Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει

  • A-
  • A+

Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης. Η απάντηση είναι μία και είναι ριζική: επικοινωνία. Η επικοινωνία όλα τα γιατρεύει και από όλα –του κορονοϊού συμπεριλαμβανομένου- προστατεύει. Οσοι ανεβαίνουν στα λεωφορεία του Οργανισμού από την 1η Ιουνίου λαμβάνουν μια γερή και «ιαματική» δόση «επικοινωνίας». Και δεν θα μας κοστίσει και… τίποτα: μόλις 86.800 ευρώ.

Η απόφαση της διοίκησης (29/5/20), όπως δημοσιεύτηκε στη «Διαύγεια», είναι σαφής:

«Εγκρίνουμε τη δέσμευση πίστωσης ύψους εβδομήντα χιλιάδων ευρώ #70.000,00€# (πλέον ΦΠΑ αξίας δέκα έξι χιλιάδων οκτακοσίων ευρώ #16.800,00€#), ήτοι συνολικής δαπάνης ογδόντα έξι χιλιάδων οκτακοσίων ευρώ (86.800,00€), σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων του ΟΑΣΘ (Κωδ. Λογ. Γεν. Λογιστ.61.98.) του οικονομικού έτους 2020 που αφορά δαπάνη για “Υπηρεσίες συμβούλων δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας προς αντιμετώπιση COVID-19 01/06/20-31/07/20”». Μετά τη δαπάνη για τους «συμβούλους» θα αναμένουμε φυσικά και το «πακέτο» προς τα μέσα ενημέρωσης και για να έχουμε μέτρο σύγκρισης θυμίζουμε ότι ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ μοίραζε περί τις 300.000 ευρώ για να είναι όλα «μαγικά».

Την ίδια στιγμή, η πρώην διοίκηση (Στέλιος Παππάς και Σάββας Παναγιωτίδης) επιμένουν στην οριστική διαλεύκανση της καταγγελίας τους προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. σχετικά με τις επιδοτήσεις (127 εκατομμύρια) στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ διότι, όπως υπογραμμίζουν, «οφείλουμε να προστατεύσουμε τόσο την προσωπική, επαγγελματική και επιστημονική μας τιμή και αξιοπρέπεια, αλλά και το δημόσιο συμφέρον».

Με νέα επιστολή τους (3/6/20) προς τα ευρωπαϊκά όργανα θέτουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού προ των ευθυνών της σχετικά με την απόσυρση –από τη νέα διοίκηση του Οργανισμού- της καταγγελίας που είχαν κάνει αλλά και σε συσχέτιση με όσα είπε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, ότι δηλαδή με ενέργειες της Επιτροπής μπήκε η υπόθεση στο αρχείο. Κι όλα αυτά φυσικά παρ’ ότι η Επιτροπή απαντούσε στον ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη ότι η απόσυρση της καταγγελίας είχε γίνει από τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ και άρα την κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τα πρακτικά, ο κ. Καραμανλής υποστηρίζει ότι «τα στοιχεία τα έχει η Κομισιόν, τα έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συνεννοήθηκε, κύριε πρόεδρε, με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ να βάλει την υπόθεση στο αρχείο».

Οι κ. Παππάς και Παναγιωτίδης σημειώνουν ότι από τα παραπάνω προκύπτει πως η καταγγελία αποσύρθηκε «σε συνεννόηση της Επιτροπής με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, γεγονός που -εάν αληθεύει- μας αποκρύψατε στη μέχρι τώρα επικοινωνία μας και το οποίο κυρίως -επαναλαμβάνουμε, εάν αληθεύει- θέτει εν αμφιβόλω την αμεροληψία της Επιτροπής όσον αφορά τη μέχρι τώρα μη κίνηση αυτεπαγγέλτως της διαδικασίας έρευνας.

Αντιθέτως, εάν η δήλωση του υπουργού δεν αληθεύει, τότε τίθεται εν αμφιβόλω η αξιοπιστία των ενεργειών της ελληνικής κυβέρνησης και συνακόλουθα της διορισθείσας από αυτήν νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ, περιλαμβανομένης και της ανάκλησης της καταγγελίας που υποβάλαμε». Στη βάση των προηγούμενων λένε στην Επιτροπή «αντιλαμβάνεστε ότι ο μόνος τρόπος να αρθούν οι, τουλάχιστον ενοχλητικές, εντυπώσεις που δημιουργούνται είναι να κινήσετε άμεσα, και εν όψει των στοιχείων που σας προσκομίζουμε, την αυτεπάγγελτη διερεύνηση της αποσυρθείσας καταγγελίας μας». Τονίζουν δε ότι αν η υπόθεση δεν διερευνηθεί, τότε «θα μπορούσε ενδεχομένως να θεμελιώσει σε βάρος μας αστική, επαγγελματική ή ακόμη και ποινική ευθύνη για αμέλεια στην υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
Ασάφειες διατυπώθηκαν από τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. Παρέπεμψε τα ζητήματα του μετρό και των συγκοινωνιών στις δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
Ο υπ. Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής ανεβαίνει «μετά βαΐων και κλάδων» για να ενημερωθεί, όμως ούτε τα 200 λεωφορεία του ΟΑΣΘ βγήκαν στους δρόμους, ούτε «κουνιέται φύλλο» στα έργα του μετρό.
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
Κυβέρνηση και διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών δεν πείθουν τους εξοργισμένους πολίτες, ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο. Συλλαλητήριο προγραμματίζεται αύριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας