Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τον Αύγουστο στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν λεωφορεία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τον Αύγουστο στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν λεωφορεία

  • A-
  • A+
Καύσωνας, μάσκες και χαλασμένα κλιματιστικά δημιουργούν αφόρητες συνθήκες μετακίνησης ● Τα πρόστιμα σε επιβάτες και οδηγό όταν υπερκαλύπτεται η πληρότητα του 65% λόγω Covid-19 επιδεινώνουν την κατάσταση ειδικά στις ώρες αιχμής ● Τι γίνεται με τις ανακλήσεις αδειών των οδηγών και με τα οχήματα που καθημερινά αποσύρονται λόγω βλαβών ● Με παρωχημένα λεωφορεία 15ετίας από το φθινόπωρο και κάμερες ασφαλείας μέσα στα οχήματα «απαντά» στα προβλήματα η διοίκηση του ΟΑΣΘ

Η εξωτερική θερμοκρασία είναι 38 βαθμοί Κελσίου, όμως στο εσωτερικό του λεωφορείου του ΟΑΣΘ η ατμόσφαιρα είναι αποπνικτική, καθώς όλοι οι επιβάτες πρέπει να φορούν μάσκες, αλλά ο κλιματισμός δεν λειτουργεί και ο καυτός αέρας που μπαίνει από τα ανοιχτά παράθυρα κάνει τον ιδρώτα να κυλά σαν το ποτάμι.

Αυτή η εικόνα αποτελεί πλέον την καθημερινότητα χιλιάδων επιβατών του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, που καλούνται να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της μετακίνησής τους. Ενα πρόβλημα που εξελίσσεται σε Γολγοθά. Και δυστυχώς αυτή είναι μόνο η… κορυφή του παγόβουνου.

Το Συνδικάτο των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ έχει ήδη κηρύξει για την ερχόμενη Δευτέρα 10 Αυγούστου προειδοποιητική στάση εργασίας, από την αρχή της βάρδιας στις 5 το πρωί μέχρι τις 9. Με την προειδοποιητική αυτή στάση οι εργαζόμενοι ζητούν μεταξύ άλλων να επιδιορθωθεί το σύστημα κλιματισμού στα λεωφορεία, να βελτιωθούν οι συνθήκες μετακίνησης ειδικά στις ώρες αιχμής και να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Οργή για τα πρόστιμα

Η επιβολή προστίμων σε επιβάτες και τον οδηγό του λεωφορείου στην περίπτωση που δεν τηρείται σε κάθε δρομολόγιο η πληρότητα 65%, αλλά και η ανάκληση αδειών των οδηγών λόγω καλοκαιριού αποδεικνύουν πως το υπουργείο Μεταφορών στην Αθήνα δεν έχει την παραμικρή ιδέα για το τι πραγματικά συμβαίνει στον ΟΑΣΘ. Η απόφαση της 26ης Ιουλίου δεν προκαλεί γέλιο αλλά οργή.

Αξιοπερίεργη χαρακτηρίζουν αυτή την απόφαση συλλογικότητες της Θεσσαλονίκης, ενώ πολλοί την αποδίδουν στην ανάγκη για αύξηση των δημόσιων εσόδων, προκειμένου να μην υποστεί ολοσχερή κατάρρευση ο κρατικός προϋπολογισμός, παρά την αναγκαιότητα αντιμετώπισης της αύξησης των κρουσμάτων του κορονοϊού.

Τα μέλη της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων Φοιτητών Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίας, που έχουν βγει πολλές φορές στον δρόμο διεκδικώντας καλύτερες συγκοινωνίες για τη Θεσσαλονίκη, επισημαίνουν πως η τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ και η επιβολή προστίμων πλήττουν κυρίως τους εργαζομένους, τους ανέργους και τους χαμηλοσυνταξιούχους που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ τις ώρες αιχμής και τους θερινούς μήνες.

Οσο για την ανάκληση των αδειών που… πανηγυρικά εξαγγέλλει το υπουργείο Μεταφορών, «για εμάς στον ΟΑΣΘ δεν τίθεται θέμα ανάκλησης των αδειών του καλοκαιριού. Επρεπε να γνωρίζουν ότι οδηγούς έχουμε, λεωφορεία δεν υπάρχουν», μας εξηγεί ο Δημήτρης Τσερμενίδης.

Βραδυφλεγής βόμβα

Το μεγάλο όμως θέμα των παροπλισμένων λεωφορείων του στόλου που πλήττει σοβαρά τη μετακίνηση συνολικότερα χιλιάδων ανθρώπων στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, αλλά και οι απαράδεκτες, όπως όλοι παραδέχονται, συνθήκες μεταφοράς ανθρώπων, πολλοί από τους οποίους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε βραδυφλεγή βόμβα εν μέσω πανδημίας! «Καθημερινά αποσύρονται οχήματα που έχουν χαλάσει και δεν έχουμε ανταλλακτικά. Και φυσικά δεν υπάρχει η πολυτέλεια να κυκλοφορούν μόνο όσα διαθέτουν κλιματισμό γιατί εάν από τα 180, που κυκλοφορούν τώρα, αποσυρθούν τα 80 ή τα 100 τότε δεν θα υπάρχουν καθόλου λεωφορεία», μας λέει ο πρόεδρος του Συνδικάτου των Εργαζομένων, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Τα τεράστια ζητήματα που έχουν προκύψει στον ΟΑΣΘ αφορούν και τη μη καταβολή τον τελευταίο χρόνο (επί 12 μήνες) θεσμοθετημένων όρων σύμβασης καθώς και τη μη απόδοση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας και θέσης ευθύνης, που όπως λένε οι εργαζόμενοι τους βλάπτει οικονομικά, ασφαλιστικά και ηθικά.

Στο μεταξύ, όπως μας διευκρίνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, «η νέα διοίκηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που άφησε η προηγούμενη». Προσπαθεί δηλαδή μεταξύ άλλων να αυξήσει τον στόλο των γερασμένων λεωφορείων, με τα 50 που θα έλθουν από τη Λιψία από το φθινόπωρο. Μόνο που και αυτά τα λεωφορεία θα είναι ήδη παλιά, αφού μετρούν ήδη μια 15ετία. Μάλιστα στη Λιψία τα αποσύρουν για να δρομολογήσουν ηλεκτρικά. Οπως μας επισημαίνουν και εκπρόσωποι συλλογικοτήτων που διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για την απαράδεκτη κατάσταση στον ΟΑΣΘ, πρόκειται για λεωφορεία που δεν αντιστοιχούν ούτε στις κλιματικές συνθήκες ούτε στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της πόλης. Διαθέτουν κλιματισμό μόνο για τον οδηγό, ανεμηστήρα οροφής για τους επιβάτες και δύο μόνο πόρτες.

Πάντως η διοίκηση του Οργανισμού παραμένει αισιόδοξη. Στα σχέδιά της είναι να εγκαταστήσει και κάμερες ασφαλείας μέσα στα λεωφορεία, οι οποίες θα πληρούν, όπως μαθαίνουμε, όλες τις παραμέτρους του Κώδικα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων… Ε, τι άλλο πια περιμένουμε για να γίνουμε… Ευρώπη;

«Αυτοδιοικητικό πραξικόπημα»

Με μια πραξικοπηματικού χαρακτήρα ενέργεια, χτες το απόγευμα, κι ενώ για μία ακόμη φορά το οξύ πρόβλημα του ΟΑΣΘ απασχολεί ολόκληρη την πόλη, ο Δήμος Θεσσαλονίκης συγκαλεί έκτακτη συνεδρίαση για την έγκριση των όρων σύμβασης χρησιδανείου μεταξύ του δήμου και του ΟΑΣΘ. Μέσα σε λίγες ώρες στην καρδιά του καλοκαιριού το δημοτικό συμβούλιο καλείται να αποφασίσει τόσο για την ανάπλαση της ΔΕΘ, για την οποία έχουν κατατεθεί ενστάσεις, όσο και για τη συμφωνία του Δήμου Θεσσαλονίκης με τον αντίστοιχο Δήμο της Λιψίας για την αμφισβητούμενη από πολλούς αγορά 50 παλαιάς τεχνολογίας λεωφορείων.

Η δημοτική παράταξη «Πολύχρωμη πόλη» κάνει λόγο για «αδιανόητη ενέργεια, πρωτόγνωρη στην ιστορία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που ισοδυναμεί με αυτοδιοικητικό πραξικόπημα».

Δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να απέχουν από τη συγκεκριμένη συνεδρίαση και ζητούν άμεσα να πραγματοποιηθεί ζωντανά δημοτικό συμβούλιο στον Δήμο Θεσσαλονίκης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με στάση εργασίας προειδοποιούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ
Με βασικά αιτήματα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης, το Συνδικάτο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ προχωρά σε στάση εργασίας για την ερχόμενη Δευτέρα 9 Αυγούστου. 
Με στάση εργασίας προειδοποιούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χρυσοπληρώνει μεταχειρισμένα λεωφορεία 15 ετών ο ΟΑΣΘ
Εν μέσω διαβούλευσης για τα κίνητρα της μετάβασης σε ηλεκτροκίνηση ολοκληρώνεται αύριο Παρασκευή 26 Ιουνίου ο διεθνής διαγωνισμός για τη μίσθωση 180 έως και 450 μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αστικών...
Χρυσοπληρώνει μεταχειρισμένα λεωφορεία 15 ετών ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες
Για τεράστιο πρόβλημα συνωστισμού και «αθλιότητα που πρέπει να σταματήσει» στα δρομολόγια προς τις παραλίες κάνει λόγο ο δημοσιογράφος-ιστορικός και πρώην δημοτικός σύμβουλος Σπύρος Κουζινόπουλος.
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κατά 23,2% μειώθηκαν τα λεωφορεία από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο στη Θεσσαλονίκη
Τα στοιχεία για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στραπατσάρουν το επικοινωνιακό ρετουσάρισμα που επιχειρούν η κυβέρνηση και ο ΟΑΣΘ. Με μόνο 177 λεωφορεία δεν μπορεί κάποιος να μιλά.
Κατά 23,2% μειώθηκαν τα λεωφορεία από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας