Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για μια σύγχρονη οδική σύνδεση με την Αλβανία
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Για μια σύγχρονη οδική σύνδεση με την Αλβανία

  • A-
  • A+
Η Περιφέρεια Ηπείρου αναλαμβάνει από το υπουργείο Υποδομών να «ωριμάσει» το έργο του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά ώστε να δώσει το «πράσινο φως» η Ε.Ε., με την παραχώρηση σε ιδιώτες να αποτελεί όμως και τη μοναδική επιλογή για την κατασκευή.

Μια ύστατη προσπάθεια να κρατηθεί ζωντανό το έργο επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα στην Κακαβιά βρίσκεται σε εξέλιξη, με το θέμα να απασχολεί έντονα την τοπική επικαιρότητα της πόλης από το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Το κύριο πρόβλημα είναι ότι δεν έχουν εξασφαλιστεί ευρωπαϊκοί πόροι για ένα έργο της τάξης των 350 εκατ. ευρώ και άνω, με την κυβέρνηση να πετάει πλέον το μπαλάκι στην Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία καλείται να πείσει με μελέτες την Ε.Ε. ότι τα στοιχεία του κυκλοφοριακού φόρτου του οδικού άξονα και η σημασία που έχει για την ανάπτυξη της περιοχής και τη διασύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα επαρκούν για να δοθεί και το «πράσινο φως» για την κατασκευή του.

Η τελευταία εξέλιξη είναι ότι σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή προς τον βουλευτή Ιωαννίνων της Ν.Δ. Σταύρο Καλογιάννη, τον Ιούλιο, εγκρίθηκε με υπουργική απόφαση η μεταβίβαση της αρμοδιότητας ωρίμανσης και υλοποίησης του έργου στην Περιφέρεια Ηπείρου, στην οποία διαβιβάστηκε από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου το σύνολο των μελετών και τευχών δημοπράτησης.

Ο στόχος

Το κρίσιμο είναι να κατασκευαστεί ένας δρόμος υψηλών προδιαγραφών ανάλογος με την Ιόνια Οδό που θα συνδέει στην ουσία τη χώρα με την Αλβανία και θα δίνει διέξοδο στα Βαλκάνια και στην Κεντρική Ευρώπη.

Οπως όμως τόνισε σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης στις 24 Ιουλίου, κλειδί για τις μετέπειτα διαδικασίες αποτελεί η χρηστικότητα του έργου. «Η πρώτη μελέτη που πρέπει να γίνει είναι να αποδείξει τη χρηστικότητα του δρόμου. Εάν δεν αποδειχθεί η χρηστικότητά του για διευρωπαϊκό δίκτυο παύει κάθε συζήτηση», τόνισε και πρόσθεσε: «Ξέρουμε τις δυσκολίες, αλλά είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Το υπουργείο απέκλεισε το ενδεχόμενο να ασχοληθεί το ίδιο για τετράιχνο δρόμο τουλάχιστον μέχρι το Καλπάκι και για τρίιχνο από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά».

Ο περιφερειάρχης υπενθύμισε ακόμα παλιότερη δέσμευση που είχε αναλάβει ο υπουργός Υποδομών για διάθεση 100 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα του υπουργείου εφόσον η Ε.Ε. εγκρίνει την κατασκευή του έργου, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν άλλα 50 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της περιφέρειας, ώστε το έργο να κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με την περιφέρεια να θέτει όρο να μην καταβάλλουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής.

Γίνεται σαφές συνεπώς ότι ακόμα κι αν προχωρήσει το έργο, θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της παραχώρησης σε ιδιώτες από τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν προχωρά στη χρηματοδότηση από κρατικούς πόρους για το σύνολό του.

Για την πρωτοβουλία όμως που αναλαμβάνει η περιφέρεια, θα πρέπει να εξασφαλιστεί και η πολιτική συναίνεση των τοπικών φορέων ώστε να υπάρχει κοινή στάση και συνεργασία. Διάθεση φαίνεται ότι υπάρχει, συνοδεύεται όμως και από προβληματισμό.

Προτεραιότητα του Ελισάφ

Στο δημοτικό συμβούλιο που έγινε στις 29 Ιουλίου ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ τόνισε ότι η κατασκευή του οδικού άξονα είναι ζήτημα μείζονος σημασίας για την περιοχή. «Η απόφαση του υπουργείου Υποδομών να μεταφέρει την ευθύνη του έργου στην περιφέρεια είναι μια αρνητική εξέλιξη. Το έργο πρέπει να γίνει, είναι αυτό που θα μας συνδέσει με τα Βαλκάνια», σημείωσε και πρόσθεσε: «Χρειάζεται να συνεργαστούμε όλοι μαζί ώστε κάποια στιγμή να πάρουν τέλος αποφάσεις που είναι σε βάρος της περιοχής».

Χαρακτηριστικός είναι και ο προβληματισμός που εξέφρασε και ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος έχει θητεύσει ως αν. υπουργός στο υπουργείο Υποδομών και ο οποίος μετά την απάντηση του υπουργού για τη μεταφορά της αρμοδιότητας στην περιφέρεια δήλωσε: «Δεν είμαι αισιόδοξος για την υλοποίηση του άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά σε εύλογο χρονικό διάστημα. Δεν θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση η παραχώρηση της αρμοδιότητας του έργου στην Περιφέρεια Ηπείρου. Ενημέρωσα σχετικά τον υπουργό κ. Καραμανλή. Το έργο είναι ευρωπαϊκού επιπέδου, ανήκει μάλιστα στον κορμό του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ο προϋπολογισμός του είναι πολύ μεγάλος. Πρέπει συνεπώς να κινηθεί σε κεντρικό επίπεδο».

Το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο για το μέλλον του έργου, με την περιφέρεια αλλά και την κυβέρνηση να καλούνται να πάρουν και τις τελικές αποφάσεις ώστε να δρομολογηθούν και οι επόμενες κινήσεις.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επεισοδιακά «Ελευθέρια»
Με λαμπρότητα εορτάστηκε στα Γιάννενα η 104η επέτειος της απελευθέρωσης της πόλης από την οθωμανική κυριαρχία, αφού η ηλιοφάνεια και ο καλός καιρός χτες, μετά από μία μεγάλη περίοδο βαρυχειμωνιάς, έβγαλαν...
Επεισοδιακά «Ελευθέρια»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πολύ νερό, περισσότερα τα μεγάλα προβλήματα
​Βαρύ ήταν για ακόμα μία φορά για τα Ιωάννινα το τίμημα της κακοκαιρίας που έπληξε με έντονες βροχές και καταιγίδες από την Τρίτη το πρωί ώς και χτες το απόγευμα πολλές περιοχές του νομού. Το χαρακτηριστικό...
Πολύ νερό, περισσότερα τα μεγάλα προβλήματα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οταν το Δημόσιο καλωσορίζει τον πολίτη
Μια νέα συζήτηση έχει ανοίξει για τις αλλαγές που απαιτούνται στη δημόσια διοίκηση, την ώρα που παραμένει ανοιχτή μια άλλη συζήτηση -από την αρχή της εφαρμογής των μνημονίων-, εκείνη που αναφερόταν στην ανάγκη...
Οταν το Δημόσιο καλωσορίζει τον πολίτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην Ηπειρο ακόμα βρέχει
Η επόμενη μέρα μετά τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσαν οι καταιγίδες του Σαββατοκύριακου όλο έρχεται στην Ηπειρο κι ακόμα φτάνει. Η βροχή, έστω και σε χαμηλή ένταση πια, είναι συνεχής σε πολλές περιοχές,...
Στην Ηπειρο ακόμα βρέχει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σπέρνουν διόδια, θερίζουν αντιδράσεις
Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί στα Γιάννενα η θεσμοθέτηση -με ΦΕΚ της 17ης Νοεμβρίου- απόφασης των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών για νέο σταθμό διοδίων στην Εγνατία Οδό, στην έξοδο της πόλης, λίγο μετά τον...
Σπέρνουν διόδια, θερίζουν αντιδράσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας