Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ισχύς εν τη ενώσει... κατά του Μεγάλου Περίπατου
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ισχύς εν τη ενώσει... κατά του Μεγάλου Περίπατου

  • A-
  • A+
Διακομματική συμφωνία σχηματίζεται ενάντια στη... φαεινή ιδέα του Κώστα Μπακογιάννη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας ● Και η Ολγα Κεφαλογιάννη στον «χορό» των επικρίσεων ● Εντονες αντιδράσεις και για τον προϋπολογισμό της δαπάνης.

Διευρύνεται το μέτωπο των πολιτικών αντιδράσεων απέναντι στους σχεδιασμούς του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη για τον Μεγάλο Περίπατο κι ενώ συγκοινωνιολόγοι και πολεοδόμοι εμφανίζονται διχασμένοι.

Εντονες ήταν οι επικρίσεις της βουλεύτριας Α’ Αθήνας Ολγας Κεφαλογιάννη, η οποία δήλωσε (ΕΡΤ) πως απαιτείται ένας πιο ολοκληρωμένος σχεδιασμός, πως ελπίζει να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις, πως δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση του κοινού, ενώ δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει και το αισθητικό κομμάτι των παρεμβάσεων: «Δεν ξέρω πόσο αναδεικνύεται η ομορφιά με τα υπέροχα κτίρια μέσα από κόκκινα και πράσινα ταρτάν».

Βέβαια το πρόβλημα με τα χρώματα π.χ. στο ταρτάν της πεζοδρομημένης Βασιλίσσης Ολγας δεν είναι μόνο αισθητικό, καθώς το έντονο κίτρινο χρώμα ήδη δημιουργεί προβλήματα λόγω αντανακλάσεων στους ποδηλάτες, ενώ παράλληλα αστοχία θεωρείται και η τοποθέτηση του ποδηλατόδρομου στη μέση του δρόμου και όχι στην άκρη, όπως συμβαίνει στις περισσότερες πόλεις παγκοσμίως.

Τρύπα στο νερό

Στην ίδια εκπομπή της ΕΡΤ, ο βουλευτής Α’ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ Χριστόφορος Βερναρδάκης συμφώνησε με την κ. Κεφαλογιάννη: «Χωρίς ειδικό χωροταξικό σχεδιασμό δυστυχώς το κέντρο της Αθήνας θα μείνει απροσπέλαστο για τους κατοίκους του ευρύτερου κέντρου. Θα είναι ένα τουριστικό κέντρο. Συνυπογράφω αυτά που είπε η κ. Κεφαλογιάννη. Κέντρο της Αθήνας δεν είναι μόνο το τρίγωνο. Είναι η Σόλωνος, η λ. Αλεξάνδρας και αν είναι να έχουμε έναν σχεδιασμό που απαλλάσσει έναν κυκλοφοριακό φόρτο από την Πανεπιστημίου για να το μεταφέρει στη Σόλωνος, οι παρεμβάσεις θα είναι μηδενικού θετικού αθροίσματος. Αν δεν συνοδευτεί η όποια παρέμβαση από ολοκληρωμένες και μεγάλες παρεμβάσεις στην υποπεριφέρεια του κέντρου, τότε έχουμε κάνει μια τρύπα στο νερό».

Στο ίδιο κλίμα και ο Κώστας Σκανδαλίδης του ΚΙΝ.ΑΛΛ., που υποστήριξε: «Φαίνεται να μην υπάρχει σχεδιασμός. Χωρίς το σχέδιο να εμφανίζει το πώς διαμορφώνονται οι περιφερειακοί δρόμοι και τα πεζοδρόμια και η κίνηση των αυτοκινήτων στην περιοχή δεν μπορούν να αποκόψουν την Πανεπιστημίου».

Υπομονή ζήτησε ο συγκοινωνιολόγος καθηγητής του ΕΜΠ Γιώργος Γιαννής (Real FM), που εκπόνησε τη μελέτη: «Δεν είναι σωστό επιστημονικά να βγάζουμε συμπεράσματα με στοιχεία μόνο μιας ημέρας. Βλέπουμε ότι σήμερα (σ.σ. χθες) είναι καλύτερα από χθες. [...] Η πρώτη ημέρα ήταν δύσκολη, περιμέναμε ότι θα ήταν δύσκολη. Μερικές ημέρες συμφόρησης είναι το αναπόφευκτο κόστος κάθε μεγάλου έργου που γίνεται και δη στο κέντρο της πόλης». Ο ίδιος θεωρεί πως η μέχρι στιγμή εφαρμογής ήταν σωστή «πρώτον γιατί δεν έχουμε τουρίστες και δεύτερον γιατί η κυκλοφορία είναι σχετικά πεσμένη λόγω του κορονοϊού». Αναγνωρίζει ωστόσο ότι υπάρχει χαμηλότερη πληρότητα στα ΜΜΜ λόγω πανδημίας, ενώ σύστησε στους πολίτες να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στο πάρκινγκ του Φιξ και να παίρνουν το μετρό.

Οσο και αν αποτελεί πάγιο αίτημα συγκοινωνιολόγων η αποσυμφόρηση του κέντρου από αυτοκίνητα, τα ζητήματα που προκύπτουν από τους υφιστάμενους σχεδιασμούς δεν είναι μόνο συγκοινωνιακά, αλλά αφορούν και μια σειρά μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων πολεοδομικών συνεπειών, που ενδέχεται να επιφέρουν δυσμενείς αλλαγές στη ζωή της πόλης, στις αξίες γης, στις αλλαγές χρήσεων, στο ύφος του κέντρου, στα ενδεχόμενα λουκέτα - ειδικά σε κάποια είδη εμπορίου, στα ζητήματα προσβασιμότητας των αναπήρων.

«Αποτυχία αν...»

«Ο “Μεγάλος Περίπατος” θα αποτύχει αν δεν εισακουστούν οι προτάσεις των εμπόρων» ανέφερε χθες ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας, επισημαίνοντας πως από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του το έργο «οφείλει να στηρίζει όλες τις μορφές επιχειρηματικότητας που αναπτύσσονται στην ευρύτερη περιοχή εφαρμογής του, με ισόρροπη ανάπτυξη εμπορικών επιχειρήσεων και καταστημάτων εστίασης».

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει και η γνωστοποίηση του προϋπολογισμού της δαπάνης 893.682,10 € (πλέον ΦΠΑ), με τιμές που εγείρουν ερωτήματα (π.χ. 5.500 ευρώ ανά παγκάκι, 5.000 ευρώ για κάθε ζαρντινιέρα-«φοίνικα»).

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οσμή σκανδάλου στη μελέτη του Μεγάλου Περίπατου
Υπερκοστολόγηση, προχειρότητα, έλλειψη διαβούλευσης με τους αρμόδιους επιστήμονες των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων κακογουστιά, καθημερινή ταλαιπωρία και μηδενική μέριμνα για ανθρώπους με αναπηρία...
Οσμή σκανδάλου στη μελέτη του Μεγάλου Περίπατου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πήγαν... Περίπατο οι διαγωνισμοί
Χωρίς τέλος οι απευθείας κρατικές αναθέσεις έργων και μελετών επί Νέας Δημοκρατίας σε φίλα προσκείμενους επιχειρηματικούς ομίλους.
Πήγαν... Περίπατο οι διαγωνισμοί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παράνομα τα βήματα του Μεγάλου Περίπατου
Η οδός Πανεπιστημίου απασχόλησε το χθεσινό περιφερειακό συμβούλιο που έγινε με τηλεδιάσκεψη παρουσία του Κ. Μπακογιάννη ● Αποκαλύφθηκε γνωμοδότηση - καταπέλτης της νομικής υπηρεσίας της Περιφέρειας που...
Παράνομα τα βήματα του Μεγάλου Περίπατου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μικραίνει ο Μεγάλος Περίπατος
Ο δήμαρχος κατέθεσε αλλαγές και τροποποιήσεις μήπως και σώσει το... μεγαλόπνοο σχέδιο του. Διατήρηση της ελεύθερης κυκλοφορίας όλων των οχημάτων σε μια σειρά δρόμους με βασικότερες τις οδούς Ερμού και Αθηνάς.
Μικραίνει ο Μεγάλος Περίπατος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας