Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρόβα απαγορεύσεων η... μισή απεργία στον ΟΣΕ
EUROKINISSI / ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόβα απαγορεύσεων η... μισή απεργία στον ΟΣΕ

  • A-
  • A+

Τρικλοποδιά στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση, με πρόσχημα τις νόμιμες και γνωστοποιημένες κινητοποιήσεις στον ΟΣΕ, με απειλές για πειθαρχικές και δικαστικές διώξεις, αλλά κυρίως με την προώθηση αλλαγών στο προσωπικό ασφαλείας που προβλέπει ο νόμος σε περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων.

Τα δρομολόγια των τρένων, όπως είναι γνωστό, πραγματοποιήθηκαν μετά το μεσημέρι της Τρίτης, αφού προηγήθηκε παρέμβαση του αρμόδιου υπουργού, ο οποίος υποστήριξε ότι τα σωματεία δεν είχαν ενημερώσει για τη συμμετοχή τους στην 24ωρη απεργία, παρ’ όλο που είχαν εγκαίρως εκδοθεί ανακοινώσεις από τους σταθμάρχες, τους κλειδούχους και τα σωματεία των εργαζομένων στο δίκτυο της Πελοποννήσου και της Θεσσαλίας.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε συνεννόηση με το μέγαρο Μαξίμου, ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει τις διατάξεις του νόμου για το προσωπικό ασφαλείας και θα αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων που προβλέπεται για λόγους προστασίας του συστήματος, στοχεύοντας, στην ουσία, να λειτουργούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων!

Σε δηλώσεις του στον «Σκάι», ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα γίνονται ορισμένα δρομολόγια στο μετρό σε περίπτωση 24ωρης απεργίας, ενώ ισχυρίστηκε ότι ανάλογες πρακτικές ισχύουν στην Ιταλία και τη Γαλλία. Η σχετική πρόταση, όπως είπε, έχει ήδη αποσταλεί στον κ. Γεραπετρίτη.

Ενημέρωσε ακόμη ότι γίνεται διοικητική έρευνα από τον ΟΣΕ, ενώ προεξόφλησε ότι η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ζητήσει από το Δημόσιο αποζημιώσεις για τα δρομολόγια που ακυρώθηκαν. Εσπευσε μάλιστα να αποφανθεί ότι η εταιρεία δεν έχει ευθύνη και θα αποζημιώσει τους επιβάτες που ταλαιπωρήθηκαν, προσθέτοντας: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν μπορούν να ταλαιπωρούνται οι πολλοί για τα καπρίτσια και τους τσαμπουκάδες κάποιων λίγων συνδικαλιστών»!

Την πραγματική εικόνα για τα όσα συνέβησαν έδωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Ο Π. Παρασκευόπουλος διαβεβαίωσε ότι οι κινητοποιήσεις των τεσσάρων σωματείων είχαν εγκαίρως γνωστοποιηθεί στη διοίκηση του ΟΣΕ και αμφισβήτησε τις δηλώσεις περί κατάληψης του αμαξοστάσιου στου Ρέντη.

Στον συγκεκριμένο χώρο, όπως είπε μετ’ επιτάσεως, είχαν πάει μόνο δύο συνδικαλιστές και ένας εργαζόμενος. «Δεν μπορεί να μιλάμε για κατάληψη από τρία άτομα», παρατήρησε ο πρόεδρος των σιδηροδρομικών. Ενδιαφέρον έχει και η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την οποία προκύπτει ότι η διοίκηση του ΟΣΕ την ενημέρωσε το πρωί της Τρίτης για τις απεργίες που είχαν κηρύξει τα σωματεία την προηγούμενη ημέρα.

Για προσπάθεια κάλυψης των κομματικών επικεφαλής του ΟΣΕ κάνει λόγο ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος. Σε ανακοίνωσή του κατηγορεί τον υπουργό ότι ψάχνει να βρει πρόσχημα για να εξαπολύσει επίθεση στο αναφαίρετο δικαίωμα στην απεργία.

Σημειώνει ότι υπήρξε παραπληροφόρηση και αποκαλύπτει ότι στις διοικήσεις των σωματείων που συμμετείχαν στην απεργία της Τρίτης πλειοψηφούν οι συνδικαλιστές της «γαλάζιας» ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚΕ.

Με αυτά τα δεδομένα, αμφισβητεί τους ισχυρισμούς του υπουργού ότι αιφνιδιάστηκε και τον κατηγορεί ότι ο ίδιος, όπως και η διοίκηση του ΟΣΕ, γνώριζαν για την απεργία, αλλά διαβεβαίωναν τους πολίτες ότι τα δρομολόγια θα γίνουν κανονικά!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες
Την άμεση επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου ζητούν οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιστολή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή και τη διοίκηση του ΟΣΕ.
Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός
Τι απαντούν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο μετρό στην επικοινωνιακή επίθεση της κυβέρνησης στη χθεσινή κινητοποίησή τους. «Είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφερόμαστε για τη σωστή λειτουργία του μέσου» λέει στην...
Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς η ΔΑΚΕ εκτροχιάζει την ΠΟΣ
«Δίκτυο» και ΠΑΣΚΕ εξέλεξαν τους δύο εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) στο συνέδριο της ΓΣΕΕ και οι «γαλάζιοι» συνδικαλιστές προσπαθούν να προσθέσουν τρίτη έδρα από το... παράθυρο.
Πώς η ΔΑΚΕ εκτροχιάζει την ΠΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
Με «συνταγή» αυτοκινητόδρομων φαίνεται ότι θα προχωρήσει η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Το ετήσιο κόστος συντήρησης υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λιγότερα ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, «αγκάθι» η εγκατάσταση της τηλεδιαχείρισης
Τα νέα έργα, καθώς και το «ψαλίδισμα» μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου, άλλαξαν τα δεδομένα ασφάλειας για όσους ταξιδεύουν με τρένο.
Λιγότερα ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, «αγκάθι» η εγκατάσταση της τηλεδιαχείρισης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιχείρηση απαξίωσης του ΟΣΕ από τη Ν.Δ.
Μετά τη ΔΕΗ και λίγο πριν από την παράδοση ολόκληρης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης, η Ν.Δ. έβαλε στο αντιπολιτευτικό της στόχαστρο...
Επιχείρηση απαξίωσης του ΟΣΕ από τη Ν.Δ.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας