Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου

Από παλαιότερη διαμαρτυρία κατοίκων της Αχαΐας για τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέες καθυστερήσεις για τον δρόμο Πάτρας - Πύργου

  • A-
  • A+

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου υπογράφηκε στις 27 Μαρτίου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς διαλύθηκαν, επίσημα πλέον και με ανάρτηση στη Διαύγεια, οι 4 υπογεγραμμένες συμβάσεις έργου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.

Οπως είχε ανακοινωθεί από τον υπουργό Κώστα Καραμανλή από τον Ιανουάριο, το σύνολο της κατασκευής του δρόμου, μήκους 75 χιλιομέτρων, θα παραχωρηθεί στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού», με επικεφαλής τη γαλλικά εταιρεία Vinci και προϋπολογισμό 80 εκατομμύρια.

Οι εργολαβικές συμβάσεις που διαλύθηκαν αφορούν τμήματα του αυτοκινητόδρομου από την Αμαλιάδα ώς την Κάτω Αχαΐα που είχαν αναληφθεί από τις εταιρείες ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Αφοί Παπαϊωάννου-Ξανθάκης και GD Infrastrutture.

H τελευταία εταιρεία συνεργάζεται με τη Μηχανική Α.Ε. του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, ο οποίος έχει επανειλημμένα καταφερθεί σε έντονο ύφος εναντίον της κυβερνητικής απόφασης για διακοπή των έργων, δηλώνοντας αποφασισμένος να προσφύγει στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Μάλιστα, πρόσφατα, η GD Infrastrutture κατέθεσε έγγραφη αναφορά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καταγγέλλοντας ότι η επαναδημοπράτηση του έργου συνιστά κατασπατάληση δημόσιου χρήματος, εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων και ότι «σχέδιο του υπουργού [Υποδομών] αποτελεί η δημιουργία νέου άτυπου καρτέλ, το οποίο θα αναλάβει τα επόμενα δημόσια έργα με ελάχιστες εκπτώσεις, είτε με ειδικούς όρους».

Aς σημειωθεί ότι οι τέσσερις εναπομείνασες εργολαβίες ήταν οι μόνες σε ισχύ από τις οκτώ συνολικά του «σαλαμοποιημένου» έργου, αφού οι άλλες τρεις, γνωστές ως «συμβάσεις Καλογρίτσα», ναυάγησαν σε οσμή σκανδάλου και η τέταρτη λύθηκε στις 14 Μαρτίου, αφού κηρύχθηκε έκπτωτος ο εργολάβος (GD Infrastrutture) λόγω καθυστερήσεων.

Ορυμαγδός αντιδράσεων

Τα νέα σχέδια του Κ. Καραμανλή για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου προβλέπουν και σταθμούς διοδίων

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

H επικύρωση της υπουργικής απόφασης για λύση των εργολαβιών, που θα σημάνει ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση σε ένα πολύπαθο έργο, σε ένα δρόμο που έχει δικαιολογημένα χαρακτηριστεί «καρμανιόλα», προκάλεσε έντονες αντιδράσεις βουλευτών και αυτοδιοικητικών φορέων. Για «ταφόπλακα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος, εν μέσω κορονοϊού, με υπογραφή Ν.Δ.» κάνουν λόγο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου, Διονύσης Καλαματιανός και Κώστας Μάρκου, κατηγορώντας τον υπουργό Κώστα Καραμανλή για αδιαλλαξία και εμπαιγμό.

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές θέτουν ερωτήματα για την κοστολόγηση και τις καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα του έργου, εφόσον δεν έχει δοθεί το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και την οικονομική επιβάρυνση του δημόσιου προϋπολογισμού από τις τσουχτερές αποζημιώσεις ύψους αρκετών εκατομμυρίων, που είναι βέβαιο ότι θα διεκδικήσουν δικαστικά οι εργολάβοι.

Επιπλέον τονίζουν ότι το κόστος λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου, σε αντίθεση με το προηγούμενο σχέδιο που επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2023 και δεν προέβλεπε διόδια, θα επιβαρύνει τους Ελληνες πολίτες.

«Ο κ. Καραμανλής δυστυχώς με την απόφασή του αυτή καταδικάζει ολόκληρη την περιοχή στην υπανάπτυξη και, σε συνδυασμό με τις δραματικές συνέπειες που προκύπτουν από την πανδημία του κορονοϊού, τη θέτει στο περιθώριο», σημειώνουν. Υπενθυμίζοντας ότι τα έργα έχουν πρακτικά σταματήσει εδώ και οκτώ μήνες, καταλήγουν στην απαισιόδοξη πρόβλεψη ότι «για χρόνια η περιοχή θα καταβάλλει βαρύ φόρο αίματος και η ευθύνη βαραίνει τον Υπουργό και την Κυβέρνηση της Ν.Δ.».

«Eξοφλεί γραμμάτια»

Σε οξύ τόνο ο βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ, Μάκης Μπαλαούρας, δήλωσε ότι «μέσα στον ορυμαγδό της ανθρωπιστικής κρίσης, ο Καραμανλής εξοφλεί τα γραμμάτιά του». Ο βουλευτής κατηγορεί ευθέως τον υπουργό ότι παραχωρεί το έργο «στους γνωστούς “Εθνικούς Εργολάβους” της κοινοπραξίας της “Ολυμπίας Οδού”», ενώ το κόστος των καθυστερήσεων και των αποζημιώσεων θα το επωμιστεί άλλη μια φορά ο λαός. «“Μεγάλη αναταραχή, θαυμάσια κατάσταση”, για το νεοδημοκρατικό συνάφι, γιατί είναι πολλά τα λεφτά Αρη», καταλήγει σιβυλλικά.

«Εξαιρετικά ριψοκίνδυνη» χαρακτηρίζει την επιλογή του Κ. Καραμανλή να ακυρώσει τις εργολαβικές συμβάσεις, ο βουλευτής Ηλείας του ΚΙΝ.ΑΛΛ. Δημήτρης Κατρίνης. Τονίζει ότι «το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα», καθώς μπαίνουμε σε νέα περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας, αλλά και επειδή δεν υπάρχει ακόμα επίσημη τοποθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για την έγκριση του μοντέλου υλοποίησης (σύμβαση παραχώρησης), αλλά και τη συνέχιση χρηματοδότησης του έργου.

«Η κυβέρνηση βάζει την Πατρών - Πύργου σε καραντίνα και η περιφερειακή αρχή στέκεται αμέτοχη» ήταν η αντίδραση του πρώην περιφερειάρχη Δυτικής Πελοποννήσου Απόστολου Κατσιφάρα, νυν επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην περιφέρεια.

«Εθνικό σφαγείο»

Η υφιστάμενη Εθνική Οδός Πατρών - Πύργου είναι από τους πλέον αιματοβαμμένους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας, καθώς την τελευταία δεκαετία έχουν σημειωθεί πάνω από 100 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχουν χάσει τη ζωή τους 130 άνθρωποι, ενώ πάνω από 75 είναι οι σοβαρά τραυματίες (στοιχεία 2019). Πριν από δύο μήνες, κάτοικοι της περιοχής συγκέντρωσαν πάνω από 10.000 ηλεκτρονικές υπογραφές, απαιτώντας την άμεση επανέναρξη των έργων του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, ώστε να σταματήσουν να θρηνούν θύματα, τονίζοντας ότι η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου είναι κυριολεκτικά ζήτημα «της ζωής μας ή του θανάτου μας».

 


 

 


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η «Ιντερκάτ» μειοδότησε στην πέμπτη εργολαβία του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
​Εξελίξεις με «ζουμί» έκρυβε ο χθεσινός διαγωνισμός για το πέμπτο από τα συνολικά οκτώ τμήματα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Στη διαδικασία δεν εμφανίστηκε καν η εταιρεία του Χρήστου Καλογρίτσα, η...
Η «Ιντερκάτ» μειοδότησε στην πέμπτη εργολαβία του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
Πριν από το Πάσχα τα αυτοκίνητα θα περνούν από τις νέες σήραγγες στα Τέμπη, ενώ στα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα, Αντίρριο-Γιάννενα και Ξυνιάδα-Τρίκαλα θα δοθεί στην κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% της διαδρομής. Το...
Στην κυκλοφορία οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην κοινοπραξία «Τοξότης»-Χρ. Καλογρίτσα το 50% του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου
Και το τέταρτο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου πηγαίνει στην κοινοπραξία «Τοξότης» - Ομάδα Κατασκευών του εργολάβου Χρ. Καλογρίτσα, που έδωσε έκπτωση 51% στη χθεσινή δημοπρασία. Πρόκειται για το...
Στην κοινοπραξία «Τοξότης»-Χρ. Καλογρίτσα το 50% του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ.
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκλεισμός της εθνικής Πατρών–Πύργου την προσεχή Τρίτη
Στον αποκλεισμό της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου, στον κόμβο της βιομηχανικής περιοχής, θα προχωρήσει ο δήμος Πατρέων την Τρίτη 21 Ιανουαρίου, στις 11.00 το πρωί.
Αποκλεισμός της εθνικής Πατρών–Πύργου την προσεχή Τρίτη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας