• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 31.3°C
    4 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.6°C / 33.1°C
    3 BF
    37%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.0°C / 31.5°C
    0 BF
    36%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    50%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 31.3°C
    5 BF
    32%
  • Βέροια
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    30°C 27.9°C / 30.4°C
    2 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 26.8°C
    2 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    31°C 31.3°C / 31.3°C
    3 BF
    19%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.7°C / 29.7°C
    4 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 28.5°C
    1 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.4°C / 26.8°C
    4 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 28.7°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    1 BF
    27%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    35%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.4°C / 31.6°C
    2 BF
    30%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.1°C / 27.8°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.3°C / 31.0°C
    4 BF
    28%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 29.3°C
    2 BF
    39%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.7°C / 31.7°C
    2 BF
    53%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.7°C
    1 BF
    27%

Σε περίπτωση που τα βρουν υπουργείο Υποδομών και εργολάβοι, η λύση που προτείνεται για την επανεκκίνηση του μετρό Θεσσαλονίκης είναι το έργο να προχωρήσει προς την αντίθετη κατεύθυνση

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Με την... όπισθεν οι μετροπόντικες

  • A-
  • A+

Με την... όπισθεν φαίνεται ότι αναζητείται λύση για το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης. Η επανεκκίνηση των έργων, που στην ουσία έχουν σταματήσει εδώ και 2,5 χρόνια, αναμένεται να γίνει από την Καλαμαριά και να προχωρήσουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, ολοκληρώνοντας πρώτα την επέκταση και μετά τη βασική γραμμή!

Θυμίζουμε ότι το αρχικό έργο, με προϋπολογισμό 800 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε στα τέλη του 2005 με τη συμβατική υποχρέωση να ολοκληρωθεί σε επτά χρόνια. Τρία χρόνια μετά έχει κατασκευαστεί μόλις το 23%! Απομένουν 1,95 χλμ. για να ολοκληρωθεί η σήραγγα των 7,6 χλμ. και υπάρχουν εκκρεμότητες σε βασικούς σταθμούς.

Στη Βενιζέλου ανέκυψαν σοβαρά θέματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα για τα οποία δεν έχει βρεθεί λύση, ενώ τα τεχνικά προβλήματα στη Βούλγαρη φρέναραν τους μετροπόντικες στον σταθμό της Ανάληψης. Από εκεί αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν στη Νέα Ελβετία, όπου παραμένουν παροπλισμένοι τουλάχιστον δύο χρόνια.

Παρά τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα και ενώ ήταν δεδομένη η καθυστέρηση της βασικής γραμμής, τον Σεπτέμβριο του 2013 υπογράφηκε η σύμβαση για την πρώτη επέκταση προς την Καλαμαριά, μήκους 4,78 χλμ., με πέντε νέους σταθμούς και προϋπολογισμό 518 εκατ. ευρώ.

Εκτός από τις καθυστερήσεις, οι εργολάβοι του αρχικού έργου έχουν υποβάλει 77 αιτήσεις για αποζημιώσεις συνολικού ύψους 560 εκατ. ευρώ. Πριν από δύο χρόνια και με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, η υπόθεση παραπέμφθηκε στη διαιτησία, ενώ από τον περασμένο Δεκέμβριο τα οικονομικά στοιχεία του έργου έχουν μπει στο μικροσκόπιο των εισαγγελικών αρχών της Θεσσαλονίκης.

Κοινή σύσκεψη

Την περασμένη εβδομάδα έγινε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών στην οποία οι εργολάβοι συμφώνησαν να γίνει καταγραφή της εικόνας του μετρό, κοστολόγηση των έργων και των καθυστερήσεων, με τελικό στόχο να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα. Διαβεβαίωσαν επίσης ότι δεν θα προχωρήσουν σε νέες απολύσεις, παρά τις πληροφορίες που διαρρέουν για σταμάτημα των εργασιών σε σημεία με αρχαιότητες.

«Εχουμε σοβαρά προβλήματα με τις αρχαιολογικές ανασκαφές. Υπάρχουν δυσανάλογες απαιτήσεις των εργολάβων, αλλά δεν είμαστε διατεθειμένοι να διαλύσουμε τη σύμβαση», είπε στην «Εφ.Συν.» ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης. «Θα στηρίξουμε μια συμφωνία με την προϋπόθεση ότι θα γίνει με διαφάνεια και θα στηρίζεται στην πραγματικότητα», δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους ο βουλευτής της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης, υπεύθυνος του τομέα Υποδομών και Μεταφορών της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν δίστασε να μιλήσει για λάθη της αρχικής σύμβασης του 2005, κυρίως για την απουσία μελέτης που είχε ανατεθεί στους... κατασκευαστές.

Σε περίπτωση συμφωνίας, οι δύο μετροπόντικες θα μεταφερθούν στη Μίκρα, τον τερματικό σταθμό επέκτασης, και θα κατασκευάσουν τη σήραγγα της βασικής γραμμής ώς την Ανάληψη. Σε αυτό το διάστημα θα γίνουν οι προπαρασκευαστικές εργασίες στη Βούλγαρη, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί το 1,5 χλμ. της κυρίως γραμμής χωρίς μετροπόντικα. Αυτό σημαίνει ότι στα τέλη του 2020 το μετρό θα μπορεί να λειτουργήσει, αλλά χωρίς τον σταθμό της Βενιζέλου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φως στην άκρη του τούνελ για το μετρό Θεσσαλονίκης
Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσης του έργου, ο πρώτος μετροπόντικας ολοκλήρωσε τη μία από τις δίδυμες σήραγγες της βασικής γραμμής και μέσα στον Μάρτιο θα ακολουθήσει και το...
Φως στην άκρη του τούνελ για το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
Η τιμολογιακή πολιτική που χαράχτηκε για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη δείχνει τώρα τα πρώτα της (αρνητικά) αποτελέσματα, καθώς λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, που...
Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες
Στις 28 Μαρτίου 2016 το πρώτο μηχάνημα διάνοιξης έβαλε πάλι εμπρός τις μηχανές έπειτα από 40 μήνες απραξίας και τριάντα ημέρες αργότερα ακολούθησε το δεύτερο για την κατασκευή των δίδυμων σηράγγων συνολικού...
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας