Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες
EUROKINISSI / Βασίλης Παπαδόπουλος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στην Πελοπόννησο το γιοφύρι της Αρτας κινείται σε ράγες

  • A-
  • A+
Οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητούν την επαναλειτουργία των δρομολογίων που σταμάτησαν το 2010 με μνημονιακό νόμο ● Σήμερα λειτουργούν μόνον ο προαστιακός ώς το Κιάτο, η τοπική γραμμή Πάτρας και οι ειδικές Διακοφτού-Καλαβρύτων και Κυλλήνης-Αρχαίας Ολυμπίας.

Την άμεση επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου ζητούν οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιστολή τους προς τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή και τη διοίκηση του ΟΣΕ. Οι γραμμές, ύστερα από περισσότερα από 150 χρόνια λειτουργίας, μπήκαν στον πάγο το 2010 με βάση τον νόμο 3891 και τη μνημονιακή υποχρέωση της χώρας να καταργήσει πάνω από το 30% των δρομολογίων, κυρίως στην Πελοπόννησο, για να μειωθούν τα ελλείμματα του τότε ενιαίου ΟΣΕ.

Επειτα από μία δεκαετία, στην ουσία δρομολόγια γίνονται μόνο στο δίκτυο του προαστιακού, που φτάνει ώς το Κιάτο, και στην τοπική γραμμή της Πάτρας, ενώ υπάρχουν οι ειδικές διαδρομές Διακοφτού-Καλαβρύτων και Κυλλήνης-Αρχαίας Ολυμπίας. Το περίφημο γεφύρι της Αρτας ωχριά μπροστά στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, που θα αυξήσει το δίκτυο κατά 74 χλμ. και θα εξυπηρετήσει τους επιβάτες με προορισμό την Πάτρα. Επρεπε να λειτουργεί από το 2012, αλλά δύο χρόνια αργότερα παραδόθηκαν μόνον οι σταθμοί, χωρίς τη σιδηροδρομική γραμμή!

Αλλη μία «πονεμένη» ιστορία είναι η αναβάθμιση της ιστορικής γραμμής Κορίνθου-Αργους-Ναυπλίου, για την οποία διατέθηκαν πάνω από 80 εκατ. ευρώ. Είχε κλείσει το 2004, προσωρινά για 18 μήνες, αλλά τα έργα ολοκληρώθηκαν το 2009, εγκαινιάστηκαν και σε έναν χρόνο έκλεισαν και ώς σήμερα η γραμμή παραμένει εκτός λειτουργίας!

Το κοινό αίτημα όλων των φορέων της Αργολίδας για επαναλειτουργία της γραμμής έχει μείνει στα «θα». Να σημειωθεί ότι το 1887 είχε κηρυχθεί από τον Χαρίλαο Τρικούπη «έτος σιδηροδρόμου» και τρία χρόνια αργότερα λειτούργησε ολόκληρο το δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο έχει μήκος 750 χλμ.

«Η γραμμή προς Ναύπλιο μπορεί να λειτουργήσει με μικρές παρεμβάσεις, που είναι αναγκαίες ύστερα από τόσα χρόνια εγκατάλειψης και μπορούν να γίνουν από συνεργεία του ΟΣΕ», είπε στην «Εφ.Συν.» ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), που εκπροσωπεί κυρίως τους μηχανοδηγούς της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θεωρεί ότι η επαναλειτουργία της θα συνδέσει σε λιγότερο από δύο ώρες την Αθήνα με το Ναύπλιο, για το οποίο θυμίζει ότι ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του νεότερου ελληνικού κράτους.

Με μικρό κόστος, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ εκτιμά ότι μπορεί να βελτιωθεί η γραμμή Πάτρα-Πύργος, για να εξυπηρετήσει τους πολίτες που ταλαιπωρούνται και κινδυνεύουν στην «καρμανιόλα» της αποκαλούμενης εθνικής οδού. Το ίδιο μπορεί να γίνει και στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σέρρες, με γραμμή προαστιακού. Η ηλεκτροδότηση της βασικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Απρίλιο, επέτρεψε να φτάσει η ταχύτητα στα 160 χλμ. και είχε αποτέλεσμα να αυξηθεί η επιβατική κίνηση πάνω από 50%.

«Είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε στην αναγέννηση του σιδηρόδρομου», τονίζει στην «Εφ.Συν.» και ενημερώνει ότι, μετά τις 100 προσλήψεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα, υπάρχουν περίπου 270 μηχανοδηγοί, κατά 60% κάτω από 45 χρόνων, που επαρκούν για να καλύψουν τα νέα δρομολόγια.

Κιάτο-Ροδοδάφνη ώς τον Απρίλιο

Αγώνα δρόμου πρέπει να κάνει η ΕΡΓΟΣΕ, η θυγατρική του ΟΣΕ στον τομέα των έργων, για να ολοκληρωθεί ώς το τέλος Απριλίου η σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη Αιγίου, γιατί σε αντίθετη περίπτωση η χώρα θα αναγκαστεί να επιστρέψει ολόκληρη την κοινοτική συνδρομή ύψους 250 εκατ. ευρώ! Δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την ηλεκτροκίνηση, αλλά η νέα γραμμή μπορεί να λειτουργήσει με ντιζελοκίνητα τρένα, εφόσον όμως εγκριθεί από τις διοικήσεις του δημόσιου ΟΣΕ και της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόβα απαγορεύσεων η... μισή απεργία στον ΟΣΕ
Τρικλοποδιά στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση, με πρόσχημα τις νόμιμες και γνωστοποιημένες κινητοποιήσεις στον ΟΣΕ.
Πρόβα απαγορεύσεων η... μισή απεργία στον ΟΣΕ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποχώρησαν από το αμαξοστάσιο, ξεκίνησαν δρομολόγια στα τρένα
Ξεκίνησαν μετά τις 3 το μεσημέρι ορισμένα δρομολόγια τρένων στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και αργότερα θα γίνουν και ορισμένα δρομολόγια στον προαστιακό, καθώς αποχώρησαν οι καταληψίες από το...
Αποχώρησαν από το αμαξοστάσιο, ξεκίνησαν δρομολόγια στα τρένα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εκτροπή του Αχελώου στο βάθος της σήραγγας
Με «σημαία» τη συντήρηση της μισοτελειωμένης σήραγγας Συκιάς, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζεται να δημοπρατήσει νέα έργα στο συγκεκριμένο τμήμα, που μπορεί να λειτουργήσει μόνο με εκτροπή των...
Η εκτροπή του Αχελώου στο βάθος της σήραγγας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις ράγες των αστικών συγκοινωνιών
Με εξασφαλισμένη την κρατική χρηματοδότηση που θα αγγίξει το 1 δισ. ευρώ ώς το 2035, οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι ετοιμάζονται να διεκδικήσουν φιλέτα του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, εφόσον το αποφασίσει η κυβέρνηση.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις ράγες των αστικών συγκοινωνιών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
Με «συνταγή» αυτοκινητόδρομων φαίνεται ότι θα προχωρήσει η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Το ετήσιο κόστος συντήρησης υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας