Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η πανάκριβη προβολή της χελώνας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η πανάκριβη προβολή της χελώνας

  • A-
  • A+

Σχεδόν 1,1 εκατ. ευρώ θα διαθέσει η διοίκηση της Αττικό Μετρό για να «επικοινωνήσει» στους πολίτες τα έργα του μετρό στη Θεσσαλονίκη, που έχουν κατεβάσει ρολά από τον Σεπτέμβριο, και της επέκτασης της γραμμής προς Πειραιά όπου οι εργασίες προχωρούν με ρυθμούς χελώνας και χωρίς χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης!

Με ανακοίνωση που εκδόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, η δημόσια εταιρεία επιβεβαιώνει την αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» (ρεπορτάζ του Απόστολου Λυκεσά στις 30/12/2019) και ενημερώνει ότι θα διαθέσει 640 χιλιάδες ευρώ για την προβολή των έργων στη Θεσσαλονίκη, τα οποία έως τις εκλογές του Ιουλίου αποκαλούσε «μουσαμάδες», ενώ άλλες 450 χιλιάδες αφορούν τα έργα της πρωτεύουσας στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς.

Η «γαργάρα»

«Κάθε συγχρηματοδοτούμενο έργο τυγχάνει επικοινωνιακής προβολής με κοινοτική δαπάνη», αναφέρει η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό και επισημαίνει ότι και η προηγούμενη διοίκηση είχε εγκρίνει για τον ίδιο λόγο δύο προγράμματα ύψους 400 χιλιάδων ευρώ το καθένα για τα έτη 2017 και 2018, παραθέτοντας τη σχετική εγκριτική απόφαση από τον Ε. Κρέτσο, τότε υφυπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Η σχετική αναφορά περιέχει δύο αλήθειες, αφού η ενημέρωση των πολιτών για τα έργα που χρηματοδοτούνται από κοινοτικά κονδύλια είναι υποχρέωση που εφαρμόζεται από πολλά χρόνια, είχαν κολλήσει για χρόνια λόγω σημαντικών εκκρεμοτήτων που αντιμετωπίστηκαν και είχαν ξεκινήσει με εντατικούς ρυθμούς.

Κάνει όμως «γαργάρα» την πραγματικότητα στα εργοτάξια του μετρό σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, η οποία ακυρώνει το αντικείμενο της επικοινωνιακής καμπάνιας.

Εκτός και αν η σημερινή διοίκηση εκτιμά ότι χρειάζεται, για παράδειγμα, να ενημερώσει τους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης γιατί θα ξαναδούν λαμαρίνες στην Εγνατία και γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ανακοινώνοντας από τη Διεθνή Εκθεση ότι το μετρό θα παραδοθεί στο σύνολό του το 2023, στην ουσία άνοιξε την πόρτα στους εργολάβους να διεκδικήσουν από το Δημόσιο εκατοντάδες εκατ. ευρώ για καθυστερήσεις για τις οποίες δεν έχουν ευθύνη!

Κανένας αρμόδιος δεν έχει δώσει πειστικά στοιχεία γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς τον σταθμό στη Βενιζέλου και θα μείνουν κλειστοί άλλα τρία χρόνια οι υπόλοιποι σταθμοί που είναι έτοιμοι ή χρειάζονται πολύ λίγες εργασίες.

Το «πάγωμα»

Από επίσημα στοιχεία της Αττικό Μετρό, τα έργα στη Θεσσαλονίκη έχουν σταματήσει από τον Σεπτέμβριο και στην ουσία οι ρυθμοί, λόγω θερινών διακοπών και εκλογών, είχαν μειωθεί κατακόρυφα από τα τέλη Ιουνίου.

Η εικόνα πριν από το «πάγωμα» έχει ως εξής:

◼ Στη βασική γραμμή απομένει μόνο η συναρμολόγηση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον σταθμό της Ανάληψης ώς το αμαξοστάσιο στη Νέα Ελβετία.

Σε έξι σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Πανεπιστήμιο, Παπάφη και Βούλγαρη) γίνονταν εργασίες μικρής κλίμακας, όπως τοποθέτηση συστημάτων πυρανίχνευσης. Μόνο στην Αγία Σοφία, όπου είχαν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες, υπήρχαν εργασίες κατασκευής των μικροπασσάλων της θεμελίωσης.

Σε εξέλιξη ήταν η κατασκευή μόνιμης επένδυσης της βόρειας πρόσβασης, η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη της νότιας πρόσβασης, καθώς και η κατασκευή εσωτερικών τοιχίων οπλισμένου σκυροδέματος.

◼ Στην επέκταση προς Μίκρα, που προχωρά με πιο γοργούς ρυθμούς σε σχέση με το βασικό έργο, συμπληρωματικές εργασίες γίνονται σε τέσσερις σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Νέα Κρήνη και Μίκρα).

◼ Στην περίπτωση της επέκτασης προς Πειραιά είναι αβέβαιη η προβλεπόμενη τμηματική παράδοση των τριών πρώτων σταθμών την άνοιξη. Δεν υπήρξε δέσμευση κατά την επίσκεψη του αρμόδιου υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή λίγο πριν από τα Χριστούγεννα. Ανεπίσημα, συνεργάτες του αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν γιατί δεν είχε προβλεφθεί η τοποθέτηση ακυρωτικών συστημάτων!

Με βάση τα στοιχεία της Αττικό Μετρό, τον Νοέμβριο ήταν σχεδόν έτοιμοι οι σταθμοί Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας. Σε προχωρημένο στάδιο είναι οι σταθμοί στα Μανιάτικα και το Δημοτικό Θέατρο, αλλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν, γιατί παρεμβάλλεται ο κεντρικός σταθμός δίπλα στον Ηλεκτρικό και το λιμάνι, που καθυστερεί επειδή χρειάστηκε να μετατοπιστεί σε νέα θέση.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά
Στα μέσα του 2022 αναμένεται να φθάσει το μετρό στον Πειραιά, που θα συνδέσει απευθείας το «Ελ. Βενιζέλος» με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση πάνω από 130 χιλιάδες επιβάτες...
Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
Αρχές Αυγούστου ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» θα φτάσει στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού στον Πειραιά για να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, στο Δημοτικό Θέατρο. Αρχές του 2019 θα...
Οι μετροπόντικες δεν πάνε διακοπές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λαδώνουν τους μετροπόντικες
Με 30,8 εκατ. ευρώ φαίνεται ότι πείστηκαν οι εργολάβοι του πολύπαθου μετρό της Θεσσαλονίκης να ανοίξουν πάλι τα εργοτάξια και να βάλουν μπροστά τις μηχανές στους δύο μετροπόντικες που κατασκευάζουν τις δίδυμες...
Λαδώνουν τους μετροπόντικες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας τις καθυστερήσεις σε... χρυσό
Ενάμιση μήνα μετά τη συνεδρίαση του ΚΑΣ για τον σταθμό Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει υπογραφεί η πρόταση από τη Λίνα Μενδώνη ● Οι ολέθριες κυβερνητικές επιλογές αξιοποιούνται από τους...
ΜΕΤΡΟντας τις καθυστερήσεις σε... χρυσό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διεθνής κατακραυγή για το «ξερίζωμα» των αρχαιοτήτων
Ορατό είναι το ενδεχόμενο διασυρμού της χώρας λόγω της επιλογής της κυβέρνησης να ανατρέψει την απόφαση για την προστασία των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων στον σταθμό Βενιζέλου.
Διεθνής κατακραυγή για το «ξερίζωμα» των αρχαιοτήτων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός
Τι απαντούν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο μετρό στην επικοινωνιακή επίθεση της κυβέρνησης στη χθεσινή κινητοποίησή τους. «Είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφερόμαστε για τη σωστή λειτουργία του μέσου» λέει στην...
Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας