Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιδράσεις για τα χρονοδιαγράμματα
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντιδράσεις για τα χρονοδιαγράμματα

  • A-
  • A+
Κυριάκος Μητσοτάκης και Κώστας Αχ. Καραμανλής προσπάθησαν να εξωραΐσουν τις προβλέψεις για την ολοκλήρωση του έργου. Εγκυροι φορείς επισημαίνουν ότι δεν θα είναι έτοιμο το 2023 και αμφισβητούν την επιστροφή των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου. Οι διεθνείς «μνηστήρες» που ενδιαφέρονται για την προίκα του έργου.

Kύμα νέων αντιδράσεων δημιούργησαν και διόλου κατευναστικά δεν λειτούργησαν οι δηλώσεις στη Θεσσαλονίκη τόσο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη όσο και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αποτυχημένη και η προσπάθεια ωραιοποίησης για το μέλλον των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου. Η μόνη «επιτυχία» της κυβέρνησης ήταν να αρχίσουν τα σενάρια για τους ενδιαφερόμενους για την ιδιωτικοποίηση του έργου.

Με ανακοίνωσή της η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού Παράρτημα Θεσσαλονίκης αποδομεί τις αναφορές περί ολοκλήρωσης του έργου το 2023 και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τελικά ούτε μετρό ούτε αρχαία στη Βενιζέλου θα υπάρχουν.

Σύμφωνα με την Εταιρεία, ακόμη και με «έναν προσεκτικό έλεγχο και απλά μαθηματικά, μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι τα χρονοδιαγράμματα του έργου δεν βγαίνουν», ενώ, «γνωρίζοντας πόσο σύνθετα είναι αυτά τα έργα και τις επισφάλειες που εμπεριέχουν, είναι αμφίβολο εάν το έργο του σταθμού από μόνο του θα μπορούσε να ολοκληρωθεί ακόμα και μέχρι τον Απρίλιο του 2023».

Στην ανακοίνωση σχολιάζεται και η αναφορά σε κατασκευή «υπερσύγχρονου μουσειακού χώρου» στη Βενιζέλου που έκανε ο πρωθυπουργός και, όπως τονίζουν, «ξεριζώνουμε ένα κομμάτι της πόλης, με τα επάλληλα στρώματα της ιστορίας του και τα άυλα στοιχεία της ζωής των κοινωνιών που για αιώνες τα κατοίκησαν και από αυθεντικούς φορείς ιστορίας και μνήμης τούς μετατρέπουμε σε μονοσήμαντα εικαστικά στοιχεία, μια σκηνογραφική εγκατάσταση (installation) που θα κοσμεί τους χώρους του σταθμού».

Ενδιαφέρον από εταιρείες

Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε και ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης σε συνέντευξή του στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» στη διάρκεια της οποία εξέφρασε τις αμφιβολίες του αν πράγματι σκοπεύουν καν να επανατοποθετήσουν τα αρχαία αν τα αποσπάσουν, αφού, όπως είπε, «τα ίδια έλεγαν και για τα αρχαία του σταθμού Αγίας Σοφίας τα οποία αποσπάστηκαν με την υπόσχεση επανατοποθέτησης αλλά ποτέ δεν επέστρεψαν και δεν θα επιστρέψουν».

Στο μεταξύ, μετά τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για ιδιωτικοποίηση, ήδη άρχισαν να καταγράφονται τα πρώτα ονόματα εταιρειών που ενδιαφέρονται. Το γεγονός ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα διαθέτει οδηγό στους συρμούς περιορίζει και τις επιλογές από τον διεθνή χώρο. Με δεδομένη την παρουσία στην Ελλάδα της Trenitalia, που κατέχει την TΡAINOΣE, είναι το πρώτο όνομα σε ό,τι αφορά τη διαχείριση, αν και υπάρχει ενδιαφέρον και από τη γαλλική Kreolis. Αλλά φαίνεται ότι δεν αφήνει αδιάφορες διεθνείς εταιρείες και το κομμάτι της συντήρησης, για το οποίο συζητιούνται τα ονόματα της Αlstrom και της Hitachi.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
Ασάφειες διατυπώθηκαν από τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. Παρέπεμψε τα ζητήματα του μετρό και των συγκοινωνιών στις δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καλεί τον Μητσοτάκη να γίνει Αγιος Βασίλης
Ο τέως δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ζήτησε από τον πρωθυπουργό να κάνει πρωτοχρονιάτικο δώρο στην πόλη την ανάκληση της απόφασής του για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό.
Καλεί τον Μητσοτάκη να γίνει Αγιος Βασίλης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση επιχειρεί να... μαζέψει τα ασυμμάζευτα, αφού ο πρωθυπουργός βρέθηκε έκθετος με τις δηλώσεις του περί δήθεν ανύπαρκτης μελέτης κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου ● Ο Αλέξης Τσίπρας ανεβαίνει στη...
Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
Δράσεις για να μη γίνει πράξη η εξαγγελία του πρωθυπουργού για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» παρουσιάζει τα βασικά σημεία τής δήθεν ανύπαρκτης μελέτης που έχει καταθέσει η εταιρεία «Ακτωρ» για το σταθμό Βενιζέλου.
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
Η αιφνιδιαστική αλλαγή του σχεδιασμού του έργου και η μετατόπιση λειτουργίας του μετρό από το 2020 στο 2023, όπως ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Κυρ. Μητσοτάκης, έφεραν ξανά τον διχασμό στη Θεσσαλονίκη, καθώς τίθεται...
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας