Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στο σφυρί βγαίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο σφυρί βγαίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

  • A-
  • A+

Με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) θα αξιοποιηθεί το λιμάνι της πόλης και όχι μέσω υπο-παραχώρησης δραστηριοτήτων, όπως είχε νομοθετήσει και για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας η προηγούμενη κυβέρνηση.

Τον τρόπο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού έκανε γνωστό σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης Ξενόφος. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να δημοσιευτεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους υποψήφιους επενδυτές, διαδικασία η οποία εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2020.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να αναδειχθεί σε πυρήνα της οικονομικής ζωής της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Θράκης, τόσο λόγω της γεωστρατηγικής του θέσης όσο και για την εμπορευματική δραστηριότητα και τις προοπτικές της. Συνδέεται με την Εγνατία Οδό, ενώ διαθέτει σιδηροδρομική διασύνδεση δίνοντας εύκολη δίοδο στα εμπορεύματα Ανατολής και Δύσης και αντίστροφα», δήλωσε ο Α. Ξενόφος μετά το τέλος των επαφών που είχε με στελέχη του ΟΛΑ.

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο 4597/2019 είχε επιλέξει να αξιοποιήσει τα 10 λιμάνια, ανάμεσα σε αυτά και της Αλεξανδρούπολης, με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων, επιτυγχάνοντας έτσι τη διατήρηση των Οργανισμών Λιμένα σε δημόσιο έλεγχο αλλά και δίνοντας ευκαιρίες προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών.

Η εκτίμηση ήταν ότι η πλήρης ιδιωτικοποίηση δεν είναι μόνο αντίθετη με την υφιστάμενη νομοθεσία και το εθνικό συμφέρον, αλλά αντίκειται στις ευρωπαϊκές πρακτικές και τη διεθνή πραγματικότητα, καθώς το 80% των ευρωπαϊκών λιμένων λειτουργούν με μοντέλα υποπαραχωρήσεων και μόλις 4% με καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης.

Οι εξελίξεις προκάλεσαν τη σφοδρή αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και ο τομεάρχης Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε ότι η ανακοίνωση από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την παραχώρηση του 67% των μετοχών σε ιδιώτη επενδυτή μάς «φέρνει μνήμες της σκληρής εποχής των μνημονίων 2010-2014. Οι δεσμεύσεις για πώληση των δέκα περιφερειακών λιμανιών της χώρας, που είχε αναλάβει η τότε κυβέρνηση Σαμαρά, υλοποιούνται με καθυστέρηση 4,5 χρόνων, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε και αντέκρουσε τα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων των Οργανισμών Λιμένων».

Αντιδράσεις

Οπως ανέφερε, εντύπωση προκαλεί ότι για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για την εθνική οικονομία αλλά και για την τοπική κοινωνία και οικονομία της Αλεξανδρούπολης, η ελληνική κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπουργοί κρύβονται πίσω από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο εκτός από την αποστολή που έχει για «διευκόλυνση» των επενδυτών προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικό το πακέτο της πώλησης των λιμανιών, αναλαμβάνει πια και τον ρόλο κυβερνητικού εκπροσώπου, ανακοινώνοντας την κατάθεση στη Βουλή νομοθετικών ρυθμίσεων που θα βοηθήσουν καλύτερα την πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διαμόρφωσε, μετά από σκληρή διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, νομοθετικό πλαίσιο για την αξιοποίηση των λιμανιών, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα στο εμπορικό τμήμα της χερσαίας Ζώνης Λιμένα Αλεξανδρούπολης, χωρίς να ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός Λιμένα, διατηρώντας, ταυτόχρονα, υπό δημόσιο έλεγχο υποδομές δημόσιου χαρακτήρα όπως η εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας, της αλιείας, οι λιμενικές υποδομές της Σαμοθράκης κ.ά. Το νομοθετικό πλαίσιο των υποπαραχωρήσεων που είναι εν ισχύι, έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, ενώ παράλληλα σέβεται τις τοπικές κοινωνίες και τη δημόσια περιουσία» πρόσθεσε.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς πώληση το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Με μια σχεδόν «πανηγυρική» κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Οικονομικών, Υποδομών-Μεταφορών και Ναυτιλίας, έγινε γνωστό χθες ότι «λύνονται από την κυβέρνηση ένα προς ένα τα χρόνια προβλήματα που κρατούσαν τον...
Προς πώληση το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον δήμαρχο Πειραιά κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ για το master plan του ΟΛΠ
Την ανάγκη επαρκούς διαβούλευσης για το σύνολο του νέου Master Plan του ΟΛΠ στην κατεύθυνση της αύξησης των ωφελειών και της μείωσης των επιβαρύνσεων για την πόλη του Πειραιά επισήμανε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ το...
Στον δήμαρχο Πειραιά κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ για το master plan του ΟΛΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φέρτε πίσω το «Αρτεμις»
Σοβαρά προβλήματα στις ενδοκυκλαδικές γραμμές προκαλεί η παραμονή του πλοίου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Οι δήμαρχοι Μήλου, Σίφνου, Σερίφου και Κιμώλου με κοινή τους επιστολή-διαμαρτυρία επισημαίνουν...
Φέρτε πίσω το «Αρτεμις»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντιδράσεις για τη συγχώνευση των δύο γραμματειών του υπ. Ναυτιλίας από τον ΣΥΡΙΖΑ
Η επιλογή της κυβέρνησης να καταργήσει την Γενική Γραμματεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και να την συγνωνεύσει με άλλη προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση του τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.
Αντιδράσεις για τη συγχώνευση των δύο γραμματειών του υπ. Ναυτιλίας από τον ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ωδινεν όρος και έτεκεν μυν
Η έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων του συγκλήθηκε για να γίνουν τελικά μόνο τρεις αλλαγές στο Δ.Σ.: υποβιβάστηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος σε απλό μέλος και απομακρύνθηκαν δύο μέλη. Παραμένει...
Ωδινεν όρος και έτεκεν μυν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Δρίτσας «αδειάζει» το ΤΑΙΠΕΔ
Σοβαρές αιχμές για τη διαδικασία του διαγωνισμού για την πώληση του ΟΛΠ άφησε ο Θοδωρής Δρίτσας, σχολιάζοντας τόσο το γεγονός ότι υπάρχει μία και μοναδική προσφορά όσο και το ύψος αυτής ● Περίπου 350 εκατ....
Ο Δρίτσας «αδειάζει» το ΤΑΙΠΕΔ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας