Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πατίνια με τον... κηδεμόνα και εκτός οδών ταχείας κυκλοφορίας

Πατίνια στην Αθήνα

EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Πατίνια με τον... κηδεμόνα και εκτός οδών ταχείας κυκλοφορίας

  • A-
  • A+
Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τη μικροκινητικότητα που θα θέσει σε διαβούλευση η κυβέρνηση.

Εκτός οδών ταχείας κυκλοφορίας θέτει τα ηλεκτροκίνητα πατίνια το νομοσχέδιο για τη μικροκινητικότητα που ετοιμάζεται να θέσει σε διαβούλευση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ ταυτόχρονα καθιστά υποχρεωτικό το κράνος για τους ποδηλάτες και απαγορεύει την κίνηση παιδιών κάτω των 12 ετών εάν δεν συνοδεύονται από άτομα άνω των 16.

Το νομοσχέδιο που αφορά, εκτός της Μικροκινητικότητας, και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) παρουσιάστηκε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Με τη θεσμοθέτηση των ΣΒΑΚ, δήμοι και περιφέρειες θα καταρτίζουν σχέδια για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα των πολιτών, με σκοπό να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των αστικών μεταφορών στην περιοχή ευθύνης τους, με την υλοποίηση έργων που θα αποσκοπούν σε:

  • βελτίωση της οδικής ασφάλειας
  • προώθηση της μικροκινητικότητας
  • διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης
  • ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης
  • αποτελεσματικά δημόσια συστήματα μεταφορών

Η Μικροκινητικότητα αφορά τα οχήματα που μπήκαν τα τελευταία χρόνια με ένταση στη ζωή των πόλεων όπως τα ηλεκτρικά πατίνια, τα τροχοπέδιλα (rollers), τις τροχοσανίδες (skate boards) και τα αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway). Συνοπτικά:

► Ολα τα παραπάνω είδη οχημάτων ομαδοποιούνται στην κατηγορία Ε.Π.Η.Ο., δηλαδή Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα. Εισάγονται ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία τους στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών, με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν:

  • Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.
  • Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.
  • Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα). Όριο άνω των 50 χλμ/ωρα ισχύει στους αυτοκινητοδρόμους (Αττική Οδός, Κηφισού) αλλά και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας όπως η Συγγρού.

► Ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης αυτών των οχημάτων με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν τα ΕΠΗΟ κατ' αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση)

► Οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο. Κατά τη νύκτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό. Επίσης, οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.

Ψηφιακά διπλώματα-μεταβιβάσεις

Με το ίδιο νομοσχέδιο θα θεσπίζονται ρυθμίσεις στο πλαίσιο του έργου αναμόρφωσης του τρόπου χορήγησης Αδειών Οδήγησης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση φθοράς /κλοπής/απώλειας/ανανέωσης της άδειας οδήγησης, ο πολίτης θα μπορεί να διεκπεραιώνει μόνος του όλη τη διαδικασία από τον υπολογιστή ή το κινητό του.

Εξάλλου, εισάγονται διατάξεις για τη διευκόλυνση της διαδικασίας μεταβίβασης του οχήματός, καθώς αίρεται αυτοδίκαια η παρακράτηση μετά την παρέλευση 7 ετών, χωρίς να υπάρχει πλέον η υποχρέωση του πολίτη να μεταβεί στις διευθύνσεις περιφερειών για να διευθετήσει το ζήτημα.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο Υποδομών, με την εφαρμογή των νέων διατάξεων θα υλοποιηθεί και η ψηφιακή μεταβίβαση των οχημάτων με σκοπό να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία έως τα τέλη Οκτωβρίου.

Επίσης, με το τρίτο μέρος του νομοσχεδίου προωθείται η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2018/645/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 18ης Απριλίου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2003/59/ΕΚ «σχετικά με την αρχική επιμόρφωση και την περιοδική κατάρτιση των οδηγών ορισμένων οδικών οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών και της Οδηγίας 2006/126/ΕΚ για την άδεια οδήγησης».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανοιξαν οι οικονομικές προσφορές για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό
Σε νέα κρίσιμη φάση εισέρχεται το έργο της νέας γραμμής 4 του Μετρό «Αλσος Βεΐκου - Γουδή», για το οποίο άνοιξαν χθες οι οικονομικές προσφορές.
Ανοιξαν οι οικονομικές προσφορές για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον αέρα οι πέντε δομές για τα κακοποιημένα παιδιά
Τα Σπίτια του Παιδιού σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Πάτρα και Ηράκλειο μένουν εκτός λειτουργίας τρία χρόνια μετά τη θέσπισή τους, γεγονός που προκάλεσε παρέμβαση του Συνήγορου του Πολίτη.
Στον αέρα οι πέντε δομές για τα κακοποιημένα παιδιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Θέμα εθνικής ασφάλειας» το περιστατικό διαρροής μεγάλου όγκου δεδομένων
Εντονες αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ για την μαζική υποκλοπή δεδομένων κλήσεων κινητής τηλεφωνίας που αποκάλυψε η Cosmote.
«Θέμα εθνικής ασφάλειας» το περιστατικό διαρροής μεγάλου όγκου δεδομένων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζεται ο Γολγοθάς στο πυρόπληκτο Μάτι
Σε απόγνωση δεκάδες πυρόπληκτες οικογένειες στο Μάτι που ξεκίνησαν να επισκευάζουν τα σπίτια τους, αλλά διέκοψαν τις εργασίες λόγω καθυστερήσεων στην καταβολή της στεγαστικής συνδρομής.
Συνεχίζεται ο Γολγοθάς στο πυρόπληκτο Μάτι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας