• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.2°C / 20.7°C
    1 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.1°C / 22.2°C
    2 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 20.4°C / 22.0°C
    1 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 15.0°C
    1 BF
    92%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.1°C
    5 BF
    94%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.2°C / 21.0°C
    1 BF
    82%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.5°C / 17.4°C
    0 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    2 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.7°C / 18.8°C
    4 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.9°C
    3 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 22.4°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.1°C
    4 BF
    87%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    1 BF
    59%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 19.5°C / 23.4°C
    1 BF
    41%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.0°C / 21.5°C
    0 BF
    58%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 17.3°C / 20.5°C
    2 BF
    80%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 23.9°C
    1 BF
    92%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    87%

«Ολα λειτουργούσαν στη λογική της απαξίωσης οποιουδήποτε φορέα ανήκει στο Δημόσιο και αυτό πρέπει να ανατραπεί» σχολίασε στην «Εφ.Συν.» ο αν. υπουργός Χρήστος Σπίρτζης

EUROKINISSI

Απότομο φρενάρισμα στα έσοδα του ΟΑΣΑ

  • A-
  • A+

Ελλειμμα, που μπορεί να φτάσει και το 20% έως το τέλος του 2015, έχει ήδη προκαλέσει στα οικονομικά των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας η νέα τιμολογιακή πολιτική, η οποία εφαρμόστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και εξελίσσεται σε «καυτή πατάτα» στα χέρια της σημερινής πολιτικής ηγεσίας στον τομέα των μεταφορών.

Το σενάριο της προηγούμενης κυβέρνησης προέβλεπε σημαντική αύξηση εσόδων, ποντάροντας στην ενίσχυση της επιβατικής κίνησης από τις χαμηλότερες τιμές στα εισιτήρια και τις μηνιαίες κάρτες του μετρό. Στην πράξη, όμως, και με βάση τα επίσημα στοιχεία, οι επιβάτες αυξήθηκαν μόλις 1,4% και τα έσοδα δεν αναπληρώθηκαν από την αύξηση κατά 50% των μηνιαίων καρτών που ίσχυαν σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Η γλώσσα των αριθμών

Από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) προκύπτει ότι την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου τα έσοδα μειώθηκαν κατά 0,16% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2013 και στην ουσία ανέκοψαν τη θετική πορεία που είχε καταγραφεί από την αρχή του χρόνου.

 

Να σημειωθεί ότι -ειδικά στη ΣΤΑΣΥ, τον φορέα που διαχειρίζεται το μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ- το πρώτο εννεάμηνο του 2014 τα έσοδα παρουσίαζαν αύξηση 17% και αποδείχθηκαν καθοριστικός παράγοντας, για να διαμορφωθούν τα συνολικά έσοδα του δωδεκαμήνου στα 217,16 εκατ. ευρώ, 5,7% περισσότερα σε σχέση με το 2013.

Το «τοπίο» έγινε πιο σαφές τον Ιανουάριο. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, τον πρώτο μήνα του 2015 τα έσοδα κατέγραψαν συνολική μείωση 9,44% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2014 και ήταν πιο έντονη στο απαξιωμένο δίκτυο των λεωφορείων-τρόλεϊ, που έφτασε το 14,78%, αλλά και στη ΣΤΑΣΥ η πτώση ήταν 6,83%. Η απερχόμενη διοίκηση του Οργανισμού αποδίδει το γεγονός στις εκλογές και επικαλείται τα στοιχεία του Μαΐου και του Ιουνίου του 2012, αναφέροντας ότι στο εκλογικό αυτό δίμηνο η πτώση ήταν γύρω στο 15%.

«Απαξίωση τέλος»

EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

«Ολα λειτουργούσαν στη λογική της απαξίωσης οποιουδήποτε φορέα ανήκει στο Δημόσιο και αυτό πρέπει να ανατραπεί. Θα έλεγα ότι δεν χρειαζόμαστε περισσότερα κονδύλια, αλλά μεράκι και κυρίως καλύτερη διαχείριση, συνείδηση και προστασία του δημόσιου συμφέροντος», σχολίασε στην «Εφ.Συν.» ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Εξετάζουμε την ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αναζητούμε ευρωπαϊκά κονδύλια και αυτό είναι πιο εύκολο στην πρωτεύουσα που έχουμε δημόσιο φορέα».

Κάλεσε επίσης τους πολίτες να προστατεύσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες πληρώνοντας το εισιτήριό τους.

Στο αρμόδιο υπουργείο -σύμφωνα με πληροφορίες- εξετάζονται σενάρια αλλαγών στη σημερινή τιμολογιακή πολιτική των οριζόντιων μειώσεων. Μελετάται, μεταξύ άλλων:

● Μείωση των εισιτηρίων στο ένα ευρώ για μετακινήσεις μέσα στα όρια του γνωστού μας δακτυλίου. Η τιμή του 1,20 θα διατηρηθεί για μετακινήσεις ώς τα όρια του λεγόμενου «ολυμπιακού δακτυλίου» (στα όρια του ευρύτερου κέντρου), αλλά θα αυξηθεί στα 2 ευρώ για διαδρομές που τον ξεπερνούν, όπως οι γραμμές που εξυπηρετούν τα Μεσόγεια και την παραλιακή ζώνη.

● Εξετάζεται επίσης η επιβολή τέλους στα έσοδα των στεγασμένων χώρων στάθμευσης που λειτουργούν μέσα στον δακτύλιο. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστούν πόροι για την ενίσχυση των συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με την καλύτερη εμπορική εκμετάλλευση των υποδομών των συγκοινωνιών, όπως είναι οι διαφημίσεις σε συρμούς και σταθμούς του μετρό, ενοικιάσεις χώρων κ.λπ.

Ανανέωση στόλου

EUROKINISSI / ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Προτεραιότητα δίνεται στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών. Το 2009 η τότε ΕΘΕΛ διέθετε 2.150 λεωφορεία, από τα οποία μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα 1.900.

Σήμερα έχουν απομείνει μόνο 1.750, από τα οποία τα 350 βρίσκονται σε μόνιμη βλάβη και άλλα 550 αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα τα διαθέσιμα οχήματα να περιορίζονται σε 1.200.

Ως το 2016 αναμένεται να αποσυρθούν 235 λεωφορεία. Η λύση βρίσκεται στην αγορά 300 νέων οχημάτων, συνολικού ύψους 77 εκατ. ευρώ, που πρέπει να δρομολογηθεί από τώρα, αφού η διαδικασία των διαγωνισμών διαρκεί περίπου τέσσερα χρόνια.

Η ΟΣΥ, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, διαθέτει 5.442 εργαζομένους, όταν το 2009 μόνον το προσωπικό της ΕΘΕΛ έφτανε τα 6.564 άτομα. Με αυτές τις ελλείψεις, στα λεωφορεία μπορεί να καλυφθούν μόνο 2.300 βάρδιες την ημέρα, όταν το 2009 έφταναν τις 3.700.

Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται, περιμένοντας στις στάσεις και για να βελτιωθεί το σύστημα χρειάζεται η άμεση πρόσληψη 330 οδηγών και 120 τεχνιτών.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξήσεις μετά την Πρωτοχρονιά
Η καθυστέρηση στην έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης είναι πιθανόν να οδηγήσει σε ολιγοήμερη αναβολή στην αύξηση των τιμών στα απλά εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, από 1,20 σε 1,40...
Αυξήσεις μετά την Πρωτοχρονιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απερχόμενοι μεν, καταγγέλλοντες δε
Εκτός από τις βόμβες στον ΟΑΣΑ, χθες έσκασαν άλλες δύο «στρακαστρούκες» στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών. Λίγο πριν αναλάβουν τα καθήκοντά τους οι νέες διοικήσεις, ο απερχόμενος αναπληρωτής πρόεδρος του...
Απερχόμενοι μεν, καταγγέλλοντες δε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
Η λιτότητα στον συγκοινωνιακό φορέα της Αθήνας φαίνεται πως αφορούσε μόνο τους εργαζομένους και τα υπόλοιπα λειτουργικά έξοδα. Για διαφημίσεις λεφτά υπήρχαν, καθώς επί της προηγούμενης διοίκησης Γρηγόρη...
Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
Φωτιές άναψε στη Βουλή η επιστροφή στη διαρχία στις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης εισηγήθηκε χωριστά πρόσωπα για τα αξιώματα του διευθύνοντος συμβούλου και...
«Μύλος» η Βουλή για τις συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
Τραγική διαγράφεται η εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου οι εργαζόμενοι: ακυρώσεις δρομολογίων και μικρότερη συχνότητα σε άλλα, χιλιάδες χρωστούμενα...
Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
Στο 1,40 (αντί 1,30, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει) επανέρχεται από τις αρχές του νέου έτους το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών. Παραμένει στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα και εξετάζεται κλιμακωτή τιμολόγηση...
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας