Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ψάχνουν σωσίβια για τον Μεγάλο Περίπα(θ)ο
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ψάχνουν σωσίβια για τον Μεγάλο Περίπα(θ)ο

  • A-
  • A+
«Γκάζια» στη χθεσινή συζήτηση στον Δήμο Αθηναίων ● Υπό πίεση ο Κ. Μπακογιάννης συμφώνησε στη διατήρηση ακόμη μίας λωρίδας κυκλοφορίας της Πανεπιστημίου για τα Ι.Χ., κάτι που σημαίνει ότι το τελικό σχέδιο του «Μεγάλου Περιπάτου» για τη συγκεκριμένη οδό θα προβλέπει τρεις λωρίδες για αυτοκίνητα (από δύο στο αρχικό σχέδιο) και μία αποκλειστικά για λεωφορεία, για να αποσπάσει τις ψήφους για την τρίμηνη παράταση της ισχύος της ΚΥΑ.

Πρόσθετο… οδόστρωμα στα Ι.Χ. δίνει ο «Μεγάλος Περίπατος», έργο που πλέον όμως συγκεντρώνει μικρότερη στήριξη από τις δημοτικές παρατάξεις.

Στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων η «Ανοιχτή Πόλη» κράτησε κατηγορηματικά αρνητική στάση απέναντι στις προωθούμενες -πιλοτικές όπως χαρακτηρίζονται προσώρας- αστικές παρεμβάσεις. Αν και η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης είχε στηρίξει προ μηνών το σχέδιο του «Μεγάλου Περιπάτου», καταψήφισε τις χθεσινές εισηγήσεις της δημοτικής αρχής, καταλογίζοντάς της προχειρότητα και ασυδοσία, με αποτέλεσμα ένα «καψώνι» σε όσους κυκλοφορούν στο κέντρο της πρωτεύουσας. Θετική -αν και με επιφυλάξεις- στάση διατηρεί η παράταξη του Π. Γερουλάνου, προτάσεις της οποίας έγιναν δεκτές από τη δημοτική αρχή.

Η χθεσινή συζήτηση για τον «Μεγάλο Περίπατο» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο λήψης απόφασης για τρίμηνη παράταση ισχύος της κοινής υπουργικής απόφασης που επιβάλλει τα γνωστά μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας. Κατά πλειοψηφία, λοιπόν, αποφασίστηκε ότι τα περιοριστικά μέτρα θα διατηρηθούν μέχρι τις 21 Νοεμβρίου και στην εισήγησή του ο δήμαρχος, Κ. Μπακογιάννης, έκανε μια αποτίμηση της μέχρι σήμερα εφαρμογής των παρεμβάσεων. Μεταξύ άλλων, παραδέχτηκε ότι «οφείλουμε βελτιώσεις» στον «Μεγάλο Περίπατο» και υιοθέτησε προτάσεις-παρατηρήσεις που κατέθεσε προ ημερών μέσω ανοιχτής επιστολής ο κ. Γερουλάνος.

Ανάμεσα σε αυτές είναι και η διατήρηση ακόμη μίας λωρίδας κυκλοφορίας της Πανεπιστημίου για τα Ι.Χ., κάτι που σημαίνει ότι το τελικό σχέδιο του «Μεγάλου Περιπάτου» για τη συγκεκριμένη οδό θα προβλέπει τρεις λωρίδες για αυτοκίνητα (από δύο στο αρχικό σχέδιο) και μία αποκλειστικά για λεωφορεία.

Αυτή την αλλαγή ο δήμαρχος την απέδωσε στην αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου κατά 15% συγκριτικά με τον περσινό Ιούλιο - φόρτος που αναμένεται να αυξηθεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Να σημειωθεί ότι ο κ. Γερουλάνος είχε προτείνει να δοθεί ακόμη μία λωρίδα της Πανεπιστημίου στα Ι.Χ. «έως τη δημόσια αξιολόγηση της πρώτης φάσης των παρεμβάσεων, οπότε και θα επανεξεταστεί η συγκεκριμένη πεζοδρόμηση».

Αποτελεί, άραγε, η αποδοχή των προτάσεων Γερουλάνου μια αναγκαστική οπισθοχώρηση της δημοτικής αρχής Μπακογιάννη προκειμένου να συγκεντρωθούν οι απαιτούμενες ψήφοι που θα επιτρέψουν την εξέλιξη του «Μεγάλου Περιπάτου»; Από μικρότερη αντιπολιτευόμενη παράταξη έγινε λόγος ακόμη και για συγκυβέρνηση Γερουλάνου-Μπακογιάννη...

Με την υιοθέτηση προτάσεων της παράταξης Γερουλάνου ο δήμαρχος αντέτεινε στην αντιπολίτευση ότι «δεν κάνουμε διαβούλευση για τους τύπους», αλλά «κάνουμε διαβούλευση συστηματική», ανακοινώνοντας ότι κορύφωση αυτού του διαλόγου θα υπάρξει τον Σεπτέμβριο, σε ένα τριήμερο ανοιχτού διαλόγου για τον «Μεγάλο Περίπατο» με τη συμμετοχή όλων των φορέων.

Η έλλειψη διαβούλευσης για τις παρεμβάσεις είναι ένα από τα προβλήματα που χρεώνει επανειλημμένα στη δημοτική αρχή η «Ανοιχτή Πόλη». «Η δημοτική αρχή κατάφερε να ακυρώσει τη σημαντική διάθεση για συνεργασία που έδειξε η μεγάλη πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου. Λανθασμένα κατανόησε την επί της αρχής συμφωνία ως λευκή επιταγή. Επέλεξε να μην ακούσει τις υπόλοιπες δυνάμεις του δημοτικού συμβουλίου.

Πιο σημαντικό όμως είναι ότι επέλεξε να μην ακούσει τη φωνή των ανθρώπων της πόλης. Η δημοτική αρχή επέλεξε να μείνει μόνη της», αναφέρει η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, με τον επικεφαλής της, Ν. Ηλιόπουλο, να σχολιάζει σκωπτικά στο χθεσινό συμβούλιο για τις πιλοτικές παρεμβάσεις: «Ο χρόνος θα δείξει ποιο είναι το υποκείμενο του πειράματος. Το έργο ή η πόλη που έγινε πείραμα σε προαποφασισμένες αποφάσεις».

Αιχμηρό και το σχόλιο του δημάρχου για την αλλαγή στάσης της «Ανοιχτής Πόλης»: «Σήμερα είδα έναν άλλον άνθρωπο», είπε για τον κ. Ηλιόπουλο, «που συνομιλεί με τα tweets του σκληρού ΣΥΡΙΖΑ και όχι με την πόλη. Αντιλαμβάνομαι ότι υποκύψατε στην πίεση του κόμματός σας», είπε ο κ. Μπακογιάννης. «Ο δήμαρχος έπρεπε να κατασκευάσει ένα φάντασμα και βρήκε τα τρολ του ΣΥΡΙΖΑ», αντέτεινε ο κ. Ηλιόπουλος.

Στο χθεσινό συμβούλιο η «Ανοιχτή Πόλη» κράτησε αρνητική στάση για τον «Μεγάλο Περίπατο», παρατηρώντας: α) ότι η προσπάθεια περιορισμού του αυτοκινήτου χωρίς παράλληλη ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς δεν συνιστά ένα νέο μοντέλο βιώσιμης αστικής κινητικότητας, β) πρόχειρο σχεδιασμό, γ) αλόγιστες σπατάλες ενάντια στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για παρεμβάσεις χαμηλού κόστους.

Τα επιχειρήματά της αμφισβητήθηκαν από τον κ. Γερουλάνο («καταλαβαίνω τις αμφιβολίες σας, ελπίζω να είναι όντως αυτές», είπε χαρακτηριστικά), αλλά και η στάση του ίδιου αμφισβητήθηκε από τη σύμβουλο της «Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής στην Αθήνα», Ντίνα Ρέππα, σύμφωνα με την οποία ο ίδιος «δεν κρατά στάση υπευθυνότητας, αλλά συγκυβερνησιμότητας»…

Τέλος, υπερψηφίστηκαν και οι αλλαγές που είχε εισηγηθεί επί του αρχικού σχεδίου του «Μεγάλου Περιπάτου» η δημοτική αρχή από το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο. Με τις τελικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα επιτρέπεται σε ένα σύνολο δρόμων του Εμπορικού Τριγώνου και της Πλάκας, με κυριότερους τους άξονες της Ερμού (από Αθηνάς έως Αγ. Ασωμάτων) και της Αθηνάς.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζει τον Περίπατο ερήμην των Αθηναίων
Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις για τον «Μεγάλο Περίπατο» με άγνωστα χρονοδιαγράμματα και τους πολίτες –δηλαδή τους τελικούς αποδέκτες του έργου– αμέτοχους.
Συνεχίζει τον Περίπατο ερήμην των Αθηναίων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το ΣτΕ ξεσκεπάζει τον Μεγάλο Περίπατο του Κ. Μπακογιάννη
Το Ανώτατο Δικαστήριο με απόφασή του ακυρώνει την ΚΥΑ με την οποία επιβλήθηκαν περιορισμοί στην κυκλοφορία αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας, με πρόσχημα την πανδημία του κορονοϊού ● Ερωτήματα για τη...
Το ΣτΕ ξεσκεπάζει τον Μεγάλο Περίπατο του Κ. Μπακογιάννη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παράνομα τα βήματα του Μεγάλου Περίπατου
Η οδός Πανεπιστημίου απασχόλησε το χθεσινό περιφερειακό συμβούλιο που έγινε με τηλεδιάσκεψη παρουσία του Κ. Μπακογιάννη ● Αποκαλύφθηκε γνωμοδότηση - καταπέλτης της νομικής υπηρεσίας της Περιφέρειας που...
Παράνομα τα βήματα του Μεγάλου Περίπατου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Αντάρτικο» κατά Μπακογιάννη για το παρκάκι Βουρνάζου
Αυτοδιοικητικά στελέχη της Ν.Δ., με επικεφαλής τη σύζυγο του Μάκη Βορίδη, απέρριψαν την εισήγηση της δημοτικής αρχής να μετατραπεί σε χώρο πράσινου η ελεύθερη έκταση δίπλα στον σταθμό του μετρό Αμπελοκήπων.
«Αντάρτικο» κατά Μπακογιάννη για το παρκάκι Βουρνάζου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οχι και fake news, κύριε δήμαρχε!
Ο δήμαρχος Αθηναίων επιτίθεται στην «Εφ.Συν.» σχετικά με ρεπορτάζ για το ζήτημα της ετεροχρονισμένης αποστολής κλήσεων σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για παραβάσεις του ΚΟΚ.
Οχι και fake news, κύριε δήμαρχε!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας