• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.9°C / 33.5°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.4°C / 30.7°C
    2 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.2°C / 33.7°C
    3 BF
    45%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.3°C / 29.3°C
    2 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    61%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.5°C / 27.6°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 24.0°C / 29.2°C
    1 BF
    35%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.5°C / 33.5°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.8°C / 27.7°C
    2 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    0 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    2 BF
    74%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.2°C / 26.2°C
    2 BF
    79%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    1 BF
    47%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    1 BF
    42%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.3°C / 31.0°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    2 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.7°C / 33.8°C
    1 BF
    27%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.2°C / 28.3°C
    3 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.6°C
    0 BF
    44%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χρεώσεις ξανά στα δύο πάρκινγκ του κέντρου

  • A-
  • A+
Ξαναρχίζει η εκμετάλλευση των 752 θέσεων στάθμευσης στην πλατεία Κλαυθμώνος και τη Βαρβάκειο Αγορά από τον Δήμο Αθηναίων ● Ποια θα είναι τα νέα τιμολόγια ● Τα σενάρια που κυκλοφορούν για πιθανή συνεργασία με ιδιώτες

Tέλος η δωρεάν στάθμευση στα δύο δημοτικά πάρκινγκ στο κέντρο της Αθήνας, τα οποία αναμένεται να αποτελέσουν πηγή κερδοφορίας για τον Δήμο Αθηναίων. Καθεστώς χρέωσης ισχύει ήδη στα πάρκινγκ της πλατείας Κλαυθμώνος και της Βαρβακείου Αγοράς, σε τιμές που χαρακτηρίζονται πιλοτικές, αλλά πιθανόν να καταστούν μόνιμες, με δεδομένο ότι τόσο η «στροφή» στα Ι.Χ. στον απόηχο της πανδημίας όσο κυρίως ο «Μεγάλος Περίπατος» και η επακόλουθη κατάργηση θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης σε δρόμους του εμπορικού τριγώνου θα αυξήσουν τη ζήτηση για μια θέση πάρκινγκ για τους εργαζομένους και τους επισκέπτες του αθηναϊκού κέντρου. Με λίγα λόγια, μια θέση πάρκινγκ στην περιοχή καθίσταται πιο δυσεύρετη και δαπανηρή.

Τα δύο δημοτικά πάρκινγκ προσφέρουν συνολικά 752 αδειοδοτημένες θέσεις στάθμευσης (413 στην Κλαυθμώνος εκ των οποίων 9 για ΑμεΑ, 339 στη Βαρβάκειο εκ των οποίων 8 για ΑμεΑ).

Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική:

● το πάρκινγκ για το πρώτο δίωρο θα κοστίζει στον οδηγό 3 ευρώ στον σταθμό της Κλαυθμώνος και 2 ευρώ στον σταθμό της Βαρβακείου,

● το πάρκινγκ για έως τέσσερις ώρες θα κοστίζει 7 ευρώ στην Κλαυθμώνος και 4 ευρώ στη Βαρβάκειο,

● η ημερήσια χρέωση (δηλαδή πάνω από τέσσερις ώρες) θα έχει κόστος 13 ευρώ στην Κλαυθμώνος και 10 ευρώ στη Βαρβάκειο,

● όσοι επιθυμούν να κρατήσουν μια θέση πάρκινγκ για έναν μήνα θα πρέπει να δαπανήσουν 200 ευρώ για το πάνω διάζωμα της Κλαυθμώνος ή 150 ευρώ για το κάτω διάζωμα, ενώ για τη Βαρβάκειο οι αντίστοιχες τιμές καθορίζονται στα 120 και 90 ευρώ.

Μίσθωση με τον μήνα

Τουλάχιστον οι μισές θέσεις στάθμευσης των δύο δημοτικών πάρκινγκ αναμένεται να υποδεχθούν... μόνιμους φιλοξενούμενους, δηλαδή να μισθωθούν με τον μήνα.

Οπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Δ. Σταμάτης, διευθύνων σύμβουλος της ΔΑΕΜ Α.Ε. (αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου Αθηναίων, στην οποία έχει δοθεί η διαχείριση των δύο σταθμών), το 50-60% των θέσεων προορίζεται για μηνιαίες κρατήσεις και οι υπόλοιπες για ημερήσιες ή λιγότερων ωρών σταθμεύσεις. Οι παραπάνω τιμές είναι πιλοτικές, διευκρινίζει ο ίδιος. Οι τελικές τιμές θα καθοριστούν ανάλογα με την κίνηση που θα καταγράψουν οι σταθμοί, το πιθανότερο όμως να διατηρηθούν τα παραπάνω ποσά στις μηνιαίες χρεώσεις.

Η κατεύθυνση είναι οι τιμές στους δύο σταθμούς να είναι φτηνότερες από αυτές των ιδιωτικών πάρκινγκ της περιοχής. Με δεδομένο ότι δημοτικά και ιδιωτικά πάρκινγκ στο κέντρο είναι γεμάτα αυτή την περίοδο (φυσικό επακόλουθο της μετατροπής μιας πλειάδας θέσεων στάθμευσης Ι.Χ. σε θέσεις στάθμευσης μοτοσικλετών) φαντάζει μάλλον... αισιόδοξο να περιμένει κάποιος μικρότερες χρεώσεις από τον Δήμο Αθηναίων.

Αγνωστο είναι το πότε δήμος και ΔΑΕΜ θα καταλήξουν στις τελικές τιμές για τις -ανεπαρκείς για τις ανάγκες του κέντρου- 752 θέσεις των δύο σταθμών.

Από την προηγούμενη δημοτική θητεία και μέχρι πρότινος ο δύο σταθμοί παρείχαν δωρεάν τις θέσεις καθώς απαιτούνταν εργασίες στις υποδομές τους, θυμίζει ο κ. Σταμάτης. Η προτίμηση της νυν δημοτικής αρχής στις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα αυτομάτως γεννά το ερώτημα για το εάν θα επιλεγεί και σε αυτή την περίπτωση η παραχώρηση της διαχείρισης των σταθμών σε ιδιώτη.

Αν και στον διαδικτυακό Τύπο έχουν υπάρξει δημοσιεύματα που θέλουν επιχειρηματία-πρόσωπο του lifestyle να... ορέγεται τον σταθμό της Κλαυθμώνος, ο κ. Σταμάτης δηλώνει ότι η ΔΑΕΜ δεν έχει δεχθεί καμία κρούση από ιδιώτες για κάποιο από τα δύο δημοτικά πάρκινγκ και ενημερώνει ότι οι συμβάσεις του Δήμου Αθηναίων με τη δημοτική επιχείρηση διαρκούν για τον μεν σταθμό της Βαρβακείου μέχρι τον Ιούλιο του 2022 και για τον δε σταθμό της Κλαυθμώνος μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ιστορία 44 ετών

Το ιστορικό του σταθμού της Κλαυθμώνος είναι αρκετά διδακτικό για το τι σημαίνουν οι συμπράξεις με το ιδιωτικό κεφάλαιο. Μέχρι τον Ιούνιο του 2018, οπότε απόφαση του Εφετείου Αθηνών ανάγκασε τους ιδιώτες που εκμεταλλεύονταν τον χώρο να τον παραχωρήσουν στον Δήμο Αθηναίων, προηγήθηκε μια πολυετής δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών.

Ολα ξεκίνησαν το 1970 -επί δικτατορίας- όταν ο δήμος εξέδωσε διακήρυξη προς αναζήτηση του εργολάβου που θα έχτιζε το υπόγειο πάρκινγκ. Το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία «Ξυλουργικαί Εμπορικαί Κτηματικαί Τεχνικαί Επιχειρήσεις-ΞΕΚΤΕ», κάτι που –σύμφωνα με το βιβλίο του Διον. Ελευθεράτου «Λαμόγια στο χακί»– αποτέλεσε εύνοια για τον γαμπρό του χουντικού Παττακού.

Το 1974 ο δήμος κλήθηκε να παραλάβει το έργο, αλλά δήλωσε αδυναμία χαρακτηρίζοντάς το «ελλιπές» και «πολλαπλώς ελαττωματικό». Το 1984 ψηφίζεται νόμος που λύνει τα χέρια τού τότε δημάρχου, Δημήτρη Μπέη, να καταγγείλει τη σύμβαση του... 1971!

Ηταν η αρχή της δικαστικής διαμάχης που τελεσφόρησε υπέρ του δήμου μόλις πριν από δύο χρόνια. Επί 34 χρόνια δαπανήθηκαν υπέρογκοι δημοτικοί πόροι σε δικηγόρους, ενώ οι εταιρείες είχαν την κερδοφόρα εκμετάλλευση ενός δημόσιου χώρου για 44 –αντί για τα αρχικώς προβλεπόμενα 24– χρόνια, χωρίς ποτέ να παραδώσουν επισήμως το έργο.

Το λογικό, λοιπόν, θα ήταν ο δήμος να επιλέξει αμιγώς δημοτική διαχείριση για τους σταθμούς πάρκινγκ, ώστε να είναι και το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους πολίτες. Ομως, η επιλογή αναδόχων εταιρειών και η απασχόληση ενοικιαζόμενου προσωπικού για τη φύλαξη, την καθαριότητα και άλλες υπηρεσίες του σταθμού της Κλαυθμώνος δεν δείχνουν προς την παραπάνω κατεύθυνση...

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντιδράσεις για την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Μετς, Ιλίσια και Μακρυγιάννη
Ο δήμος σχεδιάζει να θεσμοθετήσει την Γ’ φάση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Μετς, Ιλίσια και την περιοχή του Μακρυγιάννη, δημιουργώντας συνολικά 682 θέσεις στάθμευσης με πληρωμή και 1.996 θέσεις για μόνιμους...
Αντιδράσεις για την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε Μετς, Ιλίσια και Μακρυγιάννη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τιμολογιακές αλλαγές για την ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα
Μόνο στις τιμολογιακές αλλαγές και όχι στην επέκταση του μέτρου της ελεγχόμενης -επί πληρωμή- στάθμευσης έδωσε έγκριση το δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων στη συνεδρίασή του το βράδυ της Δευτέρας.
Τιμολογιακές αλλαγές για την ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο σκοτάδι μέχρι την Παρασκευή τμήμα της Αλεξάνδρας
Στο σκοτάδι βρίσκεται ένα τμήμα της οδού Αλεξάνδρας, συγκεκριμένα από την οδό Πατησίων και για μήκος 500 μέτρων προς την οδό Μουστοξύδη. Σύμφωνα με στελέχη του Δήμου Αθηναίων υπάρχει υπόγεια βλάβη με...
Στο σκοτάδι μέχρι την Παρασκευή τμήμα της Αλεξάνδρας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ούτε ένα δέντρο λιγότερο, ούτε ένα παιδί σε κοντέινερ»
Κινητοποίηση για το παρκάκι στην Ιακωβάτων «Το πάρκο θα μείνει, το έργο δεν θα γίνει». «Οχι κοντέινερ και κλουβιά, ναι στα δέντρα για τα παιδιά». Δύο από τα συνθήματα που ακούστηκαν στη διάρκεια της πορείας...
«Ούτε ένα δέντρο λιγότερο, ούτε ένα παιδί σε κοντέινερ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας