Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μαζική κινητοποίηση η ηχηρή απάντηση στις έωλες υποσχέσεις
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαζική κινητοποίηση η ηχηρή απάντηση στις έωλες υποσχέσεις

  • A-
  • A+

Η μαζικότατη συγκέντρωση και πορεία που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη από συλλογικότητες και δεκάδες πολίτες που διαμαρτυρήθηκαν για την κατάσταση των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ κατέδειξε αφενός ότι η περίοδος της ανοχής και της σιωπής παρήλθε αφετέρου ήταν η ηχηρή απάντηση σε όσα υποσχέθηκε για πολλοστή φορά την προηγούμενη μέρα η κυβέρνηση διά στόματος του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Οπως δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Δημήτρης Παυλίδης, μέλος της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες, «είναι χαρακτηριστικό ότι ξεπεράστηκαν το Σάββατο τα όρια των συλλογικοτήτων που οργανώσαμε τη διαμαρτυρία, οπότε με περισσότερη δύναμη συνεχίζουμε τον αγώνα καλώντας και άλλους φορείς που μπορούν να βοηθήσουν, να συσπειρωθούν και να εκφράσουν την αγωνία τους για το πρόβλημα, καθώς καταδείχθηκε ότι ο κόσμος δεν πιστεύει στις κυβερνητικές υποσχέσεις».

Η Πρωτοβουλία με ανακοίνωσή της χαιρέτισε τους εργαζομένους, συνταξιούχους, φοιτητές, ανέργους και ΑμεΑ που έλαβαν μέρος στη συγκέντρωση αλλά και «τα εκπαιδευτικά σωματεία, το σωματείο συνταξιούχων “Η Συσπείρωση”, τους φοιτητικούς συλλόγους, τις δημοτικές και περιφερειακές κινήσεις, […] τους κατοίκους των προαστίων και των συνοικιών της Θεσσαλονίκης που ένωσαν τη φωνή τους για το τεράστιο αυτό πρόβλημα της πόλης».

Δρώντας περισσότερο από ενάμιση χρόνο, η Πρωτοβουλία ζητά πάντα νέα λεωφορεία, αύξηση δρομολογίων και λέει όχι στο ξεπούλημα του ΟΑΣΘ καλώντας εκ νέου πολίτες και συλλογικούς φορείς σε συνέλευσή την Πέμπτη στις 5 Μαρτίου στις 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα.

Πίσω από την επίσκεψη στην πόλη την προηγούμενη μέρα του κ. Κεφαλογιάννη, η Πρωτοβουλία είδε ότι «η κυβέρνηση και η διοίκηση πιέζονται» και μόνο άδικο δεν έχει. Η επίσκεψη του υφυπουργού ήταν άλλη μια επικοινωνιακή «ασπιρίνη» στο πρόβλημα που βασανίζει πλέον ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι συνάντησε τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και όχι μόνο δεν μάθαμε τίποτα αλλά ακόμη και οι υποσχέσεις για βελτίωση της κατάστασης παραπέμφθηκαν όχι σε έναν ή δύο μήνες, όπως μέχρι πρότινος, αλλά για μετά από… 4 μήνες. Κι όταν λέμε για υποσχέσεις, μιλάμε για εκπλήρωση(;) αυτών που είχαν δοθεί πριν από… 4 μήνες. Είχε και διάθεση για… μαύρο χιούμορ αφού μεταξύ άλλων είδε βελτίωση(!) που πέτυχε η διοίκηση του ΟΑΣΘ παρότι «το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο δεν βρίσκεται στην κατάσταση που θα θέλαμε».

Παράλληλα αναφέρθηκε στην προκήρυξη δύο διαγωνισμών για την προμήθεια λεωφορείων με leasing από τον ΟΑΣΘ και καινούργιων από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μίλησε για πρόθεση(;) του υπουργείου να καταβάλει επιπλέον χρηματοδότηση στον ΟΑΣΘ αλλά χωρίς άλλες λεπτομέρειες. Μετά από την πλεονάζουσα ασάφεια, κατέληξε ότι «μέσα στους επόμενους τρεις με τέσσερις μήνες η εικόνα θα αλλάξει και οι χρήστες των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ θα δουν τη διαφορά». Για τους μήνες που πέρασαν και τη δραματική κατάσταση τίποτα. Οσο για τη σύμβαση ΟΣΕΘ-ΚΤΕΛ-ΟΑΣΘ, ο υφυπουργός απάντησε πως «περιμένουμε την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου τις επόμενες ημέρες, η οποία εφόσον είναι θετική θα υπογραφεί και έτσι η κατάσταση θα αρχίσει σταδιακά να βελτιώνεται εντός Μαρτίου».

Πώς φτάνει σε αυτό το αισιόδοξο αλλά ανεδαφικό συμπέρασμα; Οπως και τις προηγούμενες φορές. Ετσι κι αλλιώς κανείς δεν του θυμίζει τις προηγούμενες υποσχέσεις, ούτε του ζητάει λογαριασμό. Οπως και για το μετρό, έργο για το οποίο συζήτησε με τον δήμαρχο χωρίς να ανακοινώσουν τίποτα. Ευτυχώς από μια άποψη…

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
Μετά από συνάντηση 2,5 ωρών οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατέληξαν σε συμφωνία, δεν θα πραγματοποιηθούν άλλες κινητοποιήσεις αν και απέμεινε η απορία γιατί...
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
Κυβέρνηση και διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών δεν πείθουν τους εξοργισμένους πολίτες, ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο. Συλλαλητήριο προγραμματίζεται αύριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
«Κόλλησε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για παραχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και η αφωνία από τον υπουργό Μεταφορών είναι χαρακτηριστική.
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντι-δράσεις για το χάλι του ΟΑΣΘ
Κινητοποιήσεις με τριήμερη καμπάνια, υπό την ομπρέλα του ΠΑΜΕ, με ερωτηματολόγια και συλλογή υπογραφών κατά της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού
Αντι-δράσεις για το χάλι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αφαντα τα νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη
Ατέλειωτος κατήφορος για τις συγκοινωνίες της πόλης με την κυβέρνηση να καταργεί τον διάδοχο φορέα του ΟΑΣΘ και να στρώνει τον δρόμο για ιδιωτικοποίηση των αστικών γραμμών, αλλά και του μετρό που θα...
Αφαντα τα νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας