Υστερα από 18 μέρες χωρίς διοίκηση στον ΟΑΣΘ, οι εκπρόσωποι του μετόχου (οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας και Κώστας Καραμανλής, αντίστοιχα) θα προσπαθήσουν μέσα στο Σαββατοκύριακο να αποφασίσουν για το μέλλον του Οργανισμού. Αν συμφωνήσουν, τη Δευτέρα θα μπορεί ο ΟΑΣΘ να στείλει τελικά στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη σύμβαση του διαγωνισμού για τα 180+270 μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία που θα μας κοστίσουν τουλάχιστον... 130.000 ευρώ το καθένα!
Η μικρή λεπτομέρεια της υπογραφής του πρακτικού από τον Γιώργο Σκόδρα στις 10 Αυγούστου κι ενώ είχε λήξει η θητεία του από τις 6 Αυγούστου, δείχνει απλά τον τρόπο σκέψης, αλλά δεν φαίνεται να έχει επιπτώσεις προς το παρόν, καθώς τα χαρτιά έμειναν στο γραφείο και τίποτα δεν εμποδίζει τον νέο πρόεδρο να τα εγκρίνει.
Η καλοκαιρινή ραστώνη του Αυγούστου έγινε ευκαιρία απολογισμών. Ο Δημήτρης Τσερμενίδης, αφού πρώτα παραιτήθηκε από πρόεδρος των εργαζομένων (παραμένει μέλος του Δ.Σ. μέχρι να συνταξιοδοτηθεί τον Οκτώβριο), μας ενημέρωσε ότι μπορούν να ξεδιαλύνουν τη σαβούρα που έχει μαζευτεί στα αμαξοστάσια και με λίγα επιπλέον ανταλλακτικά να βγάλουν σε δρομολόγια άλλα… 200 λεωφορεία -τα ίδια περίπου λέει και ο νέος πρόεδρος των εργαζομένων, Γιάννης Δήμκας- αρκεί να μην ξαναβρεθούν καινούργια ανταλλακτικά σε... κάδους σκουπιδιών.
Στο μεταξύ, θα ενισχύεται σταδιακά ο στόλος κάθε εβδομάδα με 5 λεωφορεία της Λιψίας μέχρι να έρθουν τα 50 και βλέπουμε, καθώς φαίνεται ότι ο ΟΑΣΘ σχεδιάζει νέο διαγωνισμό για… μεταχειρισμένα λεωφορεία – ελπίζουμε αυτή τη φορά να τα καταφέρει καλύτερα με τα κοστολόγια και τις φωτογραφίες και να ζητήσει τρίπορτα.
Στην Αθήνα
Στο αθηναϊκό μέτωπο, τα ΚΤΕΛ (Αττικής, Κορίνθου, Θήβας και Εύβοιας) ετοιμάζονται να πάρουν μεγάλη ανάσα από τη σύμβαση με τον ΟΑΣΑ - κάποια δυσκολεύονται ακόμη και να βάλουν πετρέλαιο σήμερα. Το έργο είναι γνωστό από τη Θεσσαλονίκη και θα το δούμε σε β’ προβολή: Για κάθε ένα από τα 203 μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία που θα αγοράσουν και για κάθε χιλιόμετρο που θα κάνει, θα λαμβάνουν 1,43 ευρώ. Δηλαδή υπολογίστε περίπου 8-10 εκατ. ευρώ τον χρόνο σε κάθε ένα από τα 4 ΚΤΕΛ, μοιρασμένα σε 3-4 ισόποσες δόσεις, έναντι των περίπου 2.000.000 ευρώ που θα επενδύσουν συνολικά για να προμηθευτούν μεταχειρισμένα λεωφορεία (το όνομα Παπαδάκης δεν έχει μεγάλη απόδοση στο στοίχημα για τον προμηθευτή).
Το στήσιμο δεν πέρασε απαρατήρητο από τους τουριστικούς πράκτορες, οι οποίοι ζητούν διαγωνισμό για το μεταφορικό έργο (σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για την απελευθέρωση των αστικών επιβατικών μεταφορών), αφού μπορούν κι αυτοί να κάνουν το ίδιο τώρα που πάτωσε ο τουρισμός και έμειναν με τους οδηγούς στο χέρι.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας