Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων

  • A-
  • A+

Οχι μόνο δεν κοπάζουν, αλλά μεγεθύνονται καθημερινά οι διαμαρτυρίες των πολιτών της Θεσσαλονίκης για την απαράδεκτη κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, η οποία κορυφώθηκε, χρονιάρες μέρες.

Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς στοιχειώδη θέρμανση. Λεωφορεία ακινητοποιούνται συνεχώς λόγω βλαβών, προοπτική κάποιας έστω βελτίωσης δεν υπάρχει, ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας οργισμένων πολιτών.

Τελευταία έκφραση της δυσαρέσκειας αποτελεί η διαμαρτυρία με συγκέντρωση υπογραφών στο AVAAZ, η οποία χωρίς την ανάλογη διαφήμιση και σε λιγότερο από είκοσι τέσσερις ώρες είχε συγκεντρώσει τουλάχιστον 4.000 υπογραφές.

Ως παραλήπτες των υπογραφών είναι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής και η κατάσταση καταγγέλλεται ως «εξευτελιστική» και «άνευ προηγουμένου», με ιδιαίτερη αναφορά στην «αδικαιολόγητη κατάσταση» που επικρατεί εντός των οχημάτων, η οποία «θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή μετακίνηση, δεδομένου ότι σε κάθε όχημα επιβαίνουν πολύ περισσότεροι πολίτες από το επιτρεπτό όριο που ορίζεται από τους κατασκευαστές».

Με παραπομπές σε φωτογραφίες και βίντεο που απεικονίζουν την κατάσταση, οι πολίτες που πήραν την πρωτοβουλία περιγράφουν με μελανά χρώματα όσα ζουν, αφού «η εξευτελιστική κατάσταση του ΟΑΣΘ οφείλεται στην αισθητά μειωμένη συχνότητα της εκάστοτε γραμμής, καθώς δεν τηρείται το πρόγραμμα δρομολογίων των γραμμών, όπως αυτό είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του οργανισμού» και απαιτούν την «άμεση παρέμβαση των αρμόδιων αρχών, προκειμένου να δοθεί τέλος στις άθλιες συνθήκες δημόσιας μετακίνησης που υφίστανται καθημερινά οι πολίτες της Θεσσαλονίκης», αλλά «να ελεγχθεί άμεσα αν τηρείται πρακτικά το πρόγραμμα δρομολογίων της έκαστης γραμμής, όπως αυτό περιγράφεται στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ», η οποία «είναι εντελώς φαινομενική και δεν συνάδει καθόλου με την πραγματικότητα».

Επιπλέον, όπως λένε, «χρήζει υψίστης σημασίας να επανελεγχθεί, επίσης, η κατάσταση των δημόσιων οχημάτων μέσω μηχανολογικού ελέγχου, καθώς και, όχι η ικανότητα, αλλά ο τρόπος οδήγησης των οδηγών κατά τη μεταφορά των χιλιάδων πολιτών που επιβαίνουν καθημερινά στα αστικά λεωφορεία».

Φαίνεται ότι όσοι πήραν την πρωτοβουλία έχουν νωρίτερα απευθυνθεί διαμαρτυρόμενοι στον ΟΑΣΘ, αλλά δεν έλαβαν καν απάντηση και γι’ αυτό ζητούν επιτακτικά να γίνει «έλεγχος του αριθμού των αναπάντητων τηλεφωνικών κλήσεων κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των γραφείων του Οργανισμού, καθώς και των αναπάντητων γραπτών παραπόνων των πολιτών που υποβάλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Χρειάζεται επανεξέταση των ικανοτήτων των διοικητικών υπαλλήλων του οργανισμού που είναι αρμόδιοι για τα ανωτέρω καθήκοντα και επανεξέταση της πιστής τήρησης όσων ορίζονται σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων»(!).

Πρωτοβουλία

Εχει ξεχωριστό ενδιαφέρον ότι όσοι πήραν την πρωτοβουλία των υπογραφών δεν μένουν στη διεκτραγώδηση των συνθηκών που επικρατούν, αλλά τονίζουν πως «απαιτείται λεπτομερής οικονομικός έλεγχος του Οργανισμού, ώστε να ελεγχθεί αν οι επιχορηγήσεις που έχουν δοθεί κατά περιόδους στον Οργανισμό έχουν αξιοποιηθεί από τους αρμόδιους όπως προβλεπόταν κατά τη συμφωνία. Σύμφωνα με την τελευταία αναθεωρημένη έκδοση του νόμου 1608/50, προβλέπονται οι ποινές περί καταχραστών του Δημοσίου»(!).

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
Ο υπ. Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής ανεβαίνει «μετά βαΐων και κλάδων» για να ενημερωθεί, όμως ούτε τα 200 λεωφορεία του ΟΑΣΘ βγήκαν στους δρόμους, ούτε «κουνιέται φύλλο» στα έργα του μετρό.
Ακίνητα λεωφορεία, κολλημένο μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ
Κυβέρνηση και διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών δεν πείθουν τους εξοργισμένους πολίτες, ούτε καν το Ελεγκτικό Συνέδριο. Συλλαλητήριο προγραμματίζεται αύριο στις 12 το μεσημέρι στο άγαλμα Βενιζέλου.
Μετωπική με τον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας