• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 31.6°C / 36.3°C
    2 BF
    24%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.4°C / 29.1°C
    1 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.0°C / 33.2°C
    2 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 27.0°C
    2 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    4 BF
    78%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 28.5°C
    5 BF
    29%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 26.7°C
    3 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 26.6°C / 31.8°C
    2 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.5°C / 28.2°C
    1 BF
    87%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    2 BF
    35%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.9°C / 31.4°C
    4 BF
    33%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.6°C / 34.7°C
    2 BF
    36%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    2 BF
    78%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 33.9°C / 34.5°C
    4 BF
    22%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 33.4°C / 34.5°C
    4 BF
    25%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 28.8°C
    2 BF
    70%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 33.1°C / 36.5°C
    5 BF
    19%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.3°C / 23.8°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    28°C 27.5°C / 29.2°C
    5 BF
    22%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    5 BF
    37%

Η εικόνα του ναρκοθηρευτικού μετά το ατύχημα

EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Προανάκριση για το «Καλλιστώ»

  • A-
  • A+
Στον εισαγγελέα οδηγείται σήμερα ο Πολωνός καπετάνιος του εμπορικού πλοίου που συγκρούστηκε, κόβοντάς το στα δύο, με σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού την Τρίτη έξω από το λιμάνι του Πειραιά ● «Από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα» είπε ο Γιάννης Πλακιωτάκης, συμπληρώνοντας ότι το ελληνικό Δημόσιο θα αξιώσει αποζημιώσεις, εφόσον αποδειχθεί ευθύνη του ξένου βαποριού.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η σφοδρή σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με πολεμικό σκάφος λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά την Τρίτη το πρωί προκάλεσε πανικό, προβληματισμό στις ηγεσίες των υπουργείων Αμυνας και Ναυτιλίας, αλλά και πλήθος ερωτημάτων για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ναυτικό ατύχημα. 

Το γιγαντιαίο «Maersk Launceston», σημαίας Πορτογαλίας, 266 μέτρων, το οποίο είχε αποπλεύσει από τις εγκαταστάσεις του Ικονίου με προορισμό το Τσανάκαλε της Τουρκίας στις 7.40 το πρωί, συγκρούστηκε νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου του Πειραιά, μέσα στον δίαυλο που χρησιμοποιούν τα εμπορικά πλοία για να αποπλεύσουν και να καταπλεύσουν στο λιμάνι, με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», μόλις 60 μέτρων, που είχε αποπλεύσει από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και στο οποίο επέβαιναν 27 μέλη πληρώματος. 

Από την αιφνίδια και δυνατή σύγκρουση διαλύθηκε η πρύμνη του «Καλλιστώ» και προκλήθηκε εισροή υδάτων. Αμέσως οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος από τρία περιπολικά σκάφη και την ομάδα ΜΥΑ του Λιμενικού, από πλοίο και ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα ρυμουλκά, ενώ στην περιοχή έφτασαν και δύο αντιρρυπαντικά σκάφη. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν, ενώ δύο τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, απ' όπου βγήκαν χθες όντας καλά στην υγεία τους. 

Χωρίς πλοηγό

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου το οποίο βρίσκεται στην προβλήτα ΙΙ, ενώ το «Καλλιστώ» ρυμουλκήθηκε με ασφάλεια στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Χθες συνελήφθη ο Πολωνός πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου και κρατείται στο Λιμεναρχείο του Κερατσινίου με την κατηγορία πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια, ενώ σήμερα το πρωί αναμενόταν να οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πειραιά. 

Την ώρα της σύγκρουσης στο φορτηγό πλοίο δεν βρισκόταν πλοηγός, καθώς αυτό είχε ήδη λάβει πορεία εξόδου από το λιμάνι και ο πλοηγός, όπως είθισται, είχε κατέβει λίγο νωρίτερα, άρα τη διακυβέρνηση του πλοίου είχε αναλάβει ο καπετάνιος. Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, που μίλησε χθες στον «ΑNT1», από την ώρα που κατέβηκε ο πλοηγός από το εμπορικό πλοίο, αυτό ανέπτυξε ταχύτητα 16 κόμβων.  

Ο κ. Πλακιωτάκης χαρακτήρισε ευτυχές το γεγονός ότι δεν θρηνήσαμε θύματα και αναφέρθηκε στον διεθνή κανόνα της ναυσιπλοΐας σύμφωνα με τον οποίο συνήθως «το μεγάλο πλοίο προσέχει το μικρότερο». Ωστόσο, όπως είπε, όταν ολοκληρωθεί η προανάκριση θα έχουμε απαντήσεις για το ποιος ευθύνεται για το ατύχημα. Σε ό,τι αφορά την καταστροφή του σκάφους του Πολεμικού Ναυτικού, σημείωσε ότι εφόσον προκύψει υπαιτιότητα του εμπορικού πλοίου, θα ληφθούν όλες οι νόμιμες ενέργειες και αξιώσεις του ελληνικού Δημοσίου. 

Διιστάμενες απόψεις

Το ερώτημα όμως για το ποιος έχει την ευθύνη γι' αυτό το ναυτικό ατύχημα, το οποίο δεν είναι «πρωτοφανές», όπως χαρακτηρίζεται, αφού περίπου στην ίδια περιοχή το 1972 είχε συγκρουστεί το πολεμικό πλοίο «Μέρλιν» με ένα δεξαμενόπλοιο, με αποτέλεσμα 44 μέλη του πληρώματος του «Μέρλιν» να χάσουν τη ζωή τους, εξακολουθεί να ζητά απαντήσεις. 

Οι απόψεις διίστανται. Κάποιοι μιλούν για συνυπαιτιότητα. Δηλαδή ότι και οι δύο κυβερνήτες έκαναν λανθασμένες κινήσεις, υπήρξε κακή συνεννόηση και δεν αξιολόγησαν σωστά την κατάσταση. Κάποιοι άλλοι επικαλούνται τον κανόνα της ναυσιπλοΐας «το μεγάλο πλοίο προσέχει το μικρότερο», ενώ υπάρχει και μια τρίτη άποψη ότι ο πλοίαρχος τέτοιων γιγαντιαίων εμπορικών πλοίων από τη γέφυρα έχει ένα «νεκρό» σημείο ορατότητας, δηλαδή δεν έχει οπτική επαφή, οπότε ο κυβερνήτης του πολεμικού θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικός.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Φουρτούνες» στο υπ. Ναυτιλίας για την ανέλκυση του «Sea Diamond»
Σοβαρή αντιπαράθεση ανάμεσα στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και στον διοικητή της Δημόσιας Αρχής Λιμένα Δημοσθένη Μπακόπουλο, με αφορμή την ανέλκυση του ναυαγίου.
«Φουρτούνες» στο υπ. Ναυτιλίας για την ανέλκυση του «Sea Diamond»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δολιοφθορά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου οφείλεται σε δολιοφθορά και όχι σε ναυτικό ατύχημα, αποφαίνεται ομόφωνα το πόρισμα του Γ΄ Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων, το οποίο έχει παραδοθεί περίπου εδώ και 2...
Δολιοφθορά το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανελκύστηκε το «Corfu Island» μετά από 32 χρόνια στον βυθό
Χρειάστηκαν σχεδόν 10 μήνες εργασιών και προετοιμασίας για να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, όπου βρισκόταν για 32 ολόκληρα χρόνια, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Corfu Island» ● Θα ακολουθήσουν οι...
Ανελκύστηκε το «Corfu Island» μετά από 32 χρόνια στον βυθό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κολλημένη» στο λιμάνι η «Παναγία Τήνου»
Στους πολύπλοκους νόμους που ισχύουν σε αυτές τις περιπτώσεις αλλά και στην πολυδάπανη επιχείρηση που απαιτείται «σκοντάφτει» η απομάκρυνση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου», το οποίο...
«Κολλημένη» στο λιμάνι η «Παναγία Τήνου»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγνοείται 32χρονος επιβάτης πλοίου
Αγνοείται από τα ξημερώματα της Τρίτης ένας 32χρονος αλλοδαπός επιβάτης του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Blue Horizon», το οποίο κατευθυνόταν από το λιμάνι του Ηρακλείου στον Πειραιά.
Αγνοείται 32χρονος επιβάτης πλοίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ στον Πειραιά
Το πλήρωμα του πλοίου σε συνεργασία με την αρχαιολογική υπηρεσία θα προχωρήσει σε συμβολικό καθαρισμό στα Θεμιστόκλεια τείχη στην Πειραϊκή. Το USS COLE, που ανήκει στη δύναμη του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ,...
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ στον Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας