Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...

  • A-
  • A+

Από λάδι μπόλικο… από λεωφορεία τίποτα. Η παράφραση της λαϊκής θυμοσοφίας για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης όχι μόνο βρίσκει την κυριολεξία της, καθώς οι δηλώσεις υπευθύνων αντικαθιστούν τα εξαφανισμένα δρομολόγια λεωφορείων, αλλά, επιπλέον, με βάση την εμπειρία έξι μηνών της νέας κυβέρνησης, η κατάσταση τείνει προς το χειρότερο - σαν να λέμε… κι από Μάρτη καλοκαίρι.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, κι ενώ στην πόλη κυκλοφόρησαν 245 (!) λεωφορεία, έδωσε χθες το εναρκτήριο λάκτισμα, αναγγέλλοντας με συνέντευξή του στο MyPortal.gr ότι «σε τρεις μήνες η κατάσταση θα είναι καλύτερη».

Μόνο που από ανακοινώσεις άλλο τίποτα, αφού από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη την 1η Αυγούστου 2019 ότι «ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει Αθήνα (και Θεσσαλονίκη) στην ίδια κατάσταση», τον Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ πάλι ο κ. Μητσοτάκης μάς παραπέμπει στον Οκτώβριο: «150 με 200 λεωφορεία θα μπουν αμέσως στην εξυπηρέτηση της πόλης. Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ θα υπογραφεί έως το τέλος του μήνα και η έναρξη των νέων δρομολογίων θα γίνει τον Οκτώβριο» (7/9).

Ξανά για Μάρτιο

Στις 23/9 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σπανός τονίζει ότι στόχος μέχρι τέλος του έτους «είναι να κυκλοφορούν στην πόλη 400 λεωφορεία», αλλά στις 11/10 κυκλοφορούσαν 280 λεωφορεία στους δρόμους και τέσσερις μέρες αργότερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοινώνει περιχαρής ότι τα λεωφορεία πλήθυναν και έφτασαν τα 317.

Ατυχώς την επομένη κιόλας ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας ανακοινώνει στους Θεσσαλονικείς ότι η αναμενόμενη «ανάσταση» θα έλθει στην πόλη… τον Ιανουάριο. Ναι, αυτόν τον ίδιο Ιανουάριο από τις αρχές του οποίου ο υπουργός μάς καλεί σε τρίμηνη υπομονή και, ναι, τον ίδιο Ιανουάριο τον οποίο η πόλη υποδέχθηκε με 250 λεωφορεία σε κίνηση, δηλαδή τα μισά ακριβώς από αυτά που όλοι παραδέχονται ότι η πόλη χρειάζεται. Ε, δεν το λες και επιτυχία, δεν γίνεται να το ονομάσεις και εκπλήρωση εξαγγελιών…

Ολα όμως για την κυβέρνηση και τους ανθρώπους της είναι επικοινωνία. Γι’ αυτό και, παρά την τραγική κατάσταση των συγκοινωνιών, μέσα στις γιορτές κανένας σύλλογος εμπόρων δεν διαμαρτυρήθηκε, κανένα επιμελητήριο δεν έβγαλε μια ανακοίνωση, κανένας δήμος δεν είπε μια κουβέντα για τα βάσανα των πολιτών, σιωπή για τις ουρές στις στάσεις, για το πάστωμα στα λεωφορεία.

Ακόμη και οι κινήσεις διαμαρτυρίας από σχήματα πολιτών για την καλούμενη «σαρδελοποίηση» των επιβατών ή η συγκέντρωση υπογραφών διαμαρτυρίας έλαμψαν για μια στιγμή σαν μετέωρα στον ουρανό της ενημέρωσης και εξαφανίστηκαν.

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά την ώρα που δεν υπάρχουν λεωφορεία στα δεδομένα δρομολόγια, λες για να τρολάρουν τον καημό χιλιάδων πολιτών, ο δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη και πρόεδρος της ΠΕΔ/ΚΜ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης συναντιόταν με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και ανακοίνωναν χαμογελαστοί (30/12) ότι τους πρώτους μήνες του 2020 θα λειτουργήσει και… νέα γραμμή στην περιοχή Πυλαιώτικα της Πυλαίας. Υποθέτουμε με… πυκνά δρομολόγια.

«Απελευθέρωση» οχημάτων

Στο πλαίσιο της βελτίωσης της κατάστασης… διά ανακοινώσεων, χθες ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ Α.Ε.) μάς ενημέρωσε ότι είναι «προ των πυλών η σύμβαση ΟΣΕΘ - ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης» και πως αύριο θα συνεδριάσει το συμβούλιο για να εγκρίνει το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης 25 γραμμών που «είναι μεγάλης σπουδαιότητας» διότι όχι μόνο θα ωφελήσει τους επιβάτες των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών που θα εκτελεί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (σε συνέργεια με τα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς), αλλά και όσους χρησιμοποιούν τις υπόλοιπες γραμμές καθώς έτσι «απελευθερώνονται 70-80 οχήματα».

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιάννης Τόσκας σημειώνει ότι «η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε., που ανέλαβε παλαιότερα να εκτελεί τμήμα του έργου του ΟΑΣΘ, έχει ανταποκριθεί στην προηγούμενη σύμβαση και διαθέτει εμπειρία διαχείρισης, προχωρά με γοργούς ρυθμούς την υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης εκτέλεσης του καθοριζόμενου από το υπουργείο Μεταφορών έργου».

Μόνο που και πάλι δεν μαθαίνουμε πότε θα εορτασθεί η «απελευθέρωση» των 80 λεωφορείων και η ένταξή τους σε δρομολόγια του αστικού ιστού.

Διότι δεν έχουν μετρηθεί ακόμη οι ενστάσεις -κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ), κινήσεων πολιτών και, κυρίως, των εργαζομένων του ΟΑΣΘ- για την παραχώρηση.

Οπως χαρακτηριστικά λέει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης, ήδη χθες «είχα επικοινωνία με τους νομικούς μας συμβούλους, καθηγητές Ιωάννη Κουκιάδη και Κώστα Χρυσόγονο, για να κανονίσουμε τα της προσφυγής μας στο ΣτΕ αλλά και τα ασφαλιστικά μας μέτρα μέχρι την εκδίκαση της προσφυγής. Αυτά που είχαμε πει τα εννοούσαμε και θα τα κάνουμε πράξη».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική».
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οργανισμός Απλοχεριάς Σωστό Θαύμα
​Ο ΟΑΣΘ είναι ένα ζηλευτό οικονομικό «θαύμα», αφού καταμεσής της μνημονιακής λαίλαπας: χρωστάει, αλλά αποδίδει κέρδη στους μετόχους του και μεταξύ άλλων προσλαμβάνει «ημετέρους», νοικιάζει -πάνω από το...
Οργανισμός Απλοχεριάς Σωστό Θαύμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νευρικότητα στον ΟΑΣΘ και τρύπες στα λογιστικά
Με μια «μουδιασμένη» επικοινωνιακή αντεπίθεση, μετά την αρχική έκπληξη και αμηχανία, απάντησε ο Οργανισμός στην είδηση για τη δημιουργία νέου δημόσιου φορέα για τις συγκοινωνίες της πόλης. Σε εξέλιξη ο...
Νευρικότητα στον ΟΑΣΘ και τρύπες στα λογιστικά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!
«Σεισμό» προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για το σχέδιο του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για λύση του προβλήματος των συγκοινωνιών της πόλης με την κατάργηση του ΟΑΣΘ και τη...
Κι όμως, κάτι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας