Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Μαγειρεμένα» στοιχεία για την κίνηση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Μαγειρεμένα» στοιχεία για την κίνηση στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Απάντηση σε μη αναφερόμενη ερώτηση επιχείρησε να δώσει προχθές η διοίκηση του Λιμένος Θεσσαλονίκης με δελτίο Tύπου -που είναι παράλληλα και εταιρική ανακοίνωση- σχετιζόμενo με την επίδραση του COVID-19 στη διακίνηση φορτίων μέσω του λιμανιού.

Πρόκειται φυσικά για έμμεση απάντηση και δικαιολόγηση -μετά τις αντιδράσεις- της απόφασης να αναστείλει τις συμβάσεις περίπου 50 εργαζομένων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους διακινούν άλλα στοιχεία.

Η ΟΛΘ Α.Ε. κάνει γνωστό πως «η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου για τον μήνα Μάρτιο σημείωσε μείωση της τάξεως του 11% και 2,5%, αντίστοιχα, σε σχέση με το έτος 2019, ως απόρροια των επιπτώσεων της πανδημίας», ενώ προβλέπει πως «τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους η διακίνηση από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και το Συμβατικό Λιμάνι αναμένεται να μειωθεί κατά 12% και 24% αντίστοιχα».

Οπως σημειώνουν, μάλιστα, «καθώς οι αρνητικές επιπτώσεις θα γίνονται όλο και πιο εμφανείς το 2ο τρίμηνο του 2020 και με βάση τα τρέχοντα διαθέσιμα στοιχεία, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου το 2ο τρίμηνο του 2020 αναμένεται να παρουσιάσει μείωση κατά 12% και 27% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του έτους 2019».

Τα στοιχεία πάντως από τους εργαζομένους που διαθέτει η «Εφ.Συν.» δηλούν ότι η διαφορά στη διακίνηση εμπορευμάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2020 σε σύγκριση με το 2019 είναι μείωση στο συμβατικό φορτίο κατά 8,24% η οποία δεν οφείλεται στον COVID-19 αλλά στην περιοδική αυξομείωση που είναι φυσιολογική για το λιμάνι.

Σε ό,τι αφορά τα εμπορευματοκιβώτια (TEU), υπάρχει αύξηση... 4,48%! Τα επίσημα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2019 αναφέρουν ότι το κέρδος για την ΟΛΘ Α.Ε. διαμορφώθηκε ανά δραστηριότητα: ΣΕΜΠΟ 57,1%, Συμβατικό 41,5%, σύνολο 48,5%.

Οι εργαζόμενοι σχολιάζουν μάλιστα ότι «παρακολουθούμε τώρα τη διαμόρφωση του ποσοστού κερδών το επίμαχο τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2020 που περιμένουμε να είναι ανεβασμένο, διότι άλλαξε το τιμολόγιο, που σημαίνει ότι το περιθώριο κέρδους για την εταιρεία θα είναι μεγαλύτερο».

Οι εργαζόμενοι μας τόνιζαν μάλιστα ότι τα δικά τους στοιχεία «βοηθούν και συγκρατούν τη μετοχή του Οργανισμού» και ότι αυτοί δεν ισχυρίστηκαν πως δεν υπάρχει κίνδυνος κάμψης στη διακίνηση, αλλά ζήτησαν από την ΟΛΘ Α.Ε. και το ελληνικό Δημόσιο «τη δημιουργία εργαλείων και τη λήψη μέτρων ώστε να αποσοβηθεί ο κίνδυνος και να συγκρατήσει φορτία και κέρδη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αφ’ ενός και αφ’ ετέρου να βοηθήσει την ανάκαμψη της εγχώριας οικονομίας (εισαγωγές/εξαγωγές, εμπόριο και βιομηχανία της περιφέρειας και χώρας)». Για του λόγου το αληθές, παραπέμπουν στις τελευταίες ανακοινώσεις των σωματείων τους.

Το προγραμματισμένο πάντως για χθες διοικητικό συμβούλιο αναβλήθηκε για τις 30 Απριλίου και έτσι μεταξύ άλλων θα περιμένουμε άλλη μία εβδομάδα για να μάθουμε ποια είναι η επίσημη θέση του κράτους, δηλαδή του ΤΑΙΠΕΔ, επί των τελευταίων επίμαχων αποφάσεων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στον εισαγγελέα Διαφθοράς κατά του ΤΑΙΠΕΔ
Τα σωματεία του Οργανισμού σε κοινή συνέντευξη Τύπου κατηγορούν το Ταμείο για οργανωμένο σχέδιο απαξίωσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, κόβονται 24 έργα που αφορούσαν τον...
Στον εισαγγελέα Διαφθοράς κατά του ΤΑΙΠΕΔ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαμάχη για την αναστολή συμβάσεων
Σε δίωρη στάση εργασίας κατέβηκαν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση της διοίκησης να κάνει χρήση του μέτρου για τις πληττόμενες επιχειρήσεις
Διαμάχη για την αναστολή συμβάσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
«Φωτιά» στην ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έβαλε η απόλυση της γραμματέα - βοηθού του γενικού επιχειρησιακού διευθυντή Eνέργειας, η οποία καταγγέλλεται ως καταχρηστική από τους...
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια οι ιδιώτες μέτοχοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης δεν έδωσαν χθες απαλλαγή ευθυνών στην τελευταία δημόσια διοίκησή του, ενώ ασαφής παρέμεινε και η αιτιολόγηση αυτής της… εκκρεμότητας.
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργία κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ
Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ και καταγγέλλοντας παραβάσεις του νόμου και παρατυπίες. Κινητοποιήσεις συμπαράστασης και στάσεις...
Απεργία κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τη διοίκηση του ΟΛΘ καταγγέλλει η ΟΜΥΛΕ
Δριμεία επίθεση στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης εξαπολύουν με ανακοίνωσή τους η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) καθώς και οι σύλλογοι και τα σωματεία των υπαλλήλων του ΟΛΘ μία...
Τη διοίκηση του ΟΛΘ καταγγέλλει η ΟΜΥΛΕ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας