Με βασικό θέμα τον συντονισμό των προσπαθειών για την επίλυση του προβλήματος αντικατάστασης των πληρωμάτων και επαναπατρισμού των ναυτικών, καθώς λόγω της πανδημίας χιλιάδες ναυτικοί παραμένουν εγκλωβισμένοι μέσα σε πλοία διεθνώς, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη στην οποία συμμετείχε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, με ομολόγους του από όλο τον κόσμο.
Στην τηλεδιάσκεψη, που διοργάνωσε το υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, συμμετείχαν επίσης οι γενικοί γραμματείς του IMO, του ILO και των διεθνών ενώσεων της ναυτιλίας και των εργαζομένων στις μεταφορές, ICS και ITF αντίστοιχα.
Ο Γ. Πλακιωτάκης από πλευράς του ανέφερε ότι «ακόμα και στις καλύτερες εποχές, οι ναυτικοί εργάζονται μακριά από το σπίτι τους, χωρίς την ευρύτερη δυνατή αναγνώριση του έργου τους για τον παγκόσμιο εμπόριο και την ανάπτυξη. Οι περιορισμοί μετακινήσεων που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου παραμονής στα πλοία, δημιουργώντας μεγάλες δυσκολίες στη ναυτιλία, πρωτίστως όμως τους ίδιους τους ναυτικούς».
Επισήμανε ακόμα ότι «από τις πρώτες μέρες της υγειονομικής κρίσης και παρά τον παγκόσμιο χαρακτήρα του προβλήματος, επιδιώξαμε την αμεσότερη δυνατή επίλυση του. Παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει προσπάθειες ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, το πρόβλημα παραμένει εξαιτίας της επιβολής υποχρεωτικής απομόνωσης σε ναυτικούς, την απειλή επιβολής κυρώσεων παρά το γεγονός ότι η αντικατάσταση του πληρώματος δεν ήταν εφικτή και την αδυναμία έγκαιρης έκδοσης θεωρήσεων (visa) και ταξιδιωτικών εγγράφων».
Στη συνέχεια κάλεσε όλα τα κράτη να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης που αναλογεί και όλοι μαζί, διεθνείς οργανισμοί, κυβερνήσεις, ναυτιλιακή και αεροπορική βιομηχανία, να συσπειρώσουν τις προσπάθειες τους για να μπορέσουν το συντομότερο δυνατό οι ναυτικοί σε όλο τον κόσμο να βρεθούν κοντά τις οικογένειές τους ή να μεταβούν στα πλοία τους.
Υπολογίζεται ότι πάνω από 200 χιλιάδες ναυτικοί είτε παραμένουν στα πλοία, μη δυνάμενοι να επαναπατρισθούν, είτε στη στεριά, μη δυνάμενοι να μεταβούν στα πλοία τους προς εργασία. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί από πολλές χώρες στον κόσμο για την πρόληψη εξάπλωσης της πανδημίας, αλλά και την ανεπάρκεια διεθνών ή εθνικών, σε κάποιες χώρες, πτήσεων.
Το τελευταίο τρίμηνο έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα 2.500 αλλαγές και επαναπατρισμοί πληρωμάτων.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας