Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σφύριξαν πέναλτι στους εργολάβους του μετρό

Αν και η διαιτησία συνήθως δικαιώνει τους κατασκευαστές πρόσφατα απέρριψε απαιτήσεις τους ύψους 2 εκατ. ευρώ, ωστόσο η σύνδεση Πειραιά-αεροδρομίου μετατίθεται στα μέσα του 2018

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Σφύριξαν πέναλτι στους εργολάβους του μετρό

  • A-
  • A+

Για τα μέσα του 2018 μετατίθεται η λειτουργία της επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι ώς το κέντρο του Πειραιά, που θα συνδέσει απευθείας και μέσα σε 45 λεπτά το πρώτο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Θα συνδέεται επίσης με τον Ηλεκτρικό, καθώς κατασκευάζεται ήδη σταθμός δίπλα στο τερματικό του ΗΣΑΠ.

Υπολογίζεται ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί 130.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ θα λειτουργήσει ως κίνητρο για να αποσυρθούν από την καθημερινή κυκλοφορία περίπου 23.000 Ι.Χ.

Χθες ο «Ιππόδαμος», ο μετροπόντικας που κατασκευάζει τη σήραγγα, έφθασε στη Νίκαια, τρίτο σταθμό του «ταξιδιού» του, και, εκτός απροόπτου, στο τέλος του χρόνου θα βρίσκεται στα Μανιάτικα.

Το γιγαντιαίο μηχάνημα ξεκίνησε τις εκσκαφές τον Σεπτέμβριο του 2013 και έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα μήκους 3,4 χλμ. κάτι παραπάνω από το 50% της διαδρομής. Το συνολικό μήκος της επέκτασης είναι 7,6 χλμ., αλλά τα τελευταία 800 μέτρα ώς τον τερματικό σταθμό στο Δημοτικό Θέατρο θα κατασκευαστούν με παραδοσιακές μεθόδους.

Στη σήραγγα και τους συνολικά έξι νέους σταθμούς εργάζονται περίπου 2.000 άτομα. Ο αρχικός προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 344 εκατ. ευρώ, αλλά είναι άγνωστο το τελικό κόστος, καθώς οι εργολάβοι έχουν ήδη ξεκινήσει τις... συνήθεις προσφυγές στη διαιτησία, μέσω της οποίας διεκδικούν και συνήθως κατοχυρώνουν πρόσθετα κονδύλια για τις δεδομένες καθυστερήσεις του Δημοσίου σε απαλλοτριώσεις χώρων και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας. Ειδικά στα Μανιάτικα χρειάζεται να ξεσπιτωθούν οικογένειες.

Κατά κανόνα, η διαιτησία δικαιώνει τους εργολάβους, αλλά το τελευταίο διάστημα η εικόνα φαίνεται να αλλάζει. Με δύο πρόσφατες αποφάσεις (11/2015 και 12/2015), απορρίφθηκαν απαιτήσεις των κατασκευαστών για ποσά άνω των 2 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ άλλων, διεκδικούσαν πρόσθετες αποζημιώσεις για εργασίες μετακίνησης δικτύων, αλλά και αναθεωρήσεις τιμολογίων, που δεν έγιναν δεκτά από το δικαστήριο.

Θα λάβουν όμως 23.800 ευρώ για προληπτικές κρατήσεις που είχαν γίνει από την κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό» για ενδεχόμενες προσφυγές στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Ακύρωσε, επίσης, την επιβολή προστίμου 502.682 ευρώ σε βάρος του εργολάβου για καθυστερήσεις σε διάφορες εργασίες.

Εχει πάντως ενδιαφέρον ότι γι’ αυτές τις προσφυγές το Δημόσιο οφείλει να καταβάλει 16.600 ευρώ για τα έξοδα διαιτησίας, που θα ήταν πολλαπλάσια αν δεν είχε πετύχει δικαίωση στα περισσότερα αιτήματα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες
Νέος, αλλά τελευταίος, «γολγοθάς» περιμένει τους οδηγούς που κινούνται στη ζώνη κατασκευής της γραμμής του τραμ στον Πειραιά. Από τη Δευτέρα δύο βασικοί οδικοί άξονες, η Ομηρίδου Σκυλίτση και η Βασ. Γεωργίου,...
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
Στο 1,40 (αντί 1,30, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει) επανέρχεται από τις αρχές του νέου έτους το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών. Παραμένει στα 30 ευρώ η μηνιαία κάρτα και εξετάζεται κλιμακωτή τιμολόγηση...
Στους περιστασιακούς επιβάτες η «λυπητερή»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
Σαράντα ένα νέα έργα στις υποδομές και 25 παρεμβάσεις, με προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις Μεταφορές με ορίζοντα το 2037, που εγκρίθηκε χθες από την αρμόδια επιτροπή.
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η γέφυρα Λαμπράκη αντέχει
Στατικά επαρκή για να περάσει το τραμ χαρακτηρίζουν τη γέφυρα Λαμπράκη στον Πειραιά, οι καθηγητές του Πολυτεχνείου Γιάννης Μυλόπουλος και Νίκος Μπελαβίλας, που γνωρίζουν πολύ καλά το έργο ● Η Αττικό Μετρό θα...
Η γέφυρα Λαμπράκη αντέχει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς κινούνται σήμερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Ακινητοποιημένα σήμερα τα περισσότερα μέσα μεταφοράς στην πρωτεύουσα λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων στην απεργιακή κινητοποίηση της ΓΣΕΕ. Εκτελούνται μόνο δρομολόγια λεωφορείων από τις 9 π.μ. έως τις 9...
Πώς κινούνται σήμερα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας