Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Eπιχείρηση κουκουλώματος αμαρτιών του ιδιωτικού ΟΑΣΘ και παραποίησης της πραγματικότητας σε ό,τι αφορά την κατάσταση των συγκοινωνιών στην πόλη της Θεσσαλονίκης ήταν η χθεσινή απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Γιαννούλη. Οσο δε αφορά τη στάση της κυβέρνησης και της νέας διοίκησης του ΟΑΣΘ στο θέμα της απόσυρσης της καταγγελίας για τις παράνομες επιχορηγήσεις των 127 εκατομμυρίων στον ιδιωτικό Οργανισμό, ούτε λίγο ούτε πολύ ισχυρίστηκε ότι συνεχίζει όσα ξεκίνησε ο… Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Το πόσο ειδυλλιακή είναι η κατάσταση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη φάνηκε από την απίστευτη αυτοδιάψευση των ισχυρισμών του, αφού ισχυρίστηκε ότι «σήμερα έχουμε 120 λεωφορεία καινούργια, δεκαετίας»(!) αναφερόμενος φυσικά στα μεταχειρισμένα που έφεραν τα ΚΤΕΛ για τις περιαστικές γραμμές. Οσο για τη διαπίστωση ότι «από τα 212 που μας παραδώσατε θα έχουμε φτάσει σε ένα χρόνο στα 500 λεωφορεία», δεν έχουμε παρά να ελπίζουμε στο θαύμα που μέλλεται να ζήσουν οι Θεσσαλονικείς οι οποίοι στενάζουν… Εχει ενδιαφέρον ότι στο επίσημο δελτίο του υπουργείου αναφέρεται πως ο κ. Καραμανλής «καταλόγισε κακοδιαχείριση και απραξία στην προηγούμενη κυβέρνηση λέγοντας πως “επί δυόμισι χρόνια είχατε πει πως θα κάνετε εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και δεν κάνατε τίποτα”». Αλλά δεν είπε τι έχει κάνει η νέα διοίκηση και πού βρίσκεται η διαδικασία της εκκαθάρισης, ενώ δεν θυμάται τη συγγνώμη του Θεόδωρου Καράογλου στα δικαστήρια όταν κι εκείνος είχε κάνει λόγο για «κακοδιαχείριση».

Σε ό,τι αφορά την απόσυρση της καταγγελίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είπε ότι ουσιαστικά ο ΟΑΣΘ κατήγγειλε τον εαυτό του λίγο πριν από τις εκλογές, ότι δεν βρήκαν σχετικά έγγραφα αλλά «εντοπίστηκε» (sic) ένα «εμπιστευτικό έγγραφο» του υπουργείου Οικονομικών επί υπουργίας Τσακαλώτου, που έλεγε ότι «η διοίκηση του Στέλιου Παππά είχε άδικο σε όλα», οπότε «ως εκ τούτου η Κομισιόν έβαλε την υπόθεση στο αρχείο». Πρόκειται για τυπικό δείγμα λογικής του λαβυρίνθου. Πώς η Κομισιόν έβαλε στο αρχείο την προσφυγή, όταν έχει επίσημα απαντήσει πως η προσφυγή αποσύρθηκε από τη νέα διοίκηση; Η καταγγελία δεν κατατέθηκε προεκλογικά γιατί κάποιοι περίμεναν να έρθουν οι εκλογές, αλλά διότι στις 18.3.2019 ο νομικός σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Παναγιώτης Γκλαβίνης, κατέθετε στο συμβούλιο του Οργανισμού σχετική εισήγηση. Μπορεί ο κ. Καραμανλής να τον ρωτήσει, αφού μέχρι προσφάτως ο κ. Γκλαβίνης παρέμενε νομικός σύμβουλος του Οργανισμού. Και φυσικά ο ΟΑΣΘ δεν κατήγγειλε απλώς τον εαυτό του, αλλά τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ και τις κυβερνήσεις που τον πριμοδότησαν με κάθε τρόπο. Τα 127 εκατομμύρια θα προσμετρούνταν στην εκκαθάριση και θα έβγαιναν φυσικά από το όποιο μερίδιο των μετόχων. Οσο για το έγγραφο Τσακαλώτου, η «Εφ.Συν.» το έχει στην κατοχή της και μόνο αυτό που ισχυρίζεται ο κ. Καραμανλής δεν λέει. Ακόμα κι αν ίσχυε όμως, γιατί ο ΟΑΣΘ δεν άφησε την Κομισιόν να αποφασίσει μόνη της, αλλά απέσυρε την προσφυγή;

«Με κυνικό τρόπο ο κ. Καραμανλής ομολόγησε ότι η πράξη της απόσυρσης της καταγγελίας για τη διαχείριση δημοσίου χρήματος έγινε με τη σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης και σε συνεννόηση (!) με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Γεγονός που καθιστά ακόμη πιο επιτακτική τη διερεύνηση της στοιχειοθετημένης καταγγελίας για το διαχρονικό πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ» σχολίασε ο κ. Γιαννούλης, καταγγέλλοντας ότι ο υπουργός «δεν βρήκε ούτε μία λέξη να πει για τις σκανδαλώδεις συμβάσεις που υπέγραψε το 2007 ο προκάτοχός του Μιχάλης Λιάπης, εξαρτώντας τη διαιώνιση της προνομιακής αντιμετώπισης του ΟΑΣΘ μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο του μετρό».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
Ο υπ. Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής ανεβαίνει «μετά βαΐων και κλάδων» για να ενημερωθεί, όμως ούτε τα 200 λεωφορεία του ΟΑΣΘ βγήκαν στους δρόμους, ούτε «κουνιέται φύλλο» στα έργα του μετρό.
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
Κυβέρνηση και διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών δεν πείθουν τους εξοργισμένους πολίτες, ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο. Συλλαλητήριο προγραμματίζεται αύριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας