• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 21.6°C / 26.2°C
    1 BF
    61%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.4°C / 24.4°C
    0 BF
    81%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.2°C / 23.8°C
    1 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    1 BF
    69%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.8°C / 22.1°C
    2 BF
    84%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.8°C / 18.4°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    1 BF
    75%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.4°C
    1 BF
    42%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.6°C / 22.6°C
    2 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 25.7°C
    3 BF
    80%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 23.6°C
    1 BF
    80%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.2°C / 23.2°C
    1 BF
    45%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.5°C / 24.5°C
    2 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    2 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.0°C / 26.4°C
    1 BF
    65%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 18.8°C / 21.6°C
    1 BF
    80%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.5°C / 22.8°C
    1 BF
    95%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.1°C / 17.1°C
    1 BF
    62%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεν πουλάει η μαγική εικόνα του Κ. Ζέρβα στους ταλαίπωρους επιβάτες

  • A-
  • A+
Στα κάγκελα για τον ΟΑΣΘ: ακόμα περιμένουν οι Θεσσαλονικείς τα 180 «νέα» λεωφορεία, έστω μεταχειρισμένα, έστω «σαπάκια». Στη Γερμανία τα 50 που θα έφταναν τον Σεπτέμβριο ● Ο κόσμος στριμώχνεται χωρίς καμιά προφύλαξη, αλλά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας διαπιστώνει ότι με μικρές εξαιρέσεις συνωστισμού στις περισσότερες λεωφορειακές γραμμές η πληρότητα είναι ακόμη και κάτω του 10% ● Αποκορύφωμα, ο θάνατος από ανακοπή ενός 50χρονου εργαζομένου του ΟΑΣΘ, λόγω έλλειψης γιατρών εργασίας
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης επιδεινώνεται καθημερινά, παρά τις υποσχέσεις για βελτίωση, παρά τα διαρκώς επαγγελλόμενα 180 «νέα» λεωφορεία –έστω μεταχειρισμένα, έστω «σαπάκια»– που ποτέ δεν έρχονται, ενώ τα 50 που θα έφερνε τον… Σεπτέμβριο ο δήμος από τη Λιψία βρίσκονται ακόμη στη γερμανική πόλη.

Και ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, που βρίσκεται στη Λιψία, φωτογραφήθηκε χθες με κάποια από τα λεωφορεία αυτά, κάνοντας γνωστό ότι ο δήμος «παρέλαβε» άλλα 13, ενώ ακόμη δεν μπήκαν σε κίνηση τα 5 που έφτασαν προ μηνός. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι στο τέλος της χρονιάς ο ΟΑΣΘ θα αποσύρει 90 λεωφορεία αφού συμπλήρωσαν το όριο ζωής τους. 

Οι πολίτες δείχνουν εξουθενωμένοι, οι δημόσιες συζητήσεις και αναφορές έχουν κοπεί «μαχαίρι» στα μέσα ενημέρωσης της πόλης, όλοι περιμένουν κάποιο διαφημιστικό ψίχουλο –σαν κι αυτά που ήδη έπεσαν στην πρώτη φάση της πανδημίας–, ο κόσμος στριμώχνεται χωρίς καμιά προφύλαξη, αλλά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας έκανε δηλώσεις (voria.gr) λέγοντας ότι «με εξαίρεση τον συνωστισμό ο οποίος παρατηρείται κάποιες ώρες αιχμής και σε συγκεκριμένες γραμμές, όλη την υπόλοιπη μέρα στις περισσότερες λεωφορειακές γραμμές η πληρότητα των λεωφορείων είναι εξαιρετικά χαμηλή, ακόμη και κάτω του 10%». Και γι’ αυτό «οι ημερήσιες εισπράξεις σπανίως υπερβαίνουν τα 40.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι μηνιαίες εισπράξεις κυμαίνονται γύρω στο εκατομμύριο», ενώ το κόστος της μισθοδοσίας είναι περίπου τριπλάσιο.

Οταν, όμως, όπως καταγγέλλει ο επικεφαλής της ΔΑΣ-ΟΑΣΘ Νικήτας Τσαρίδης, «κάνω δρομολόγια στη γραμμή 14 (Ανω Τούμπα) που είναι γραμμή κορμού και οι πολίτες είναι «παστωμένοι» σε μονό λεωφορείο, πώς αλήθεια περιμένετε να σκεφτούν και να αντιδράσουν οι άνθρωποι;».

Μιλώντας μάλιστα στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4» σημειώνει ότι «τα 5 μεταχειρισμένα λεωφορεία της Λιψίας δεν έχουν περάσει ταξινόμηση, δεν έχουν κλιματιστικό –το κόστος του οποίου θα προστεθεί στην τιμή αγοράς– και έχουν μόνο δύο πόρτες, η μία από τις οποίες, του οδηγού, θα είναι κλειστή, άρα οι πολίτες θα ανεβοκατεβαίνουν μόνο από τη μία. Πόσο ασφαλές είναι αυτό; Θα απαντήσει κανείς;».

Καταγγελίες

Για την τραγική κατάσταση διαμαρτυρήθηκαν χθες στα γραφεία του ΟΑΣΘ μέλη εργατικών σωματείων και φοιτητικών συλλόγων, καταγγέλλοντας ότι «με τις τεράστιες ελλείψεις λεωφορείων-δρομολογίων, οδηγών και τεχνικών σε συνθήκες πανδημίας έχουν μετατραπεί σε υγειονομικές βόμβες» και τόνισαν ότι «δεν μας ξεγελάνε οι χάντρες και τα καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς».

Κατήγγειλαν την είσοδο των ΚΤΕΛ στο συγκοινωνιακό έργο του νομού και ζήτησαν «αύξηση των δρομολογίων, ιδίως τις ώρες αιχμής, άμεση επισκευή όλων των οχημάτων, σύγχρονα, καινούργια οχήματα νέας τεχνολογίας, μείωση της τιμής των εισιτηρίων, επίταξη των ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτικών μέσων για την κάλυψη έκτακτων αναγκών και δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία».

Το άσχημο σκηνικό συμπληρώθηκε προχθές με τον θάνατο από ανακοπή ενός 50χρονου εργαζομένου του ΟΑΣΘ στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης. Δριμύ κατηγορώ εναντίον της διοίκησης εξαπέλυσε η ΔΑΣ, καταγγέλλοντας πως την ώρα που έχασε τις αισθήσεις του ο εργαζόμενος, κανείς από τους δύο γιατρούς εργασίας δεν βρισκόταν στον χώρο, αφού «δεν το προέβλεπε το ωράριο εργασίας τους καθώς η παρουσία των γιατρών στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ είναι περιοδική, δηλαδή κάποιες μέρες της εβδομάδας στο ένα και κάποιες άλλες στο άλλο». Το περιστατικό γίνεται δραματικότερο αν σκεφτεί κανείς ότι στο αμαξοστάσιο υπήρχε απινιδωτής, ο οποίος σ’ αυτή την περίπτωση δεν χρησιμοποιήθηκε…

Τίτλος

Καθημερινός γολγοθάς

Της Στελλίνας Μαργαριτίδου

Οταν περιμένεις το λεωφορείο 10, μία από τις γραμμές με την περισσότερη κίνηση που τερματίζει στη Χαριλάου, και η ψηφιακή επιγραφή του ΟΑΣΘ σε ενημερώνει πως το λεωφορείο φτάνει σε 24 λεπτά στη στάση, ξέρεις τι θα ακολουθήσει. Το λεωφορείο, όταν τελικά έρχεται, είναι γεμάτο κόσμο κι εσύ το μόνο που μπορείς να σκεφτείς είναι να μην κλείσει την πόρτα ο οδηγός, να φοράνε όλοι μάσκα, να μην έχει στριμωχτεί μπροστά σου καμιά κυρία με το καροτσάκι της λαϊκής και να μη γίνει άλλη μια φασαρία μέσα στο αστικό για το ποιος φοράει μάσκα και ποιος τηρεί τις αποστάσεις, γιατί εάν σταματήσει το λεωφορείο, δεν θα φτάσεις ποτέ στον προορισμό σου...

Δυστυχώς η κατάσταση είναι ακριβώς όπως περιγράφεται. Και αναφέρομαι στο μισό μιας διαδρομής που ξεκινά από το κέντρο για να καταλήξει στο Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης ή στις σχολές του ΑΠΘ που βρίσκονται στην Πανεπιστημιούπολη της Θέρμης.

Αυτή η περιοχή, στην οποία έχουν έδρα πολλά εκπαιδευτικά κέντρα αλλά και εταιρείες καινοτομίας, λογισμικού, πανεπιστημιακές σχολές, ερευνητικά κέντρα, εξυπηρετείται από το δρομολόγιο 66 που ανέλαβαν πλέον τα ΚΤΕΛ. Οταν λοιπόν, με το καλό, κάποτε φτάσουμε στο τέρμα Χαριλάου, μετεπιβιβαζόμαστε στο ΚΤΕΛ που εκτελεί το δρομολόγιο της Θέρμης Νούμερο 66. Για να φτάσει λοιπόν κάποιος στη σχολή του εκτός Θεσσαλονίκης χρειάζεται με κανονικές συνθήκες πάνω από μία ώρα και άλλη τόση για να επιστρέψει.

Τα 20 λεωφορεία που έφτασαν από τη Λιψία και τα άλλα 13 που ξεκινούν από κει στις 13 Οκτωβρίου δεν μπορούν με τίποτε να ανακουφίσουν τον φόρτο της επιβατικής κίνησης ενός εκατομμυρίου πολιτών, όταν δεν υπάρχει κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς στην πόλη. Οι επιβάτες συνεχίζουν να στοιβάζονται ο ένας δίπλα στον άλλον, ενώ ο Χαρδαλιάς κάνει αυστηρές συστάσεις για την τήρηση αποστάσεων και η Αστυνομία επιβάλλει εξοντωτικά πρόστιμα.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το μεγάλο χακάρισμα στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Από την περασμένη Πέμπτη όλες οι υπηρεσίες του δήμου είναι όμηροι ομάδας χάκερ, η οποία φέρεται να ζητά και λύτρα ● Σε ομηρία βρίσκονται όλοι οι σκληροί δίσκοι και 1.500 υπολογιστές ● Η αποκατάσταση της ζημιάς...
Το μεγάλο χακάρισμα στον Δήμο Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενο στα «νέα» λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω ζέστης
Με το θερμόμετρο να σκαρφαλώνει πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου, ελλείψει κλιματισμού και παραθύρων είναι αδύνατο να διεξαχθούν δρομολόγια ● Τι καταγγέλλει το Συνδικάτο Εργαζομένων
Χειρόφρενο στα «νέα» λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω ζέστης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας