Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το υπερταμείο ξηλώνει τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ

Αριστερά: Ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Γιάννης Σκουμπούρης, που είχε επιλεγεί για τετραετή θητεία τον περασμένο Μάιο από το ίδιο το υπερταμείο που τώρα ζήτησε την παραίτησή του. Δεξιά: Ο πρώην πρύτανης του Πολυτεχνείου Γιάννης Γκόλιας που διαθέτει και «γαλάζιες» περμαγμηνές επελέγη για νέος πρόεδρος του ΟΑΣΑ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το υπερταμείο ξηλώνει τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ

  • A-
  • A+
Η κυβέρνηση αποφάσισε να απομακρύνει πρόωρα τον Γιάννη Σκουμπούρη, με πολιτικά κριτήρια παρά τον θετικό απολογισμό κατά τη θητεία του στον οργανισμό.

Με «πολιτικό δάκτυλο», που προφανώς έχει αφετηρία κύκλους της σημερινής κυβέρνησης, η διοίκηση του υπερταμείου ανακοίνωσε χθες τον νέο πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), χωρίς βεβαίως να εξηγήσει τους λόγους που πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων την προηγούμενη απόφαση την οποία η ίδια είχε πάρει τον περασμένο Μάιο.

Τότε, έπειτα από αξιολόγηση βιογραφικών, είχε επιλέξει τον Γιάννη Σκουμπούρη για τετραετή θητεία! Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» αναφέρουν ότι πριν από λίγες ημέρες στέλεχος του υπερταμείου τού ζήτησε να υποβάλει την παραίτησή του, αλλά αυτός αρνήθηκε να το κάνει, ενώ δεν λάβαμε σαφή εξήγηση για τις ενδεχόμενες διοικητικές επιπλοκές, λόγω της διαδικασίας απομάκρυνσης του προέδρου του ΟΑΣΑ.

Με σπουδές στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, ο Γ. Σκουμπούρης έχει κάνει μεταπτυχιακά στο εξωτερικό και εργάστηκε πολλά χρόνια στην Εταιρεία Ανάπτυξης της Αυτοδιοίκησης, καθώς και στον τομέα των σιδηροδρομικών υποδομών. Στον ΟΑΣΑ είχε τοποθετηθεί το 2016, όπου ώς τον περασμένο Μάιο κατείχε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, με πρόεδρο τον αρχιτέκτονα Τάσο Ταστάνη, που παραιτήθηκε τότε για να θέσει υποψηφιότητα στις δημοτικές εκλογές.

Η νέα διοίκηση, λοιπόν, ανέλαβε να υλοποιήσει τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί στα τέλη του 2014 για τις δύο μεγαλύτερες αλλαγές στις συγκοινωνίες, τις «έξυπνες» στάσεις και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το πρόγραμμα της ηλεκτρονικής πληροφόρησης, με προϋπολογισμό 13,3 εκατ. ευρώ, συνέβαλε στην ενημέρωση των επιβατών, κυρίως αυτών που χρησιμοποιούν λεωφορεία και τρόλεϊ για τη μετακίνησή τους. Εχουν εκδοθεί 1,6 εκατ. «προσωποποιημένες» κάρτες, καθώς και πάνω από 500.000 «απρόσωπες», ενώ δωρεάν μετακίνηση εξασφάλισαν για πρώτη φορά πάνω από 250.000 άνεργοι και περίπου 50.000 ΑμεΑ.

Θετικός είναι ο απολογισμός και στον οικονομικό τομέα. Από το 2016 καταγράφηκε συνεχής μείωση των ελλειμμάτων στον όμιλο του ΟΑΣΑ, που καλύπτει στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) και τις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), σε σχέση με τα προβλεπόμενα στους προϋπολογισμούς της κάθε χρονιάς. Εχει ενδιαφέρον ότι το 2018 για πρώτη φορά ο προϋπολογισμός έκλεισε με πλεόνασμα 3,7 εκατ. ευρώ, έναντι πρόβλεψης για έλλειμμα 58 εκατ. ευρώ.

Η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, όπως είναι η επίσημη ονομασία του υπερταμείου, ανακοίνωσε χθες ότι, με ομόφωνη απόφαση της διοίκησης, νέος πρόεδρος ορίζεται ο Γιάννης Γκόλιας, που θα αναλάβει την υλοποίηση των στόχων του ΟΑΣΑ μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της του Δ.Σ., τα οποία παραμένουν στη θέση τους.

Πρώην πρύτανης του Πολυτεχνείου, ο Γιάννης Γκόλιας διαθέτει βαρύ βιογραφικό στον τομέα των συγκοινωνιών, αφού είναι καθηγητής στον συγκεκριμένο τομέα της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών και από το 2002 διευθυντής Εργαστηρίου Κυκλοφοριακής Τεχνικής του μεγαλύτερου τεχνολογικού ιδρύματος της χώρας. Εχει όμως και «γαλάζιες» πολιτικές περγαμηνές, αφού υπήρξε γενικός γραμματέας στο υπουργείο Μεταφορών την περίοδο 2004-2006, ενώ συμμετείχε ως υπουργός στην υπηρεσιακή κυβέρνηση υπό τη Βασιλική Θάνου.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣΤΑΣΥ: Καταγραφή πωλήσεων εισιτηρίων σε... τεφτέρια
Χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των πωλήσεων και των εισπράξεων από εισιτήρια και κάρτες λειτουργούν οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, παρ’ όλο που τα ετήσια έσοδά τους υπερβαίνουν τα 350 εκατ....
ΣΤΑΣΥ: Καταγραφή πωλήσεων εισιτηρίων σε... τεφτέρια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που ισχύει από το 2016, αφήνει ο υφ. Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ουρές για τα μειωμένα εισιτήρια φοιτητών και πολυτέκνων του ΟΑΣΑ
Οι ουρές στα εκδοτήρια ξαναγύρισαν για πολλές κατηγορίες δικαιούχων μειωμένου εισιτηρίου και χθες η διοίκηση του ΟΑΣΑ αποφάσισε να δώσει παράταση ώς τις 15 Νοεμβρίου για την ανανέωση καρτών.
Ουρές για τα μειωμένα εισιτήρια φοιτητών και πολυτέκνων του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ
Καταργούνται 6 γραμμές από την επόμενη Δευτέρα, διχοτομούνται άλλες δύο, περικόπτεται η διαδρομή σε άλλες τρεις, ενώ ενοποιούνται οι συνδέσεις των σταθμών μετρό Κατεχάκη και Εθνικής Αμυνας με Παπάγου.
Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού
Τα αυξημένα έσοδα του ΟΑΣΑ και η αλλαγή συμπεριφοράς από τους επιβάτες είναι τα πρώτα θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ομως το προσωπικό μειώθηκε κατά 1.453 εργαζομένους.
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας