• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.1°C / 13.9°C
    1 BF
    88%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.1°C / 11.6°C
    0 BF
    77%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.0°C / 12.9°C
    1 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 8.1°C
    0 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.0°C / 10.2°C
    1 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.1°C / 5.6°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.1°C / 11.6°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 15.3°C
    4 BF
    85%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 13.9°C
    3 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 14.6°C
    2 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.7°C / 14.7°C
    4 BF
    76%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.5°C / 5.5°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.5°C / 5.5°C
    1 BF
    88%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 18.8°C
    4 BF
    85%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 14.1°C
    2 BF
    88%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 12.7°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.2°C / 11.7°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    1 BF
    81%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέος διαγωνισμός για την ανέλκυση του «Sea Diamond»

  • A-
  • A+

Η πρόσφατα εκδοθείσα απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», η οποία χαρακτηρίζει «μη νόμιμη την απόρριψη από τις αρχές του αιτήματος των Θηραίων πολιτών για την ανέλκυση του ναυαγίου», «έλυσε» τα χέρια της Δημόσιας Αρχής Λιμένα (ΔΑΛ) η οποία ξεκίνησε τις σχετικές διαδικασίες.

Γι’ αυτές μίλησε χθες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο διοικητής της ΔΑΛ Δημοσθένης Μπακόπουλος, εξηγώντας με λεπτομέρειες τον διαγωνισμό που προκηρύχθηκε, τους όρους και τις εκτιμήσεις του για το πώς αυτός θα εξελιχθεί, αλλά και για την απόφαση του ανωτάτου ακυρωτικού δικαστηρίου.

«Η απόφαση του ΣτΕ πρέπει να υλοποιηθεί και αυτό ακριβώς κάνουμε εμείς, κάτι το οποίο δεν μπορούσαμε να πράξουμε νωρίτερα λόγω της εκκρεμοδικίας» τόνισε ο Δ. Μπακόπουλος.

Η απόφαση του ΣτΕ θέτει στην πολιτεία την ευθύνη να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προκειμένου να διαπιστώσει εάν είναι εφικτή η ανέλκυση του ναυαγίου (αυτό ακριβώς κάνει η ΔΑΛ) και διαπιστώνει ότι το «βυθισμένο πλωτό ναυπήγημα αποτελεί αυτοτελώς πηγή ρύπανσης για το θαλάσσιο περιβάλλον, λόγω της έκκλησης τοξικών και επικίνδυνων ουσιών».

Επαναληπτικός

Ο διοικητής της ΔΑΛ ανέφερε ότι το πλοίο σαπίζει στο νερό 12 χρόνια τώρα, προκαλώντας διάφορα προβλήματα και, όπως έχει αποδειχθεί, και ρύπανση στο περιβάλλον. Εκανε γνωστό ότι στις 8 Νοεμβρίου προκηρύχτηκε ο πρώτος δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός για την ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου με τιμή εκκίνησης 50 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ με δαπάνες των κατά τον νόμο 2881/2001 υπόχρεων προσώπων.

Ο διαγωνισμός έληξε στις αρχές Δεκεμβρίου, ωστόσο δεν εμφανίστηκε κανένας ενδιαφερόμενος, πιθανότατα λόγω του χαμηλού τιμήματος, ακολούθησε επαναληπτικός μειοδοτικός διαγωνισμός με το τίμημα να ανεβαίνει στα 350 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), 434 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ 24%, ο οποίος λήγει στις 20 Ιανουαρίου 2020.

Μέχρι στιγμής έχουν δείξει ενδιαφέρον 4-5 εταιρείες και, σύμφωνα με την εκτίμηση του Δ. Μπακόπουλου, θα υπάρξουν κι άλλες. Το κόστος, όπως υποστήριξε, θα καταλογιστεί στους πλοιοκτήτες και στους ασφαλιστές.

«Τι νόημα έχουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια εάν δεν πληρώνουν τις ζημιές;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε πως ο νόμος 2881 δίνει το δικαίωμα στην πλοιοκτήτη να ξεκινήσει την ανέλκυση ο ίδιος, άρα, όπως είπε, «εάν δεν συμφωνούν με αυτό που κάνουμε εμείς, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να το κάνουν αυτοί».

Στο σκεπτικό της ΔΑΛ αναφέρεται ως βέλτιστη λύση (από περιβαλλοντικής απόψεως) η ολική ανέλκυση του σκάφους, επιλογή που την ενισχύει η τελευταία κατόπτευση του ναυαγίου (Ιούλιος 2019) μέσω της χρήσης του ROV της εταιρείας Planet Blue, που κατέδειξε ότι το ναυάγιο βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση.

Πόλεμοι δηλώσεων

Θυμίζουμε ότι το θέμα της ανέλκυσης του ναυαγίου ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2017, όταν ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής μετά από εισήγηση της ΔΑΛ υπέγραψε δύο εντολές, προς το Λιμενικό Ταμείο Θήρας και προς το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, με τις οποίες ζητούσε την άμεση ενεργοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την ανέλκυση του ναυαγίου.

Σημειώνεται ότι μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου τον Απρίλιο του 2007 ξέσπασε πόλεμος δηλώσεων, διαφωνιών, αντιδράσεων, ακόμη και αγωγών και προσφυγών στα δικαστήρια της χώρας, ανάμεσα στον δήμο, σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και στους κατοίκους του νησιού, οι οποίοι ζητούσαν την ανέλκυση του ναυαγίου τόσο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία όσο και από το ελληνικό Δημόσιο για να αποφευχθεί η μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα η ανέλκυση δεν έχει υλοποιηθεί, καθώς διατυπώνονται ακόμα και σε επιστημονικό επίπεδο διαφορετικές απόψεις τόσο για το θέμα της ρύπανσης όσο και το κατά πόσον είναι εφικτή ή όχι η ανέλκυση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανεπαρκείς ελέγχους και απουσία επανελέγχων καταγγέλλει η ΠΝΟ
Σε μια σοβαρή καταγγελία, σχετικά με τους ελέγχους που γίνονται στα πλοία πριν χορηγηθούν οι αντίστοιχες άδειες για δρομολόγηση, προχώρησε χθες ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Μανώλης...
Ανεπαρκείς ελέγχους και απουσία επανελέγχων καταγγέλλει η ΠΝΟ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φωτιά πήρε κρουαζιερόπλοιο στην Κέρκυρα
Στις φλόγες τυλίχτηκε το κρουαζιερόπλοιο MSC Lirica, σημαίας Παναμά, το οποίο ελλιμενίζεται στο λιμάνι της Κέρκυρας από τις 30 Ιανουαρίου, λόγω της πανδημίας.
Φωτιά πήρε κρουαζιερόπλοιο στην Κέρκυρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς πλοία και αύριο, Πέμπτη
Τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων για τρίτη μέρα αποφάσιαν τα 13 ναυτεργατικά σωματεία, μετά το αδιέξοδο που προέκυψε στη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Ναυιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, ύστερα από...
Χωρίς πλοία και αύριο, Πέμπτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φρένο στα έργα του ΟΛΠ-Cosco για τις προβλήτες κρουαζιερόπλοιων
Την προσωρινή αναστολή-διακοπή των έργων της επέκτασης των πρόσθετων προβλητών κρουαζιέρας στην Πειραϊκή αποφάσισε χθες, με προσωρινή διαταγή που εξέδωσε, το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Φρένο στα έργα του ΟΛΠ-Cosco για τις προβλήτες κρουαζιερόπλοιων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς θα γίνονται τα ταξίδια με πλοίο από τη Δευτέρα 18 Μαΐου
Με πληρότητα το πολύ 55% εφόσον υπάρχουν καμπίνες, μάσκες, θερμομέτρηση και φυσικά αποστάσεις θα γίνονται οι μετακινήσεις με πλοίο από τη Δευτέρα.
Πώς θα γίνονται τα ταξίδια με πλοίο από τη Δευτέρα 18 Μαΐου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας