• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.9°C / 16.8°C
    2 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 16.4°C
    2 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 16.5°C
    1 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 13.3°C
    1 BF
    51%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 15.2°C
    3 BF
    50%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 13.0°C
    2 BF
    48%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    2 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.1°C
    2 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 14.9°C
    3 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.8°C
    3 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 11.8°C / 13.7°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    4 BF
    62%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.4°C / 14.9°C
    0 BF
    38%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.4°C / 15.5°C
    1 BF
    50%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.8°C / 17.7°C
    3 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.2°C / 16.0°C
    2 BF
    49%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    3 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.1°C / 14.7°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.3°C / 9.3°C
    1 BF
    45%
EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανοιξαν οι οικονομικές προσφορές για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό

  • A-
  • A+
Για έργο που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Σε νέα κρίσιμη φάση εισέρχεται το έργο της νέας γραμμής 4 του Μετρό «Αλσος Βεΐκου - Γουδή», για το οποίο άνοιξαν χθες οι οικονομικές προσφορές, δεκαπέντε χρόνια ύστερα από την πρώτη του εξαγγελία και έπειτα από έντονες διαμάχες και προσφυγές μεταξύ των ενδιαφερομένων.

Την καλύτερη προσφορά για το έργο συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ με έκπτωση 12,19% κατέθεσε η κοινοπραξία των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ - GHELLA SpA - ALSTOM TRANSPORT S.A., επικρατώντας έναντι της άλλης προσφέρουσας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - ANSALDO STP S.p.A - HITACHI RAIL ITALY SPA, που έδωσε έκπτωση 10,57%. Η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ είχε αξιολογηθεί με ελαφρώς καλύτερο βαθμό και σε επίπεδο τεχνικής προσφοράς και τότε ξέσπασε σφοδρή δικαστική διαμάχη στο ΣτΕ που λίγο έλειψε να τινάξει στον αέρα το έργο συνολικά.

Ερώτημα

Η διοίκηση του φορέα «Αττικό Μετρό» αποφάσισε να διατηρήσει τον διαγωνισμό στη ζωή, προχωρώντας στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Το ερώτημα, τώρα, είναι εάν θα κατατεθούν νέες προσφυγές στη φάση ελέγχου των παραστατικών και μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2021 που θα υπογραφεί η σύμβαση. Εάν αυτό συμβεί, ο κίνδυνος νέων καθυστερήσεων είναι μεγάλος. Εάν δεν συμβεί, θα είναι ένα σημάδι ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την οδό των συγκρούσεων και η αλλαγή πορείας θα είναι σαφέστερη, εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες ότι η ΑΒΑΞ θα δώσει σημαντικό ποσοστό των έργων στη δεύτερη κοινοπραξία. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ε.Ε. αυτή τη στιγμή και περιλαμβάνει:

● Εργα συνολικής διάρκειας 8 ετών. Τα πρόδρομα θα ξεκινήσουν μέσα στο 2021 και οι μετροπόντικες θα εγκατασταθούν πριν από τα τέλη του 2022.
● Εχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
● Συνδέει τους Δήμους Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής και Ζωγράφου, ενώ οι μετροπόντικες αναμένεται να μπουν από τα δύο άκρα της γραμμής.
● Πριν από την έναρξη των έργων, ο ανάδοχος θα πρέπει να εκπονήσει τις οριστικές μελέτες αφού υπογράψει τη σύμβαση το πρώτο τρίμηνο του 2021.
● Οι επιβάτες θα μετακινούνται με 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό, η προμήθεια των οποίων περιλαμβάνεται στο αντικείμενο της προμήθειας.

Για έργο που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Κώστας Καραμανλής σε παράλληλο σύμπαν
Μπορεί όσοι χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα να ζουν καθημερινά τον συνωστισμό και την ταλαιπωρία των αραιών δρομολογίων, ο υπ. Μεταφορών όμως, βλέπει βελτιωμένη την κατάσταση.
Ο Κώστας Καραμανλής σε παράλληλο σύμπαν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι εργαζόμενοι τραβούν χειρόφρενο στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής
Απεργούν για το νομοσχέδιο που οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και προμήθειες με αδιαφανείς όρους.
Οι εργαζόμενοι τραβούν χειρόφρενο στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Πορτοσάλτε το έλεγε, ο Καραμανλής το έκανε πράξη
Φωτιές άναψε τροπολογία της τελευταίας στιγμής που επιτρέπει στους συγκοινωνιακούς φορείς να αναθέσουν απευθείας προμήθειες μηχανημάτων καθαρισμού αέρα για την προφύλαξη των επιβατών από τον Covid-19.
Ο Πορτοσάλτε το έλεγε, ο Καραμανλής το έκανε πράξη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αστυνομία του συρμού
Λίγη από τη δόξα του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αλλά και της Νίκης Κεραμέως φαίνεται πως θέλει να «κλέψει» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, εξαγγέλλοντας χθες ότι σχεδιάζεται «αστυνομία...
Αστυνομία του συρμού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας