Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΕUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

  • A-
  • A+

Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ. της περιοχής και τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας.

Πηγή του υπουργείου ενημέρωσε την «Εφ.Συν.» ότι δεν έχει εξασφαλιστεί η έγκριση των Βρυξελλών και διευκρίνισε ότι, αν δεν γίνει δεκτό το αίτημα της ελληνικής πλευράς, θα προχωρήσει σε επαναδημοπράτηση των έργων, με κίνδυνο να επιστραφεί το σύνολο των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων.

Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο είχε περιληφθεί στη σύμβαση του 2007 για την «Ολυμπία Οδό», αλλά αφαιρέθηκε τον Δεκέμβριο του 2013, έπειτα από συμφωνία με τους εργολάβους και με προοπτική να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο μέσα στο επόμενο εξάμηνο, δέσμευση που «ξεχάστηκε».

Το 2016 το έργο «έσπασε» σε οκτώ τμήματα και η εταιρεία του Χρ. Καλογρίτσα αναδείχτηκε μειοδότρια σε τέσσερα, με εκπτώσεις πάνω από 55%. Κηρύχθηκε όμως έκπτωτη από δύο εργολαβίες, ενώ από τον περασμένο Απρίλιο έχουν υπογραφεί συμβάσεις με πέντε εργολάβους, έχουν ξεκινήσει τα έργα και εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις για τις άλλες τρεις.

Χθες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την απευθείας ανάθεση στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού», με επικεφαλής τη γαλλική Vinci, η οποία θα κατασκευάσει το έργο με τον προϋπολογισμό που προβλεπόταν για τις οκτώ εργολαβίες. «Δεν θα κοστίσει στο Δημόσιο ούτε ένα ευρώ παραπάνω», διαβεβαίωσε ο Κ. Καραμανλής, χωρίς να διευκρινίσει αν αναφέρεται στον αρχικό προϋπολογισμό ή σε αυτόν που προέκυψε μετά τις εκπτώσεις.

Ενημέρωσε ότι θα αποζημιωθούν οι εργολάβοι με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος και όλα δείχνουν ότι θα ξεκινήσουν νέες δικαστικές εμπλοκές. Είπε επίσης ότι τα έργα πρέπει να τελειώσουν ώς το 2023 για να μη χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση και εξέφρασε την ελπίδα ότι οι Βρυξέλλες θα συμφωνήσουν σε εξάμηνη παράταση.


 


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
Για το 2027, με τα πιο... αισιόδοξα σενάρια, μετατίθεται η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη σημερινή καρμανιόλα της Δυτικής Ελλάδας.
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου
Τη Μ. Τρίτη αρχίζει επιτέλους η κατασκευή σε τέσσερα, από τα συνολικά οκτώ, κομμάτια του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκους 74 χλμ., ο οποίος προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία σε 3,5 χρόνια.
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εχασε δύο εργολαβίες για το Πάτρα-Πύργος ο Καλογρίτσας
Στο τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι περισσότερες συμβάσεις για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, με προοπτική να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα ώς το τέλος του χρόνου στο τμήμα...
Εχασε δύο εργολαβίες για το Πάτρα-Πύργος ο Καλογρίτσας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ξεκολλάει» η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου
Υστερα από περιπέτειες δέκα χρόνων, ανοίγει επιτέλους ο δρόμος για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, που είχε «ψαλιδιστεί» το 2013 από την Ολυμπία οδό, με προοπτική να δημοπρατηθεί ως...
«Ξεκολλάει» η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας