Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μόραλης κατά τη χθεσινή επίσκεψή τους στα εργοτάξια των επεκτάσεων του μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά

EUROKINISSI/ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά

  • A-
  • A+
Ο Κ. Καραμανλής ανακοίνωσε χθες το νέο χρονοδιάγραμμα του έργου χωρίς να διευκρινίσει πότε θα δοθούν και οι 6 νέοι σταθμοί σε κυκλοφορία

Στα μέσα του 2022 αναμένεται να φθάσει το μετρό στον Πειραιά, που θα συνδέσει απευθείας το «Ελ. Βενιζέλος» με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση πάνω από 130 χιλιάδες επιβάτες που ζουν και δουλεύουν στο δυτικό λεκανοπέδιο. Η επέκταση της γραμμής, που σήμερα φθάνει στην Αγία Μαρίνα, στα όρια των δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, θα έχει έχει μήκος 7,6 χλμ. και έξι νέους σταθμούς, σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιά (λιμάνι) και Δημοτικό Θέατρο.

Μετά την ανάθεση του έργου, που έγινε το 2012, αποκαλύφθηκαν τα μεγάλα τεχνικά προβλήματα στον σταθμό του κεντρικού Πειραιά, τα οποία προέρχονταν από τη γειτνίαση με το λιμάνι, γι’ αυτό χρειάστηκε να γίνει μετατόπιση των έργων. Για να μειωθεί η καθυστέρηση, με τους προηγούμενους σχεδιασμούς είχε προβλεφθεί η σταδιακή παράδοση της επέκτασης και είχε ανακοινωθεί η λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών μέσα στον επόμενο χρόνο.

«Κάνουμε προσπάθεια»

Το νέο χρονοδιάγραμμα παρουσίασε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά την επίσκεψή του στα εργοτάξια της επέκτασης. «Θα κάνουμε τεράστια προσπάθεια για να παραδοθεί το έργο μέσα στο 2022», δήλωσε ο Κώστας Αχ. Καραμανλή. Ενημέρωσε ότι οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι μέσα στο καλοκαίρι του 2020, αλλά δεν ξεκαθάρισε αν θα δοθούν σε κυκλοφορία. Η ίδια πληροφόρηση δόθηκε από συνεργάτη του σε σχετικό ερώτημα της «Εφ.Συν.». Με βάση στοιχεία της Αττικό Μετρό, οι σταθμοί σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια βρίσκονται στα αρχιτεκτονικά τελειώματα, ενώ η γραμμή είναι έτοιμη από καιρό και έχουν ήδη γίνει δοκιμαστικά δρομολόγια. Δεν έχει όμως προβλεφθεί η τοποθέτηση μηχανημάτων ελέγχου στις εισόδους - εξόδους των σταθμών, με τη σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο που είχε υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 2014. «Είναι πιθανό να μην έχει ολοκληρωθεί το σύστημα κομίστρου», είπε ο υπουργός, ο οποίος εξαπέλυσε τις συνήθεις επιθέσεις στον ΣΥΡΙΖΑ.

EUROKINISSI/ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

«Παραλάβαμε τον κεντρικό σταθμό του μετρό στον Πειραιά με καθυστέρηση τουλάχιστον ενός έτους», δήλωσε μετά την επίσκεψη στο εργοτάξιο ανάμεσα στον τερματικό σταθμό του Ηλεκτρικού και το λιμάνι. Ανέφερε ότι έπρεπε να παραδοθεί το 2019, αλλά καθυστερεί, «ξεχνώντας» το μεγάλο τεχνικό θέμα που ανέκυψε στον συγκεκριμένο σταθμό και τα παρατράγουδα με το γηροκομείο της μητρόπολης Πειραιά, που είχαν ως αποτέλεσμα το «ψαλίδισμα» της γραμμής κατά ένα χιλιόμετρο, μαζί με τον προβλεπόμενο έβδομο σταθμό. Διαβεβαίωσε ωστόσο ότι οι τρεις υπόλοιποι σταθμοί (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2021.

Δοκιμές στο τραμ

Δοκιμαστικά δρομολόγια γίνονται επίσης στην επέκταση της γραμμής του τραμ από τον σταθμό Φαλήρου ώς το κέντρο του Πειραιά. Από τις δηλώσεις του υπουργού προκύπτει ότι δεν θα δοθεί στην κυκλοφορία, γιατί μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσουν τα νέα έργα στο Φαληρικό Δέλτα που υλοποιεί η περιφέρεια Αττικής, τα οποία προβλέπεται να διαρκέσουν 4-6 μήνες. Οι αποφάσεις θα ληφθούν σε συνεργασία με την περιφέρεια και τη δημοτική αρχή του Πειραιά.

Στη χθεσινή επίσκεψη ήταν παρών και ο Γιάννης Μώραλης, ο οποίος στη συνέχεια επισκέφθηκε τη γραμμή του τραμ μαζί με τον υφυπουργό Γ. Κεφαλογιάννη. «Ακουσα με ικανοποίηση αλήθειες και είναι καλύτερα να λέμε στον κόσμο αλήθειες, παρά να δημιουργούμε προσδοκίες ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το 2020 ή το 2021»«, δήλωσε ο δήμαρχος Πειραιά.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πανάκριβη προβολή της χελώνας
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό θα ξοδέψει 1,1 εκατ. ευρώ για να διαφημίσει την πρόοδο στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης, που κατέβασαν ρολά από τον Σεπτέμβριο, και της γραμμής Πειραιά.
Η πανάκριβη προβολή της χελώνας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός
Τι απαντούν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο μετρό στην επικοινωνιακή επίθεση της κυβέρνησης στη χθεσινή κινητοποίησή τους. «Είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφερόμαστε για τη σωστή λειτουργία του μέσου» λέει στην...
Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μόνη λύση το μετρό για το Πέραμα των 30.000 κατοίκων
Μια εργατούπολη έχει... ξεχαστεί από τους σχεδιασμούς του μετρό. Ο λόγος για το Πέραμα, που διαθέτει μόνον έναν οδικό άξονα, τη λεωφόρο Δημοκρατίας, για τη σύνδεση με τον Πειραιά, με ένα οδικό άξονα.
Μόνη λύση το μετρό για το Πέραμα των 30.000 κατοίκων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί.
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η γέφυρα Λαμπράκη αντέχει
Στατικά επαρκή για να περάσει το τραμ χαρακτηρίζουν τη γέφυρα Λαμπράκη στον Πειραιά, οι καθηγητές του Πολυτεχνείου Γιάννης Μυλόπουλος και Νίκος Μπελαβίλας, που γνωρίζουν πολύ καλά το έργο ● Η Αττικό Μετρό θα...
Η γέφυρα Λαμπράκη αντέχει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας