• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.7°C / 26.8°C
    3 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 23.1°C / 25.8°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.6°C / 25.5°C
    3 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    64%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.0°C / 22.9°C
    3 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.5°C / 19.0°C
    3 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    40%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 25.4°C
    4 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 23.9°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 23.5°C / 25.7°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 26.7°C
    0 BF
    62%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.1°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 24.5°C
    1 BF
    56%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    1 BF
    79%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.5°C / 26.0°C
    3 BF
    54%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 21.3°C / 24.9°C
    1 BF
    55%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 25.1°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    85%
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καταστράφηκε πλήρως το ναρκοθηρευτικό

  • A-
  • A+
«Πιο φτηνά είναι να πάρουμε άλλα δύο, παρά να φτιάξουμε ό,τι απέμεινε». Αυτή την απάντηση φέρεται να έδιναν χθες στα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού οι ειδικοί που εξέτασαν το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» προκειμένου να αποφασιστεί η τύχη του μετά την τεράστια ζημιά που υπέστη.

«Πιο φτηνά είναι να πάρουμε άλλα δύο, παρά να φτιάξουμε ό,τι απέμεινε». Αυτή την απάντηση φέρεται να έδιναν χθες στα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού οι ειδικοί που εξέτασαν το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» προκειμένου να αποφασιστεί η τύχη του μετά την τεράστια ζημιά που υπέστη.

Το πλοίο, όπως έλεγαν οι πληροφορίες, έχει οριστική στρέβλωση, η οποία θα υφίσταται ακόμη κι αν επιδιορθωθεί μεγάλο μέρος της βλάβης, ενώ σημαντικές καταστροφές, εκτός από τον άξονα μετάδοσης, έπαθε και ο εξοπλισμός ναρκοθηρίας, με αποτέλεσμα το κόστος επισκευής να εκτινάσσεται σε δυσθεώρητα ύψη, χωρίς αυτό να εγγυάται τη μετέπειτα λειτουργικότητά του. Συνέστησαν, δε, ως καλύτερη λύση τον «κανιβαλισμό» των διασωθέντων οργάνων και μηχανικών μερών του, ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν για τυχούσα συντήρηση των άλλων τριών ναρκοθηρευτικών. 

Το κύριο όμως θέμα συζήτησης χθες μεταξύ των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού δεν ήταν η τύχη του «Καλλιστώ», αλλά οι συνθήκες της σύγκρουσης των δυο πλοίων. Το ατύχημα, έλεγαν, συνέβη πριν από το σημείο διαχωρισμού της κυκλοφορίας όπου υποχρεωτικά εφαρμόζονται οι διεθνείς κανόνες προς αποφυγή σύγκρουσης και, σύμφωνα με αυτούς, οι ευθύνες αποδίδονται στο «καταφθάνον» πλοίο (αυτό που είναι πίσω) και όχι στο προπορευόμενο (σ.σ. αυτό που βρίσκεται μπροστά).

Ο κυβερνήτης του «καταφθάνοντος» οφείλει να ενημερώσει με σφυρίγματα ή μέσω ασυρμάτου για την πορεία που θα ακολουθήσει. Αυτό όμως, όπως ανέφεραν, δεν έγινε από τον πλοίαρχο του φορτηγού, ενώ ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» κάλεσε τρεις φορές στον ασύρματο τον πλοίαρχο του «Maersk Launceston», χωρίς να πάρει απάντηση. 

Σημαντικό επιβαρυντικό στοιχείο θεωρούνταν επίσης η μεγάλη ταχύτητα που είχε το φορτηγό πλοίο (περίπου 16 κόμβους) σε μια πολυσύχναστη περιοχή, αφού, όπως ήταν φορτωμένο, θα χρειάζονταν περίπου τρία μίλια για να σταματήσει. Το… θετικό, έλεγαν, είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση το πολεμικό ήταν ναρκοθηρευτικό. Ηταν δηλαδή κατασκευασμένο έτσι ώστε να μη βυθίζεται εύκολα στην απευκταία περίπτωση της έκρηξης νάρκης.

Ηταν φτιαγμένο από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα –έχει δηλαδή μικρότερο βάρος από ένα λαμαρινένιο σκάφος– και διέθετε πολλά στεγανά, που αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικά, κρατώντας το πλοίο στην επιφάνεια, παρότι έχασε σχεδόν ολόκληρη την πρύμνη του. 

Το ναρκοθηρευτικό, υπενθυμίζεται, κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Vosper Thornycroft στο Πόρτσμουθ της Αγγλίας, καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και στην ενεργή δράση μπήκε τον Μάρτιο του 1989 στο Αγγλικό Ναυτικό. Από το Π.Ν. παρελήφθη στις 28 Φεβρουαρίου 2001 και του δόθηκε το όνομα «Καλλιστώ», από τη μυθική ιέρεια του κυνηγιού, κόρη του βασιλιά Λυκάονα της Αρκαδίας και προστατευόμενη της θεάς Αρτεμης.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προανάκριση για το «Καλλιστώ»
Στον εισαγγελέα οδηγείται σήμερα ο Πολωνός καπετάνιος του εμπορικού πλοίου που συγκρούστηκε, κόβοντάς το στα δύο, με σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού την Τρίτη έξω από το λιμάνι του Πειραιά.
Προανάκριση για το «Καλλιστώ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ετοιμη, επιτέλους, η πυραυλάκατος «Ρίτσος»
Εναν χρόνο και επτά μήνες αργότερα από την ημερομηνία παράδοσης, που είχε οριστεί το 2013 με νομοθετική παρέμβαση, και τέσσερα χρόνια και έξι μήνες από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα της αρχικής σύμβασης...
Ετοιμη, επιτέλους, η πυραυλάκατος «Ρίτσος»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τραυματισμός ναυτικού από εμπλοκή κάβου στο «Διονύσιος Σολωμός»
Καλά στην υγεία του 52χρονος ναυτικός, ο οποίος το βράδυ της Τρίτης τραυματίστηκε από εμπλοκή κάβου στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Διονύσιος Σολωμός».
Τραυματισμός ναυτικού από εμπλοκή κάβου στο «Διονύσιος Σολωμός»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βυθίστηκε ιστιοφόρο μετά από σύγκρουση με φέρι-μπόουτ
Σύγκρουση επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου που εκτελούσε το δρομολόγιο από Ωρωπό για Ερέτρια με ιστιοφόρο σκάφος, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του μοναδικού επιβάτη του ιστιοφόρου σημειώθηκε το πρωί της...
Βυθίστηκε ιστιοφόρο μετά από σύγκρουση με φέρι-μπόουτ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διάσωση 5χρονης από λιμενικούς στον Πειραιά
Εντοπίστηκε στη θάλασσα από καπετάνιο • Μεταφέρθηκε στο «Αγλαΐα Κυριακού», όπου νοσηλεύεται εκτός ΜΕΘ από αργά το απόγευμα • Στη φυλακή η μητέρα για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο
Διάσωση 5χρονης από λιμενικούς στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πραγματογνώμονας για το ατύχημα με λεωφορείο
Στον ορισμό πραγματογνώμονα για να διευκρινιστούν τα αίτια του ατυχήματος με λεωφορείο του ΟΑΣΑ που στην παραλιακή λεωφόρο ξέφυγε από την πορεία του και προσέκρουσε σε κολόνα του τραμ, προχώρησε η Τροχαία...
Πραγματογνώμονας για το ατύχημα με λεωφορείο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας