Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
50 εκατ. ζητά ο εργολάβος για τις καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

50 εκατ. ζητά ο εργολάβος για τις καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Κανείς δεν χαίρεται με τις εξελίξεις, αλλά οι χειροκροτητές του κ. Μητσοτάκη, ο δήμαρχος, ο περιφερειάρχης και οι φορείς της πόλης -που δήθεν νοιάζονταν για την ταχύτητα αποπεράτωσης ολόκληρου του έργου και για το κόστος του σταθμού Βενιζέλου με τη μελέτη που διέσωζε και τις αρχαιότητες- τι έχουν να πουν;

Πατατράκ στο Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς το Δημόσιο καλείται να πληρώσει τα πρώτα επίχειρα της πολιτικής μισαλλοδοξίας των αρίστων. Πριν στεγνώσει το μελάνι, οι τρεις προειδοποιήσεις που είχαν διατυπωθεί επιβεβαιώθηκαν.

Ο εργολάβος ζητά αποζημιώσεις, το Μετρό (αν) θα αποδοθεί… κολοβό, τα αρχαία της Βενιζέλου γίνονται κομμάτια, το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί το 2023. Πενήντα εκατομμύρια -σε πρώτη φάση!- διεκδικεί η κατασκευαστική κοινοπραξία μερικούς μήνες μετά την πρωθυπουργική εξαγγελία για αλλαγή σχεδίου και απόσπαση των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου δήθεν γιατί έτσι θα τελείωνε γρηγορότερα ολόκληρο το έργο.

Με επιστολή που εστάλη στις 20 Μαρτίου -στον ενάμιση μήνα που μεσολάβησε έγιναν και οι… διαπραγματεύσεις;- η κοινοπραξία ALASA (βλ. ΑΚΤΩΡ) κατέθεσε αίτημα για τις αποζημιώσεις που αφορούν τις καθυστερήσεις μέχρι τέλους του 2019 κυρίως στη βασική γραμμή του έργου (38 εκατομμύρια) αλλά και τη γραμμή προς Καλαμαριά (11,6 εκατομμύρια).

Επιπλέον η ΑΚΤΩΡ σχολιάζει την πρόσφατη υπουργική απόφαση για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου αφήνοντας τελείως ανοικτό «να λειτουργήσει το έργο χωρίς τον σταθμό για ένα διάστημα, μέχρι να ολοκληρωθεί η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων».

Δηλαδή και αποζημιώσεις εκατομμυρίων και «κολοβό» Μετρό και καταστροφή των αρχαιοτήτων για τις οποίες έχει σηκωθεί στο πόδι η διεθνής πια επιστημονική κοινότητα με αλληλογραφία απευθείας στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Πρώτη από την επομένη κιόλας των πρωθυπουργικών εξαγγελιών η «Εφ.Συν.» είχε προειδοποιήσει (9.9.2019, «Δώρο εκατομμυρίων στους εργολάβους») για την επερχόμενη «ανυπολόγιστη καταστροφή που ανακοινώθηκε και… χειροκροτήθηκε» στη Θεσσαλονίκη.

Κανείς φυσικά δεν χαίρεται με τις εξελίξεις αυτές, αλλά οι χειροκροτητές του κ. Μητσοτάκη, ο δήμαρχος, ο περιφερειάρχης και οι φορείς της πόλης -που δήθεν νοιάζονταν για την ταχύτητα αποπεράτωσης ολόκληρου του έργου και για το κόστος του σταθμού Βενιζέλου με τη μελέτη που διέσωζε και τις αρχαιότητες- τι έχουν να πουν;

Η ΑΚΤΩΡ βάλλει μάλιστα κατά της Αττικό Μετρό (Α.Μ.) για την αλλαγή στον σχεδιασμό του σταθμού Βενιζέλου, λέει ότι δεν τους δόθηκε καμιά εντολή για τις νέες μελέτες, για παραλείψεις που καθιστούν απροσδιόριστες τις καθυστερήσεις, προτείνει εμμέσως δηλαδή το σχέδιο που εφάρμοζε η προηγούμενη διοίκηση της Εταιρείας.

Δεν είναι λίγοι αυτοί που διακρίνουν στα προηγούμενα την «προειδοποίηση της κοινοπραξίας πριν αποχωρήσει τελείως» αν και κανένας δεν τολμά να υπολογίσει το ύψος των αποζημιώσεων που θα ζητήσει η κοινοπραξία για το 2020.

Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν φυσικά όλεθρος για το έργο αλλά καμιά κίνηση της νέας διοίκησης δεν ανοίγει χαραμάδα έστω αισιοδοξίας αφού στη βασική γραμμή του έργου σήμερα έχουν μείνει 40 με 50 εργάτες και οι υπεργολάβοι έφυγαν όλοι γιατί έχουν μήνες να πληρωθούν.

Καυστικά σχολίασε τις εξελίξεις ο πρώην πρόεδρος της Α.Μ., καθηγητής του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος:

«Οταν λέγαμε μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στην Εκθεση για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ότι οι εργολάβοι “θα τρίβουν τα χέρια τους” με το σταμάτημα του έργου και τον ανασχεδιασμό της Βενιζέλου προκειμένου να αποσπαστούν τα αρχαία, αυτό ακριβώς εννοούσαμε. Ηρθε η ώρα για να πληρωθεί ο λογαριασμός των πρωθυπουργικών εξαγγελιών».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα όπλα των Θεσσαλονικέων για τις αρχαιότητες στο Μετρό
Οι αντιδρώντες στις μεθοδεύσεις της «Αττικό Μετρό» κρύβουν άσο στο μανίκι τους, τον οποίο θα εμφανίσουν στο ΚΑΣ και φυσικά στο ΣτΕ όπου θα προσφύγουν εφόσον η μελέτη περάσει από το Συμβούλιο.
Τα όπλα των Θεσσαλονικέων για τις αρχαιότητες στο Μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
Τι κι αν διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους οι πολέμιοι των αρχαιοτήτων εδώ και εφτά χρόνια ότι «λύση δεν υπάρχει, τελεία και παύλα», ο νυν πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος έβαλε το ζήτημα σε άλλη βάση. Καθαρά...
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σφοδρές αντιδράσεις κατά κυβέρνησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Έκκληση από τους Αρχαιολόγους «να μη γυρίσει το έργο 4 χρόνια πίσω», πρωτοβουλία Μπουτάρη και Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαίων, «αγωνιστική διάθεση» από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Σφοδρές αντιδράσεις κατά κυβέρνησης για το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστολή φοιτητών σε ΠτΔ και ΥΠΠΟΑ για τη διάσωση των αρχαίων στο μετρό Θεσσαλονίκης
Σε επιστολή τους προς την Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τη Λίνα Μενδώνη, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΔΠΜΣ «Προστασία Μνημείων» του Ε.Μ.Π. παραθέτουν τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να καταστραφούν τα...
Επιστολή φοιτητών σε ΠτΔ και ΥΠΠΟΑ για τη διάσωση των αρχαίων στο μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Γορίλες» στα φούμαρα
Την ώρα που ο δήμαρχος της πόλης Κωνσταντίνος Ζέρβας δίνει μάχη υπέρ του τεμαχισμού των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, την ίδια στιγμή έχει αναλωθεί σε διαφημιστική εκστρατεία υπέρ του… αυθεντικού.
«Γορίλες» στα φούμαρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας