• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.7°C / 25.0°C
    3 BF
    33%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.2°C / 25.6°C
    3 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 16.7°C / 22.0°C
    2 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 19.0°C
    1 BF
    55%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    88%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.0°C / 26.1°C
    2 BF
    47%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    4 BF
    42%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.9°C / 22.0°C
    1 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.0°C / 24.4°C
    1 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    1 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    4 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 24.0°C
    2 BF
    46%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    2 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 24.0°C
    2 BF
    38%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 23.9°C / 25.6°C
    4 BF
    35%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.2°C
    4 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.1°C / 23.3°C
    3 BF
    35%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 21.1°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.0°C / 26.1°C
    2 BF
    46%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    4 BF
    42%
Αυτούς ξέρουν, αυτούς εμπιστεύονται!
EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αυτούς ξέρουν, αυτούς εμπιστεύονται!

  • A-
  • A+
Με τις λεωφορειολωρίδες πρακτικά καταργημένες στα περισσότερα σημεία της Αθήνας, αλλά και καταπατημένες πλέον από το φαραωνικό έργο Μπακογιάννη, ο ΟΑΣΑ κινείται για το πέρασμα νέας διαγράμμισης, το οποίο ανέλαβε... η ίδια εταιρεία που έβαψε τους δρόμους και στον «Μεγάλο Περίπατο»! ● Ο διαγωνισμός, δε, προχωρά με βραδύτατο ρυθμό.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Εως χθες, το φιάσκο των έργων του «Μεγάλου Περιπάτου» με το άλλο φιάσκο, εκείνο της έλλειψης μέσων μαζικής μεταφοράς που αναγκάζει καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους να εκτίθενται στον συγχρωτισμό, είχαν ένα σημείο συνάντησης: τις καταργημένες στην πράξη λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας για λεωφορεία-τρόλεϊ.

Από χθες όμως, τα δύο... φιάσκα απέκτησαν και δεύτερο κοινό σημείο. Ο ΟΑΣΑ ανέθεσε τη διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων του στην ίδια εταιρεία που είχε αναλάβει το βάψιμο της ασφάλτου στην Πανεπιστημίου, τη Βασ. Ολγας και άλλα σημεία του κέντρου της Αθήνας.

Η λειτουργία των λεωφορειολωρίδων είναι ένα από τα λίγα μέτρα που ευνοούν πραγματικά τα επιφανειακά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθώς επιτρέπουν σε λεωφορεία και τρόλεϊ να μετακινούνται γρηγορότερα, μειώνοντας τον χρόνο παραμονής εντός τους των συνωστιζόμενων επιβατών.

Ομως, με την έναρξη των δοκιμαστικών έργων του «Μεγάλου Περιπάτου» τον Μάιο και καθώς η κίνηση άρχισε να επιστρέφει δριμύτερη στο κέντρο της Αθήνας, οι λεωφορειολωρίδες που λειτουργούσαν επί χρόνια στην Πανεπιστημίου εξαφανίστηκαν κάτω από ζαρντινιέρες και χρώματα.

Τα ΜΜΜ αναγκάζονταν να μοιράζονται τον ίδιο χώρο με τα Ι.Χ. καθώς πέρασαν μήνες χωρίς να ισχύσει η προβλεπόμενη λεωφορειολωρίδα και τον Αύγουστο το σχέδιο άλλαξε και πάλι καθώς οι ζαρντινιέρες μετακινήθηκαν.

Τώρα αποκαλύπτεται ότι στο ίδιο διάστημα, ο ΟΑΣΑ έκλωθε επί μήνες έναν διαγωνισμό για να βρει αυτόν που θα βάψει τις διαγραμμίσεις ώστε να ξεχωρίζουν οι λεωφορειολωρίδες από το υπόλοιπο οδόστρωμα:

● Στις 28 Φεβρουαρίου, παραμονές Καθαράς Δευτέρας, η διοίκηση του οργανισμού δέσμευσε ποσό 24.800 ευρώ για να γίνουν οι διαγραμμίσεις.

● Παρά το μικρό μέγεθος της δαπάνης, η προκήρυξη διαγωνισμού έγινε στις 9 Ιουνίου και δεν επελέγη η φαστ-τρακ διαδικασία του Δήμου Αθηναίων (όπου για τα βαψίματα πληρώθηκαν 850.000 ευρώ ενώ το υπόλοιπο κόστος έως τα 2 εκατ. πήγε σε παγκάκια και ζαρντινιέρες).

● Ο μειοδότης ορίστηκε από το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ στις 28 Ιουλίου 2020 που συνεδρίασε και πάλι στις 16 Σεπτεμβρίου για να κατακυρώσει τη σύμβαση στην εταιρεία Maycon – την ίδια που είχε επιλέξει από τον Μάιο ο Δήμος Αθηναίων χωρίς κανονικό διαγωνισμό.

● Και πάλι, όμως, οι λεωφορειολωρίδες έπρεπε να περιμένουν μέχρι χθες 29/10 που υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ-Maycon. Θεωρητικώς, η εταιρεία αναλαμβάνει τώρα να διαγραμμίσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 τις λεωφορειολωρίδες όχι μόνο στην Πανεπιστημίου αλλά και στην Αμαλίας, τη Β. Σοφίας και όπου αλλού λειτουργούν σε μεγάλες αρτηρίες του Λεκανοπεδίου, σε συνολικό μήκος 21 χιλιομέτρων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ τις μέρες του Πάσχα
Με ειδικό πρόγραμμα θα λειτουργήσουν κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα -από Μεγάλη Παρασκευή έως και Δευτέρα του Πάσχα- τα μέσα μαζικής μεταφοράς. 
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ τις μέρες του Πάσχα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νοσούσε και τον καλούσαν για δρομολόγια
Νοσηλευόταν επί 18 ημέρες με κορονοϊό, αλλά η ΟΣΥ τον καλούσε καθημερινά να κάνει δρομολόγια ως οδηγός λεωφορείου. Αυτό και άλλα πολλά και αδιανόητα αναφέρει σε επιστολή της η αδελφή του 53χρονου οδηγού...
Νοσούσε και τον καλούσαν για δρομολόγια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδήγησαν στην έξοδο τον γ.γ. Μεταφορών
Κυβερνητικές αστοχίες που αφορούν τη δρομολόγηση νέων μέσων μαζικής μεταφοράς οδήγησαν στην απομάκρυνση του Ν. Σταθόπουλου από το υπουργείο Υποδομών.
Οδήγησαν στην έξοδο τον γ.γ. Μεταφορών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιτελική αποτυχία και στα μέσα μαζικής μεταφοράς
Ούτε τα μέσα σταθερής τροχιάς, που παγκοσμίως θεωρούνται τα πιο ανεπηρέαστα από τις καιρικές συνθήκες, έμειναν αλώβητα από τα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία.
Επιτελική αποτυχία και στα μέσα μαζικής μεταφοράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετά τις 7 π.μ. τα δρομολόγια των λεωφορείων την Τετάρτη
Ο ΟΑΣΑ ενημερώνει ότι όσα δρομολόγια επιτρέψουν οι συνθήκες να πραγματοποιηθούν θα ξεκινήσουν μετά τις 7 το πρωί, καθώς στην Αττική είναι αυξημένος ο κίνδυνος εμφάνισης παγετού κατά τις πρώτες πρωινές ώρες.
Μετά τις 7 π.μ. τα δρομολόγια των λεωφορείων την Τετάρτη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας