευρώ για να γίνουν οι διαγραμμίσεις.

● Παρά το μικρό μέγεθος της δαπάνης, η προκήρυξη διαγωνισμού έγινε στις 9 Ιουνίου και δεν επελέγη η φαστ-τρακ διαδικασία του Δήμου Αθηναίων (όπου για τα βαψίματα πληρώθηκαν 850.000 ευρώ ενώ το υπόλοιπο κόστος έως τα 2 εκατ. πήγε σε παγκάκια και ζαρντινιέρες).

● Ο μειοδότης ορίστηκε από το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ στις 28 Ιουλίου 2020 που συνεδρίασε και πάλι στις 16 Σεπτεμβρίου για να κατακυρώσει τη σύμβαση στην εταιρεία Maycon – την ίδια που είχε επιλέξει από τον Μάιο ο Δήμος Αθηναίων χωρίς κανονικό διαγωνισμό.

● Και πάλι, όμως, οι λεωφορειολωρίδες έπρεπε να περιμένουν μέχρι χθες 29/10 που υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ-Maycon. Θεωρητικώς, η εταιρεία αναλαμβάνει τώρα να διαγραμμίσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 τις λεωφορειολωρίδες όχι μόνο στην Πανεπιστημίου αλλά και στην Αμαλίας, τη Β. Σοφίας και όπου αλλού λειτουργούν σε μεγάλες αρτηρίες του Λεκανοπεδίου, σε συνολικό μήκος 21 χιλιομέτρων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον διορισμό... δεν κολλάει
Πού κολλάει, πού δεν κολλάει; Δεν κολλάει όταν αφορά διορισμό στο Δημόσιο! Ο λόγος για την περίεργη, σε περίοδο μαζικών απαγορεύσεων, απόφαση να μη διακοπούν οι εξετάσεις υποψηφίων οδηγών μόνο για φορτηγά και...
Στον διορισμό... δεν κολλάει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: Λεωφορείο εισαγωγής έμεινε στον ανήφορο
Οχημα από τα πολυδιαφημισμένα που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λιψία πήρε φωτιά ενώ εκτελούσε δρομολόγιο ● Στην ανηφορική διαδρομή αποδίδεται το ατύχημα.
ΟΑΣΘ: Λεωφορείο εισαγωγής έμεινε στον ανήφορο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναπάντητα ερωτήματα για τα ΚΤΕΛ
Κενά σχετικά με το θέμα της ασφάλειας του επιβατικού κοινού παρατηρούνται στη σύμβαση για τα οχήματα των ΚΤΕΛ που θα βελτίωναν το συγκοινωνιακό σύστημα της πρωτεύουσας.
Αναπάντητα ερωτήματα για τα ΚΤΕΛ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας