Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Και οι αποβάθρες του μετρό έχουν λόγο για τα σώματά μας!
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Και οι αποβάθρες του μετρό έχουν λόγο για τα σώματά μας!

  • A-
  • A+
Μια γερή δόση σκοταδισμού και πατριαρχίας πήραν σήμερα όσες και όσοι χρησιμοποίησαν το μετρό, καθώς 17 σταθμοί κατακλύστηκαν από διαφημιστικές αφίσες ενάντια στην άμβλωση που αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα ● Πρόκειται για την κορύφωση μιας σειράς αναχρονιστικών δηλώσεων, πρωτοσέλιδων αλλά και πολιτικών που βρίθουν από υποκρισία και επιβολή.

Στρέφονται κατά νόμου του κράτους. Αμφισβητούν το κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών να αυτοδιαχειρίζονται το κορμί τους. Με την επικύρωση από ένα αμιγώς ανδρικό σώμα –και ρασοφόρο–, όπως αυτό της Ιεράς Συνόδου. Και το κάνουν σε δημόσιο χώρο, με τεράστιες αφίσες που κατέκλυσαν 17 στάσεις του μετρό με το οποίο μετακινούνται εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινώς. Απλώς προσβολή; Ή μήπως αμφισβήτηση για το αν η μητρότητα είναι επιλογή και όχι επιβολή;

Ανήμερα της δίκης για μια γυναικοκτονία, αυτή της Ελένης Τοπαλούδη. Και όταν πληθαίνουν τα περιστατικά που δείχνουν την έκταση της παιδικής φτώχειας, της ενεργειακής φτώχειας που οδηγεί στον θάνατο παιδιά και στην ορφάνια άλλα, όπως τα πρόσφατα σε Κομοτηνή και Μεταξουργείο, όπου άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους από την ανάγκη για ζεστασιά στο καταχείμωνο. Οταν γυναίκες με άρρωστα παιδιά εγκαταλείπονται από τους συντρόφους τους και καταρρέουν, αφαιρώντας τη ζωή που έδωσαν και τη δική τους, όπως συνέβη πριν από 10 μέρες στην Πεύκη. Ή όταν φέρνουν στη ζωή τον απαγορευμένο καρπό μόνες και αναγκάζονται να τον εγκαταλείψουν μην αντέχοντας να έρθουν αντιμέτωπες με την καταφρόνια...

Σαν να περίσσεψε η αγάπη για τα γεννημένα παιδιά για να φτάσει στα αγέννητα. Αλλά σαν να περίσσεψε και η ευαισθησία για τις γυναίκες, αυτά τα αχάριστα αναπαραγωγικά όντα, στα οποία παρέχονται τα πάντα, από προγράμματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης μέχρι πολιτικές στήριξης του παιδιού και συμφιλίωσης εργασίας και οικογένειας για να δεχτούν κατηγόριες για την εθνικά επιζήμια υπογεννητικότητα από αυτούς που θεωρούν ότι μπορεί κάποιος να ζήσει με 200 ευρώ. Μήπως να πούμε αρκετά πια με την υποκρισία και την ενοχοποίηση;

«Αν η έκτρωση αποτελεί έγκλημα, τότε ο αυνανισμός είναι γενοκτονία»
Γούντι Αλεν

Ο κατήφορος που ξεκίνησε με αναχρονιστικές δηλώσεις, ακροδεξιάς έμπνευσης πρωτοσέλιδα και επιλεκτικά επιδόματα αντί για πολιτικές και συγκεκριμένες δεσμεύσεις στήριξης της οικογένειας στον προϋπολογισμό, συνεχίζεται. Από τη διατύπωση της απειλής για την «αλλοίωση του πληθυσμού» μέχρι το κίνημα «αφήστε με να ζήσω», τα δάκρυα για την απώλεια και φθίνουσα πορεία του εθνικού πληθυσμού στη χώρα, όπου οι νέες και οι νέοι δεν έχουν μέλλον, είναι κροκοδείλια.

Και η προέλευση αποδεικνύεται ύποπτη: στο κίνημα που ενεπνεύσθη την καμπάνια με σκοπό την αποτροπή των εκτρώσεων «συμμετέχουν, μέχρι στιγμής, 19 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Αθηνών και η “Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος” (ΑΣΠΕ)», όπως μας πληροφορεί η σχετική ιστοσελίδα για την προάσπιση των δικαιωμάτων του αγέννητου παιδιού.

Στην ίδια υπάρχει ακόμη παράθυρο για τον «Πανελλήνιο Σύνδεσμο Προστασίας Αγεννήτου Παιδιού» (ΠΑΣΥΠΑΠ) που, όπως μας πληροφορεί, συστεγάζεται και συνεργάζεται με την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ (ΠΕΦΙΠ) και με το κίνημα «Αφήστε με να ζήσω!».

Θεολογία

Και ενώ οι πολιτικές πραγματικής ισότητας αποτελούν το ζητούμενο για τον 21ο αιώνα, οι πιο πάνω οργανώσεις κατά των αμβλώσεων καθιέρωσαν την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα ως ημέρα «για την προστασία του αγέννητου παιδιού» την οποία ενέκρινε και στις 9/7/2019 με απόφασή της και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.

«Αυτά τα ακούω εδώ και 30 χρόνια στην Αμερική. Το θέμα της αντισύλληψης είναι θέμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και δεν πρέπει να συγχέεται με το δικαίωμα της γυναίκας να διακόπτει μία κύηση που ο καινούργιος νόμος επιτρέπει εφόσον υπάρχει βλάβη και ανωμαλία να διακόπτεται στις 40 εβδομάδες. Ολα τα υπόλοιπα είναι θεολογία», λέει στην «Εφ.Συν.» ο καθηγητής Μαιευτικής-Γυναικολογίας & Εμβρυομητρικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Stony-Brook της Νέας Υόρκης Γεώργιος Φαρμακίδης.

Πλήθος πολιτικών αντιδράσεων

◼ «Τα σώματά μας μάς ανήκουν!» έγραφαν οι αφίσες της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ με τις οποίες κάλυψαν αυτές για το «αγέννητο παιδί» σε παρέμβασή τους στο μετρό του Μεταξουργείου, επισημαίνοντας ότι: «Την ώρα που οι γυναικοκτονίες γίνονται καθημερινότητα, οι καταγγελίες για βασανισμούς από την αστυνομία έχουν πληθύνει, επιλέγουν να χτυπήσουν το δικαίωμα στην άμβλωση».

◼ Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης σημείωνε: «Μετά το σκοταδιστικό εξώφυλλο αθλητικής εφημερίδας, το οποίο έσπευσαν να επικροτήσουν στελέχη της Ν.Δ., βλέπουμε μία ακόμη εκστρατεία ενάντια στο δικαίωμα των γυναικών να αποφασίζουν ελεύθερα για το ίδιο τους το σώμα, αυτή τη φορά στους πολυσύχναστους σταθμούς του μετρό.

Το δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση έχει νομοθετηθεί στη χώρα μας εδώ και χρόνια και είναι αδιαπραγμάτευτο. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε τον έλεγχο στις επιλογές των γυναικών μέσω της δημιουργίας ενοχών και της παραπληροφόρησης. Οταν δηλώνουμε υπέρ της ζωής πρέπει πρώτα και πάνω απ’ όλα να υπολογίζουμε τις ζωές των ίδιων των γυναικών...».

◼ Απαράδεκτη τη χαρακτήρισε το Κίνημα Αλλαγής, ζητώντας την άμεση απόσυρσή της. «Οι γυναίκες όλου του πλανήτη αγωνίστηκαν σκληρά για την κατάκτηση του ανθρώπινου δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής στην κύηση. Στην Ελλάδα για πρώτη φορά νομιμοποιήθηκε η άμβλωση με τον Ν.1609/1986 από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα. Φυσικά για τις γυναίκες η έκτρωση είναι η εσχάτη επιλογή, παραμένει όμως επιλογή. Πρώτος στόχος η αντισύλληψη. Η υπογεννητικότητα αντιμετωπίζεται με οικονομικά μέσα, κίνητρα στο εισόδημα των εργαζόμενων, παιδικούς σταθμούς και ολοήμερα σχολεία. Η μητρότητα είναι επιλογή και όχι εξαναγκασμός. Θεωρούμε ως απαράδεκτο το ότι το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης που διαχειρίζεται το μετρό αποδέχθηκαν αυτή την καμπάνια...» αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση του τομέα Ισότητας του ΚΙΝ.ΑΛΛ.

Νίπτει τας χείρας της η ΣΤΑΣΥ, διαφοροποιείται ο πρόεδρός της

Της Χαράς Τζαναβάρα

«Θεωρώ αδιανόητο ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών να αποφασίζουν για τη μητρότητα να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το δίκτυο του μετρό», σχολιάζει ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Σταύρος Στεφόπουλος

«Κανένας δεν έχει δικαίωμα να “παίζει” με τις κοινωνικές ευαισθησίες των πολιτών», τονίζει σε ανάρτησή του στο facebook ο Σταύρος Στεφόπουλος, πρόεδρος των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ), του φορέα που διαχειρίζεται το δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ στην πρωτεύουσα, διαχωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τη θέση του από την επίσημη, μάλλον τυπική, ανακοίνωση της εταιρείας για το σοβαρό θέμα που ανέκυψε με τη διαφήμιση της παραχριστιανικής οργάνωσης για «αγέννητο παιδί».

Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» από τη ΣΤΑΣΥ αναφέρουν ότι η διαφημιστική καμπάνια αφορούσε 17 σταθμούς του μετρό για 14 ημέρες και το τίμημα που καταβλήθηκε ήταν μειωμένο κατά 50% σε σχέση με το τιμολόγιο των διαφημιστικών καταχωρίσεων στο δίκτυο του μετρό, όπως προβλέπεται για κοινωνικούς φορείς. Η ίδια πηγή μάς ενημέρωσε ότι η απόφαση για τη διαφήμιση ελήφθη χωρίς να προηγηθεί απόφαση της διοίκησης, με απλή έγκριση του εμπορικού τμήματος. Η αποκαθήλωση των επίμαχων διαφημίσεων, με βάση την ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, ξεκίνησε από τα ξημερώματα, οπότε σταματά η λειτουργία των συρμών, για να μην υπάρξει ταλαιπωρία των επιβατών.

Η λιτή ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ δεν κάνει αναφορά στους αρμόδιους που πήραν την απόφαση για τη διαφήμιση και σημειώνεται ότι η αποκαθήλωση έγινε «κατόπιν εντολής» του αρμόδιου υπουργού και «λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης». Χωρίς να αναλαμβάνει τις ευθύνες της, ούτε και εκ των υστέρων, σημειώνει ότι «η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών»!

Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινείται ο Σταύρος Στεφόπουλος, ο οποίος στην ανάρτησή του τονίζει: «Θεωρώ αδιανόητο ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών να αποφασίζουν για τη μητρότητα να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το δίκτυο του μετρό». Υπογράφει μάλιστα «ώς μέχρι και σήμερα πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ», ενώ σε επικοινωνία του με την «Εφ.Συν.» δεν θέλησε να δώσει περισσότερες εξηγήσεις, αν η αποστροφή του προαναγγέλλει αποχώρηση από τη διοίκηση, στην οποία είχε τοποθετηθεί στα τέλη του 2015.

Προηγήθηκε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο διαχωρίζει τη θέση του και καλεί τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να δώσει εξηγήσεις για την επιλογή της, σημειώνοντας ότι ο έλεγχος και η έγκριση των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του μετρό ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητά της και ότι «οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση». Σε σχέση με το περιεχόμενο της ανάρτησης αναφέρει: «Ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανοιξε ο ασκός του σκοταδιού
Οι αναχρονιστικές αφίσες που αναρτήθηκαν σε 17 σταθμούς του μετρό επανέφεραν στην επικαιρότητα ένα ζήτημα που ενοχλεί πολύ την πατριαρχία και το τρίπτυχο πατρίς-θρησκεία-οικογένεια.
Ανοιξε ο ασκός του σκοταδιού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντιδράσεις για τη μεσαιωνική καμπάνια κατά των αμβλώσεων
Πλήθος επικρίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεσήκωσε η διαφήμιση για τα «αγέννητα παιδιά» που τοποθετήθηκε σε σταθμούς του μετρό στο πλαίσιο της μεσαιωνικής καμπάνιας του κινήματος «αφήστε με να ζήσω».
Αντιδράσεις για τη μεσαιωνική καμπάνια κατά των αμβλώσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λαϊκή κυριαρχία από την... παράγκα
Μια έκθεση για τα σχεδόν 200 χρόνια κοινοβουλευτισμού στην Ελλάδα στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής ● Η ιστορική διαδρομή από το 1821 μέχρι το 1989, οι εκλογές, οι βουλευτές, τα κτίρια και οι...
Λαϊκή κυριαρχία από την... παράγκα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ενδοοικογενειακή βία: Η κρίση αποδεκάτισε τις δομές υποστήριξης
Tην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στην αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας ανέδειξε η ημερίδα που διοργάνωσε η οργάνωση Action Aid, δίνοντας τον λόγο στους επαγγελματίες που χειρίζονται...
Ενδοοικογενειακή βία: Η κρίση αποδεκάτισε τις δομές υποστήριξης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο «άγνωστος» βιασμός της Ελένης Τοπαλούδη
Προς σχηματισμό τρίτης δικογραφίας προσανατολίζονται οι Αρχές μετά την κατάθεση των γονιών της, όπου κατονόμασαν τρεις φερόμενους ως δράστες βιασμού περίπου έναν χρόνο πριν από τη δολοφονία της.
Ο «άγνωστος» βιασμός της Ελένης Τοπαλούδη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια «πορεία για την Ελένη»
«Πορεία για την Ελένη», την νεαρή φοιτήτρια που δολοφονήθηκε στη Ρόδο, αφού έπεσε θύμα βιασμού, διοργανώνει αύριο, Παρασκευή, στην Αθήνα, η ανοιχτή συνέλευση για τη Γυναικοκτονία στη Ρόδο. Το κάλεσμα είναι για...
Μια «πορεία για την Ελένη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας