Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πινακίδες κυκλοφορίας σε... ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πινακίδες κυκλοφορίας σε... ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα

  • A-
  • A+

Σε διαδικασία διαβούλευσης φτάνει μέσα στις επόμενες ημέρες το σχέδιο νόμου για τα «Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» και τη «Μικροκινητικότητα».

Στο σκέλος των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, πρακτικά καταργείται το άρθρο 22 του ν.4599/2019 (ΦΕΚ 40 Α’ /2019) και αντικαθίσταται από 14 διακριτά άρθρα, θεσπίζοντας τους νέους κανόνες που οφείλει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων σε δημόσιες μεταφορές, μη μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), συνδυασμένες μεταφορές, οδική ασφάλεια, διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών -αλλά και δυνατότητες δημιουργίας φορέων αξιοποίησης σημαντικών κοινοτικών πόρων.

Σε ό,τι αφορά τη «Μικροκινητικότητα», ενσωματώνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΕΠΗΟ), δηλαδή τα πατίνια (e-scooters), τα τροχοπέδιλα (rollers) και οι τροχοσανίδες (skate boards), τα αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway) αλλά και κάθε είδους ΕΠΗΟ που δεν υπάγεται σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, δημιουργώντας κανόνες και προδιαγραφές για την κυκλοφορίας τους.

Πρακτικά, όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ, τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί εάν έχουν δυνατότητα μέγιστης ταχύτητας έως 6 χλμ./ώρα (παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα ενός πεζού). Οσα όμως αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες (π.χ. έως 25 χλμ./ώρα) λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα. Επιπλέον, όλα αυτά τα οχήματα απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας να κυκλοφορούν σε δρόμους όπου αναπτύσσονται μεγαλύτερες ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).

Μισά πρόστιμα

Επίσης καθορίζονται πρόστιμα για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών (το μισό πρόστιμο από το ισχύον για αυτοκίνητα) και δίνεται δυνατότητα στους δήμους να ρυθμίζουν ή να περιορίζουν την κυκλοφορία των ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευσή τους.

Με το σχέδιο νόμου θα ρυθμιστούν και θέματα που αφορούν τον υποχρεωτικό εξοπλισμό αυτών των ελαφρών οχημάτων, κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση), καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου, όπως και θέματα που αφορούν την κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία στα αστικά λεωφορεία της Αθήνας και στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ όλης της χώρας προχωρά η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών διεκδικώντας την άμεση απόσυρση των ιδιωτών των ΚΤΕΛ...
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
Το κόστος της παραχώρησης δρομολογίων για φέτος προϋπολογίζεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), σε περίπου 30 εκατ. ευρώ για το 2021 και σε περίπου 25 εκατ. ευρώ για το 10μηνο του 2022.
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ερωτήματα για τα «χειρουργεία» στα λεωφορεία
Συνεργεία από ιδιωτικές εταιρείες που συνεργάζονται με τον ΟΑΣΑ, αφαιρούν «εν κρυπτώ» επικυρωτικά μηχανήματα και άλλον εξοπλισμό από οχήματα που έχουν δηλωθεί ως επισκευάσιμα.
Ερωτήματα για τα «χειρουργεία» στα λεωφορεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας