Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μετωπική με τον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Eνώπιον πρωτοφανών καταστάσεων, που μπορεί να ξεφύγουν τελείως από οιονδήποτε έλεγχο, κινδυνεύουν να βρεθούν κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΘ την ώρα που η αθλιότητα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των πολιτών της Θεσσαλονίκης έχει βάλει ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα σε μόνιμη, καθημερινή, πολύωρη άσκηση νεύρων.

Την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έσκιζε τα ρούχα του για τους απεργούς στην Αθήνα, την ίδια μέρα και χωρίς απεργία στη Θεσσαλονίκη καταγραφόταν ένα ιστορικό ρεκόρ, αφού κυκλοφορούσαν μόλις... 210 οχήματα.

Μπορεί στην κυβέρνηση να νομίζουν ότι φτάνει η επικοινωνιακή «αφωνία» των φιλικών τους μέσων, αλλά οι άνθρωποι δεν πάνε στις δουλειές τους με... νομοθετικές ρυθμίσεις. Ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έχει πειστεί και γι’ αυτό δεν έχει εγκρίνει τη σύμβαση με το ΚΤΕΛ και ζητάει να του απαντηθούν απλούστατες ερωτήσεις, όπως «γιατί το έργο δίνεται με ανάθεση και ποια είναι η έκτακτη ανάγκη».

Κι αν οι καλών προθέσεων άνθρωποι πουν ότι το «έκτακτο» είναι η δεινή συγκοινωνιακή κατάσταση μιας πόλης, όπως η Θεσσαλονίκη, το Ελεγκτικό, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», ρωτά ξανά «πόσα λεωφορεία υπάρχουν στα αμαξοστάσια; Πόσα διπλά λεωφορεία είναι καθηλωμένα; Γιατί συμβαίνει αυτό και δεν επιδιορθώνονται για να δοθούν στην κυκλοφορία;». Εφτά μήνες τώρα ρωτάει τα ίδια και η «Εφ.Συν.».

Και τα πράγματα γίνονται χειρότερα, καθώς η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, ακόμη και αν εγκριθεί (ή υπάρχει ορατό ενδεχόμενο να μην εγκριθεί;) στο τέλος του μήνα, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ δεν προλαβαίνουν να μπουν σε κίνηση παρά μετά το Πάσχα. Ενώπιον αυτής της κατάστασης προχθές πληροφορηθήκαμε ότι τα ΚΤΕΛ θα προμηθευτούν τα νέα λεωφορεία με... δάνειο. Το ανακοίνωσε η ίδια η Τράπεζα Πειραιώς: «Με ποσό ύψους 4,9 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί ο Ομιλος της Τράπεζας Πειραιώς την “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.” (πέραν της ίδιας συμμετοχής της εταιρείας), για την προμήθεια μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων. Από αυτά, περίπου 3,9 εκατ. ευρώ αφορούν σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης μέσω της Πειραιώς Leasing».

Αύριο πάντως η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης καλεί ξανά σε συλλαλητήριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.

Οπως λένε, «το πρόβλημα με τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη έχει φτάσει στο απροχώρητο... Δρομολόγια που καθυστερούν κι όταν φτάνουν οι επιβάτες στριμώχνονται σαν σαρδέλες ή ψάχνουν για το επόμενο λεωφορείο. Τεράστιες καθυστερήσεις, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, κάθε μέρα. Πόρτες που σπάνε πάνω σε στοιβαγμένα σώματα. Λιποθυμίες ακόμη και νέων ανθρώπων. Οχήματα που καταρρέουν την ώρα που κινούνται... Για όσα βιώνουμε, δεν φταίνε ούτε οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ ούτε οι συνεπιβάτες μας, φταίει η διοίκηση και η κυβέρνηση».

Αιτήματα της αυριανής συγκέντρωσης «να έρθουν ΤΩΡΑ καινούργια λεωφορεία, άμεση αύξηση των δρομολογίων σε όλες τις γραμμές, όχι στο ξεπούλημα γραμμών στα ΚΤΕΛ».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λεωφορεία; Σε 2 χρόνια...
Με την Αστυνομία προσπάθησαν να σταματήσουν διαμαρτυρία για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, που θα βελτιωθούν σε δύο χρόνια σύμφωνα με δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ!
Λεωφορεία; Σε 2 χρόνια...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πρώτη αμφισβήτηση του νέου ΟΑΣΘ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας, το Σάββατο, με αιτήματα τη γρήγορη, ασφαλή, άνετη και φτηνή μετακίνηση (μιλούν για «άπιαστο όνειρο») και στόχο να μη μετατραπεί η μετακίνηση «από δικαίωμα σε εμπόρευμα, σε βάρος της...
Η πρώτη αμφισβήτηση του νέου ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
Μετά από συνάντηση 2,5 ωρών οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατέληξαν σε συμφωνία, δεν θα πραγματοποιηθούν άλλες κινητοποιήσεις αν και απέμεινε η απορία γιατί...
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν πουλάει η μαγική εικόνα του Κ. Ζέρβα στους ταλαίπωρους επιβάτες
Η δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης επιδεινώνεται καθημερινά, παρά τις υποσχέσεις για βελτίωση, παρά...
Δεν πουλάει η μαγική εικόνα του Κ. Ζέρβα στους ταλαίπωρους επιβάτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας