Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι

Ευρύτατη συναίνεση έχει εξασφαλίσει το σχέδιο για την «Ιπποδάμεια Αγορά», όπως φαίνεται και από τους φορείς που εκπροσωπήθηκαν στην εκδήλωση του ΕΒΕΠ για παρουσίαση της μελέτης την οποία εκπόνησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου (ΕΣΕΕ)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι

  • A-
  • A+

Ενα ισχυρό τοπόσημο για την πόλη του Πειραιά με ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας θα αποτελέσει η δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς», μιας κλειστής αγοράς τροφίμων στο παλαιό αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ, έκτασης περίπου 6 στρεμμάτων, που βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με την πλατεία Ιπποδαμείας.

Αυτή ήταν η κοινή εκτίμηση όλων όσοι παραβρέθηκαν στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε η επικαιροποιημένη έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου (ΕΣΕΕ) για τη δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς».

Η μελέτη, που αποτελεί μια πρωτοβουλία του ΕΒΕΠ και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, επιδόθηκε από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Βασίλη Κορκίδη σε ψηφιακή μορφή στον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, στην αντιπεριφερειάρχη Σταυρούλα Αντωνάκου και στον γενικό γραμματέα Εμπορίου Γ. Σταμπουλίδη, ενώ με την ίδια μορφή θα προωθηθεί στον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη, αλλά και στις ηγεσίες των συναρμόδιων για θέματα ανάπτυξης υπουργείων.

Το υπουργείο Ανάπτυξης

Ωστόσο, άγνωστες παραμένουν μέχρι σήμερα οι προθέσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για το συγκεκριμένο έργο, καθώς και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου που παραβρέθηκε στην εκδήλωση απέφυγε να δεσμευτεί.

Θυμίζουμε ότι η απόφαση για τη δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς» είχε ληφθεί από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής με τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων υπουργείων, της ιδιοκτήτριας εταιρείας του οικοπέδου ΣΤΑΣΥ Α.Ε., του Υπερταμείου, του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), του δήμου, των επιμελητηρίων και του εμπορικού συλλόγου.

Ωστόσο τον Σεπτέμβριο του 2019 μια πληροφορία που έγινε γνωστή αναστάτωσε τους ενδιαφερόμενους, καθώς, σύμφωνα με αυτήν, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης προετίθετο να παραχωρήσει τον χώρο του παλιού αμαξοστασίου σε ιδιώτη επενδυτή, προκειμένου να τον κάνει έκθεση αυτοκινήτων. Πληροφορία που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και παρεμβάσεις από τη δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Ολους» με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα και 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Τους φόβους για ακύρωση του έργου εξέφρασε στην εκδήλωση ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο οποίος έκανε λόγο για «ναρκοθέτηση» μιας προσπάθειας και μιας συμφωνίας που είχε εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκομένων φορέων, ενώ τόνισε ότι μια πιθανή αρνητική εξέλιξη θα είναι εχθρική απέναντι στην πόλη του Πειραιά και σε βάρος της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας.

Βασικός στόχος της μελέτης του ΙΝΕΜΥ είναι να διερευνήσει τις συνθήκες βιωσιμότητας μιας στεγασμένης αγοράς τροφίμων στη συγκεκριμένη περιοχή.

ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΑΣΥ

Ο Β. Κορκίδης σημείωσε ότι είναι προφανές πως η υφιστάμενη αγορά, λόγω παλαιότητας, δεν ανταποκρίνεται λειτουργικά και αισθητικά στις σύγχρονες ανάγκες της πόλης και των επισκεπτών της και επισήμανε ότι η αξιοποίηση του παλαιού «αμαξοστασίου ΗΣΑΠ», με την κατασκευή της νέας αγοράς, δεν θα επηρεάσει τις λειτουργικές ανάγκες της ΣΤΑΣΥ, αλλά θα τις ενισχύσει και παράλληλα θα αξιοποιήσει το «κτιριακό απόθεμα» του Υπερταμείου.

Και αυτό γιατί η νέα αγορά, λόγω της γειτνίασης με το λιμάνι, θα είναι εύκολα προσβάσιμη και επισκέψιμη στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, λειτουργώντας και ως ένα από τα αξιοθέατα της πόλης, με τη στέγη της να φέρει ομοίωμα του ιστορικού ρολογιού του Πειραιά.

Στόχος, είπε ο Β. Κορκίδης, είναι η μετατροπή της σε αγορά κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, με κύριο αντικείμενο τη λιανική πώληση τροφίμων, προϊόντων και άλλες συνδυαστικές χρήσεις, όπως χώρους εστίασης, καφέ, δραστηριότητες γευσιγνωσίας και έκθεση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έδιωξαν κακήν κακώς από το λιμάνι 150 άστεγους
Η λιμενική αστυνομία του Πειραιά εκδίωξε το μεσημέρι της Τρίτης περίπου 150 άστεγους από τις πύλες Ε8-Ε9 του λιμανιού, παίρνοντάς τους ταυτόχρονα τα ελάχιστα ατομικά είδη που τους προστατεύουν στη διαβίωση στο...
Έδιωξαν κακήν κακώς από το λιμάνι 150 άστεγους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο «Πειραιάς για Όλους» δεν θα παραστεί στα «εγκαίνια» της νότιας επέκτασης του λιμανιού
Δεν θα παραστεί στα εγκαίνια του έργου της επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά που διοργανώνει για την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου ο ΟΛΠ-Cosco η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για...
Ο «Πειραιάς για Όλους» δεν θα παραστεί στα «εγκαίνια» της νότιας επέκτασης του λιμανιού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ευρεία συμμαχία για την προστασία του Πειραιά
Κοινό μέτωπο απέναντι στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του ΟΛΠ για υφιστάμενα και νέα έργα που πρόκειται να γίνουν στο λιμάνι του Πειραιά συγκροτούν οι δήμοι της ευρύτερης περιοχής.
Ευρεία συμμαχία για την προστασία του Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκινούν τα έργα επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας
Το έργο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, θα δημιουργήσει δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά ● Συνεχίζονται οι αντιδράσεις από κατοίκους και...
Ξεκινούν τα έργα επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»
Συνέντευξη Τύπου με θέμα «Οι επιπτώσεις από το master plan του ΟΛΠ» παραχωρεί την Τρίτη (8 Οκτωβρίου) στις 12 το μεσημέρι στο Εμπορικό και...
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προσφυγές και συνεδριάσεις με κλειστό το εμπορικό λιμάνι
Παράνομη έκρινε το Πρωτοδικείο Πειραιά την απεργία των λιμενεργατών του ΟΛΠ, εξετάζοντας την προσφυγή που είχε καταθέσει η διοίκηση του Οργανισμού. Όσον αφορά την προσφυγή που αφορούσε την απεργία των...
Προσφυγές και συνεδριάσεις με κλειστό το εμπορικό λιμάνι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας