Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η εκτροπή του Αχελώου στο βάθος της σήραγγας
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η εκτροπή του Αχελώου στο βάθος της σήραγγας

  • A-
  • A+

Με «σημαία» τη συντήρηση της μισοτελειωμένης σήραγγας Συκιάς, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζεται να δημοπρατήσει ώς το τέλος Μαρτίου νέα έργα στο συγκεκριμένο τμήμα, που μπορεί να λειτουργήσει μόνο με εκτροπή των νερών του Αχελώου προς τη Θεσσαλία.

Από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου στη Λάρισα, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επιστράτευσε το επιχείρημα ότι για τα έργα έχουν διατεθεί ώς τώρα 650 εκατ. ευρώ, από τα οποία όμως τα 300 εκατ. αφορούν το φράγμα Μεσοχώρας που έχει αποσυνδεθεί από την εκτροπή, έχει ολοκληρωθεί αλλά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία.

«Το ζήτημα δεν είναι απλό», παραδέχθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και αναφέρθηκε στις αποφάσεις του ΣτΕ, το οποίο έχει ακυρώσει τα έργα με έξι αποφάσεις του, ενώ ανάλογη είναι η γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ενώ ήταν επικριτικός για το σχέδιο διαχείρισης των υδάτων στη λεκάνη απορροής του Αχελώου, που είχε εγκριθεί το 2017.

«Προβλέπει μηδενική μεταφορά υδάτων προς τη Θεσσαλία», σχολίασε και προανήγγειλε τροποποιήσεις των σχεδίων και «ήπια μεταφορά υδάτων», την οποία έχει υποσχεθεί και ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη δυτική Θεσσαλία. Ο αρμόδιος υπουργός προανήγγειλε ότι θα εξασφαλιστούν «στρατηγικά αποθέματα» νερού στη Θεσσαλία, παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θετικό περιβαλλοντικό ισοζύγιο, χωρίς να δώσει περισσότερα στοιχεία για την κυβερνητική λύση, για την οποία είπε ότι θα κατατεθεί στη Βουλή.

«Ζητάμε από τη Ν.Δ. να πάρει σαφή θέση στην εκτροπή του Αχελώου, ώστε να μην ξανανοίξει μια πικρή ιστορία για τη Θεσσαλία, που μπορεί να την οδηγήσει ξανά σε αδιέξοδα και καθυστερήσεις», απάντησε για λογαριασμό του ΣΥΡΙΖΑ ο βουλευτής Σωκράτης Φάμελλος με δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Ζυγός» Τρικάλων. Κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει θέση για ουσιαστικές λύσεις στο έλλειμμα αρδευτικού νερού που υπάρχει στη Θεσσαλία και υπολογίζεται σε 150 εκατ. κυβικά σε ετήσια βάση.

Παρουσίασε τα έργα μικρής κλίμακας που προβλέπουν οι σχεδιασμοί του 2017 για την αντιμετώπιση του προβλήματος, τα οποία περιλαμβάνουν φράγματα σε Πύλη, Φαρκαδόνα, Τύρναβο, Φάρσαλα, Μουζάκι, Αγιά και Τέμπη, καλώντας τους δήμους και την Περιφέρεια Θεσσαλίας να προχωρήσουν στις μελέτες και τη δημοπράτηση των έργων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η νέα μεγάλη εκτροπή του Μαξίμου...
Το προαναγγελθέν περιβαλλοντικό έγκλημα μπαίνει σε φάση υλοποίησης παρά τις έξι προηγούμενες ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ, των απρόβλεπτων επιπτώσεων στο οικοσύστημα και τις βάσιμες ενστάσεις κατοίκων και...
Η νέα μεγάλη εκτροπή του Μαξίμου...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες
Την άμεση επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου ζητούν οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιστολή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή και τη διοίκηση του ΟΣΕ.
Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
Με «συνταγή» αυτοκινητόδρομων φαίνεται ότι θα προχωρήσει η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Το ετήσιο κόστος συντήρησης υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόβα απαγορεύσεων η... μισή απεργία στον ΟΣΕ
Τρικλοποδιά στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση, με πρόσχημα τις νόμιμες και γνωστοποιημένες κινητοποιήσεις στον ΟΣΕ.
Πρόβα απαγορεύσεων η... μισή απεργία στον ΟΣΕ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αντιδράσεις φορέων για την εκτροπή του Αχελώου
Η απόφαση της κυβέρνησης να επαναφέρει τα σχέδια έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Αιτωλοακαρνανία που θα υποστεί τις μεγάλες, περιβαλλοντικές αλλά και οικονομικές επιπτώσεις.
Αντιδράσεις φορέων για την εκτροπή του Αχελώου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΚΤΕΛ Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Νέα δωράκια προς τους μετόχους των ΚΤΕΛ προστέθηκαν με τροπολογία που εντάχθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ηλεκτρονικό εισιτήριο στα ΚΤΕΛ Αθήνας-Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας