Αθήνα, 35°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
35°C
35.9° 33.6°
4 BF
34%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
34°C
35.9° 32.3°
3 BF
45%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
36°C
36.5° 36.0°
2 BF
52%
Ιωάννινα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
35°C
34.9° 34.9°
2 BF
28%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
35°C
35.2° 34.9°
3 BF
34%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
32°C
32.0° 31.8°
3 BF
56%
Κοζάνη
Θύελλα
28°C
28.4° 28.4°
2 BF
32%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
37°C
37.0° 37.0°
3 BF
28%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
33°C
34.3° 32.5°
4 BF
43%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
35°C
34.9° 34.6°
4 BF
34%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
31°C
31.4° 28.8°
5 BF
45%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
30.7° 30.7°
2 BF
66%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
31.9° 31.9°
2 BF
62%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
35°C
34.9° 33.4°
3 BF
31%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
35°C
34.9° 33.5°
3 BF
39%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
31.8° 31.6°
5 BF
50%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
34°C
35.3° 33.8°
3 BF
24%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
33°C
33.3° 32.7°
3 BF
49%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
33°C
33.7° 32.5°
2 BF
49%
Καστοριά
Ασθενείς βροχοπτώσεις
25°C
25.2° 25.2°
3 BF
54%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 24 Ιουλίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οι οδηγοί από τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ ρωτούσαν επιβάτες ή περαστικούς για τη διαδρομή του δρομολογίου 504 και τις στάσεις | ΑΠΕ- ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Δρομολόγια στα τυφλά

Με... δωρεάν δρομολόγια -ελλείψει σύμβασης, συστημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής- ξεκίνησαν χθες το μεσημέρι τα λεωφορεία που έστειλαν τα ΚΤΕΛ από Τρίπολη, Κόρινθο, Χανιά, Πάτρα, Πύργο και Ζάκυνθο στη γραμμή 504 (Θρακομακεδόνες - Δεκελείας - Κηφισιά), ενώ λίγο νωρίτερα ξεκίνησε η γραμμή 740 (Ολυμπιακό Χωριό - ΣΚΑ - Αχαρναί - Αγ. Αννα). Για φιάσκο μίλησαν αρκετοί από όσους επιβιβάστηκαν στα λεωφορεία αυτά, καθώς οι οδηγοί δεν είχαν μάθει ακόμη τη διαδρομή και τις στάσεις.

Με τα λεωφορεία και τους οδηγούς που απελευθερώνονται από τις δυο πρώτες γραμμές, ενισχύονται γραμμές με υψηλή επιβατική κίνηση στο κέντρο της Αθήνας: 732 (Αγ. Φανούριος – Χαλκοκονδύλη), Α8 (Πολυτεχνείο – Ν. Ιωνία – Μαρούσι), 235 (Ζωγράφου – Ακαδημία) και 220-221 (Α. Ιλίσια – Ακαδημία).

«Προς το παρόν, είναι προσφορά, δεν υπάρχει κάποια σύμβαση» μας λένε από το ΚΤΕΛ Ζακύνθου - όμως τα λεωφορεία που έστειλαν τα ΚΤΕΛ για «κατά παραχώρηση δημόσια συγκοινωνία» έχουν μεγάλα αυτοκόλλητα της ΟΣΥ. Σημειώστε επίσης ότι βάσει νόμου τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που πραγματοποιούν δρομολόγια για την ΟΣΥ οφείλουν να είναι εφοδιασμένα με εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής προκειμένου να επιβεβαιώνεται η πραγματοποίηση του συνόλου των δρομολογίων για τα οποία τα ΚΤΕΛ θα αποζημιωθούν ή και για την περίπτωση ανεκτέλεστων δρομολογίων (για επιβολή... προστίμου), όπως μας θυμίζει το «Athens Transport».

Το υπουργείο Μεταφορών διάλεξε την 1η Οκτωβρίου για την εκκίνηση των δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ γιατί την ίδια ημέρα ξεκινά το πλήρες χειμερινό πρόγραμμα στα λεωφορεία και «θα φανεί η διαφορά» στις χρονοαποστάσεις μέσα στην Αθήνα, ακόμη κι αν η βοήθεια των δανεικών λεωφορείων παραμείνει συμβολική - π.χ. στις 30 Σεπτεμβρίου από 45 δρομολόγια στη γραμμή 504, έγιναν 35, ενώ από 1η Οκτωβρίου το πρόγραμμα προβλέπει 55 δρομολόγια, άγνωστο πόσα έγιναν τελικά, αφού δεν έχουν εγκατασταθεί ακόμη συστήματα τηλεματικής ή ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αντίστοιχα, στη γραμμή 740, από 32 δρομολόγια (πραγματοποιήθηκαν 23), προβλέπονται 42 από την 1η Οκτωβρίου.

Ακόμη, το υπουργείο για να διευκολύνει τα επιδοτούμενα έργα υποδομών από τα ΚΤΕΛ και την ταξινόμηση των λεωφορείων που φέρνουν, συμφώνησε τελικά να τροποποιήσει πρόσφατη απόφασή του, ώστε εναλλακτικά των τιμολογίων εκτέλεσης έργου να αρκεί και «βεβαίωση έναρξης εργασιών». Λέτε να σχετίζεται με τη διαπίστωση ότι τα ΚΤΕΛ δεν έχουν ολοκληρώσει την τοποθέτηση συστημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου;

Ως μέτρο σύγκρισης για το πόσο θα μας κοστίσει η παραχώρηση, το υπουργείο ενέκρινε νέα επιχορήγηση 9,13 εκατ. ευρώ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της σταδιακής υλοποίησης της σύμβασης παραχώρησης 25+6 δρομολογίων του ΟΑΣΘ που υπογράφηκε τον Μάρτιο - σε συνέχεια άλλων 7 εκατ. ευρώ που είχαν εγκριθεί τον Μάιο. Για τις 60 γραμμές που παραχωρούνται στην Αθήνα, το ετήσιο κόστος μπορεί να ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ.

Αντιδράσεις

Με κοινή ανακοίνωσή τους, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Ν. Παππάς, και ο αναπληρωτής τομεάρχης, Χρ. Γιαννούλης, δήλωσαν για την κυκλοφορία των πρώτων ιδιωτικών λεωφορείων στην Αθήνα ότι ο συνωστισμός δεν αντιμετωπίζεται με προσωρινές λύσεις ή με κρυφούς όρους, ζητώντας μόνιμη λύση με επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τα 750 νέα λεωφορεία, ακύρωση της ιδιωτικοποίησης μέσω των ΚΤΕΛ, συντήρηση και επισκευή των παροπλισμένων οχημάτων και προσλήψεις οδηγών για να τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία τα πρόσθετα λεωφορεία.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Δρομολόγια στα τυφλά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας