Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραπλανητικές διαφημίσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα
© Aerogondo | Dreamstime.com

Παραπλανητικές διαφημίσεις για ηλεκτρικά ποδήλατα

  • A-
  • A+

Μετά από καταγγελίες για παραπλανητικές διαφημίσεις ηλεκτροκίνητων μοτοποδηλάτων, τα οποία παρουσιάζονται ως ηλεκτρικά ποδήλατα με μεγαλύτερη δυνατότητα οικολογικού bonus, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζει με ανακοίνωσή του ότι η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων που έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, χωρίς υποβοήθηση με πετάλι, είναι οχήματα που υπάγονται σε κανόνες κυκλοφορίας και απαιτείται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου για την κυκλοφορία τους, μεταξύ άλλων.

Σημειώνεται ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν υποβοηθούμενη ποδηλάτηση με ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς του οποίου διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση -για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης.

19264305 © Saiko3p | Dreamstime.com

Αντίθετα, τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα με ενσωματωμένα πεντάλ, χειρόγκαζο και διακόπτη, μπορούν να κινούνται αυτόνομα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς δηλαδή ο αναβάτης να κάνει πετάλι και μάλιστα στην πλειονότητα των περιπτώσεων η ταχύτητά τους υπερβαίνει τα 25 χλμ. την ώρα.

Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων απαιτείται: έγκριση τύπου, άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες, δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου, τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός. Επίσης, είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους. Η κυκλοφορία τους χωρίς συνοδευτικά έγγραφα και εξοπλισμό, συνιστά παράβαση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τονίζουν ότι το νέο σχέδιο νόμου για τη Μικροκινητικότητα θα περιχαρακώσει περαιτέρω τη νόμιμη κυκλοφορία των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση, με σκοπό την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού, την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και τη διευκόλυνση των ελέγχων από την Τροχαία.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία στα αστικά λεωφορεία της Αθήνας και στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ όλης της χώρας προχωρά η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών διεκδικώντας την άμεση απόσυρση των ιδιωτών των ΚΤΕΛ...
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
Το κόστος της παραχώρησης δρομολογίων για φέτος προϋπολογίζεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), σε περίπου 30 εκατ. ευρώ για το 2021 και σε περίπου 25 εκατ. ευρώ για το 10μηνο του 2022.
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερωτήματα για τα «χειρουργεία» στα λεωφορεία
Συνεργεία από ιδιωτικές εταιρείες που συνεργάζονται με τον ΟΑΣΑ, αφαιρούν «εν κρυπτώ» επικυρωτικά μηχανήματα και άλλον εξοπλισμό από οχήματα που έχουν δηλωθεί ως επισκευάσιμα.
Ερωτήματα για τα «χειρουργεία» στα λεωφορεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας