Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φάτε μάτια... ηλεκτρικά λεωφορεία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φάτε μάτια... ηλεκτρικά λεωφορεία

  • A-
  • A+
Την ευγενική χορηγία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για δοκιμαστική λειτουργία «σε κατάλληλες διαδρομές» στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021 ζήτησε ο υπουργός Μεταφορών.

Ανοιχτή πρόσκληση προς τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και τους κατασκευαστές λεωφορείων που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη έστειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία ζητά την ευγενική χορηγία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων για δοκιμαστική λειτουργία «σε κατάλληλες διαδρομές» στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021 με επίκληση στο έργο της «Προμήθειας Λεωφορείων Αστικών Συγκοινωνιών για Αθήνα και Θεσσαλονίκη».

Στην επιστολή του ο υπουργός τονίζει τη δέσμευση της κυβέρνησης για δυναμική είσοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες πρέπει να πρωταγωνιστήσουν και παρακαλεί «για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών από πλευράς σας, ώστε να περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (…) ικανός αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο αμέσως επόμενο διάστημα», παραπέμποντας τις συνενοήσεις με κατασκευαστές και εισαγωγείς στον γενικό γραμματέα Μεταφορών.

Από μια πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία διακρίναμε ότι σχεδόν το σύνολο των εισαγωγέων καινούργιων λεωφορείων θα διαθέσει άμεσα δωρεάν δείγματα για το συγκεκριμένο 12μηνο διάστημα, συνολικά τουλάχιστον 6-8 ηλεκτρικά λεωφορεία σε πρώτη φάση, ώστε «να υπάρξει η σωστή προετοιμασία υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων -φόρτισης» όπως ζητά η επιστολή, εν όψει του μεγάλου διαγωνισμού προμήθειας καινούργιων «καθαρών» λεωφορείων που όλα πλέον συγκλίνουν ότι θα «τρέξει» μετά τις 2 Αυγούστου 2021.

Στελέχη των εισαγωγέων πάντως σημειώνουν ότι σοβαρή ένδειξη για επικείμενη αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων είναι η προετοιμασία των υποδομών φόρτισης (50 MWh ή περίπου 10 MW για κάθε 100 ηλεκτρικά λεωφορεία).

Διαγωνισμοί

Μετά από όλα αυτά, μέσα στο Σαββατοκύριακο ο Κώστας Καραμανλής έκανε μια... διαχρονική δήλωση στον τηλεοπτικό σταθμό Mega και στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» για διαγωνισμό περίπου 1.000 αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα βγει «στον αέρα» τον Σεπτέμβριο.

Ακόμα υπενθύμισε ότι στη Θεσσαλονίκη έχει δοθεί συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ και την περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το leasing, επισημαίνοντας ότι ο θεσμός του leasing ισχύει σε όλη την Ευρώπη για τα κρατικά οχήματα και τα λεωφορεία και εξήγησε ότι στο leasing αυτός που προμηθεύει το κράτος με λεωφορεία αναλαμβάνει το κόστος της συντήρησης. «Δεν μπορούμε να συντηρούμε παλιά ρυπογόνα λεωφορεία. Το leasing σε όλο τον κόσμο είναι μια λύση πρακτική, μια λύση πιο φτηνή και είναι ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι να πάρουμε τα καινούργια λεωφορεία» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

Σημείωσε ακόμα ότι ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων των δύο οργανισμών αστικών συγκοινωνιών είναι πάνω από 16 έτη στην Αθήνα και πάνω από 18 στη Θεσσαλονίκη και υπενθύμισε ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αύξησε το όριο απόσυρσης των λεωφορείων στα 23 χρόνια.

Προφανώς έχει ήδη υπογράψει τη μείωση του ορίου απόσυρσης των αστικών λεωφορείων και θα το ανακοινώσει άμεσα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία στα αστικά λεωφορεία της Αθήνας και στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ όλης της χώρας προχωρά η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών διεκδικώντας την άμεση απόσυρση των ιδιωτών των ΚΤΕΛ...
Χειρόφρενα στα λεωφορεία την ερχόμενη Πέμπτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
Το κόστος της παραχώρησης δρομολογίων για φέτος προϋπολογίζεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), σε περίπου 30 εκατ. ευρώ για το 2021 και σε περίπου 25 εκατ. ευρώ για το 10μηνο του 2022.
Εγκρίθηκε η ανάθεση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δρομολόγια στα τυφλά
Τα πρώτα επαρχιακά ΚΤΕΛ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της πρωτεύουσας με βασικές ελλείψεις για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Δρομολόγια στα τυφλά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ
Τη σταδιακή παραχώρηση δρομολογίων σε ιδιώτες, ανάλογα με τον ρυθμό που θα μπορούν να ενσωματώσουν τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία τα οποία θα ενταχθούν στη...
Δώστε και... σώστε τα ΚΤΕΛ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας