Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η απεργία, το «έμφραγμα» και ο εκβιασμός

  • A-
  • A+
Ακτινογραφία της στάσης εργασίας στο μετρό, που η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως πρόσχημα επίθεσης στα συνδικάτα

«Σεβόμαστε το επιβατικό κοινό και αγωνιζόμαστε για καλύτερες συγκοινωνίες», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), το οποίο πραγματοποίησε χθες στάση εργασίας από την έναρξη της πρωινής βάρδιας ώς τις 10 π.μ., προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο σε όλο το λεκανοπέδιο. Αυτή την εικόνα επιχείρησαν να αξιοποιήσουν επικοινωνιακά η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, με στόχο να στρέψουν τους πολίτες εναντίον μιας μερίδας εργαζομένων που κινητοποιούνται για να βελτιώσουν τις συνθήκες δουλειάς τους και τις συγκοινωνίες.

Χθες το απόγευμα μάλιστα, από πηγή του Μαξίμου δόθηκε στη δημοσιότητα πίνακας, σύμφωνα με τον οποίο στην απεργία συμμετείχαν μόλις 25 εργαζόμενοι. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι που απήργησαν αντιστοιχούν μόλις στο 5% του συνόλου των εργαζομένων, παρ’ όλα αυτά οδήγησαν στην πλήρη ακινησία του δικτύου του μετρό σε όλη τη διάρκεια της κινητοποίησης.

«Η συμμετοχή των μελών μας στη στάση εργασίας ήταν καθολική», αντέτεινε ο πρόεδρος των εργαζομένων και υποσχέθηκε ότι σήμερα θα δώσει αναλυτικά στοιχεία. Εξήγησε ωστόσο ότι πρόκειται για στάση εργασίας, που αφορά μόνον την πρωινή βάρδια, ενώ υπάρχουν ρεπό και δικαιολογημένες απουσίες. Ενημέρωσε επίσης ότι στο μετρό εργάζονται 2.400 άτομα, από τα οποία τα 1.500 είναι μέλη του ΣΕΛΜΑ. Διευκρίνισε ότι η κινητοποίηση προκηρύχθηκε με απόφαση της διοίκησης του σωματείου, ενώ είχε τη συμπαράσταση της ΓΣΕΕ και του Εργατικού Κέντρου Αθήνας.

Είχε οριστεί προσωπικό ασφαλείας, όπως ορίζει ο νόμος και εφαρμόζεται σε όλες τις κινητοποιήσεις, αλλά στην πράξη δεν είναι δυνατόν να κινηθούν οι συρμοί και να λειτουργήσουν οι σταθμοί με μειωμένο προσωπικό. «Κανένα δικαστήριο δεν δίνει άδεια λειτουργίας του συστήματος, γιατί μπορεί να ανακύψουν πολλά προβλήματα που βάζουν σε κίνδυνο τους επιβάτες», μας είπε και ανέφερε χαρακτηριστικά το πιθανό ενδεχόμενο να υπάρξει κοσμοσυρροή στις πλατφόρμες, που παρατηρείται τις ώρες αιχμής και στην κανονική λειτουργία του μετρό.

«Αναγκαστήκαμε να κάνουμε κινητοποίηση γιατί αιφνιδιαστικά την Κυριακή ανακοινώθηκε ότι 21 εργαζόμενοι μεταφέρονται στα εκδοτήρια εισιτηρίων», μας ενημερώνει ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ. Οι περισσότεροι προέρχονται από τους ελεγκτές κομίστρου, τομέας που έχει ήδη μεγάλες ελλείψεις. «Με βάση το εγκεκριμένο οργανόγραμμα, έχουμε 700 κενές θέσεις», αποκαλύπτει ο Σπύρος Ρεβύθης και επισημαίνει ότι υπάρχουν ελλείψεις σε νευραλγικούς τομείς, όπως τεχνικοί και οδηγοί. Ενα μέρος των κενών καλύπτεται με υπερωρίες του υπάρχοντος προσωπικού, που κοστίζουν περίπου 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

«Το ποσό αυτό αρκεί για την πρόσληψη 200 εργαζομένων, που είναι απάντηση στην ανεργία», επισημαίνει και θυμίζει ότι, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών για τους συρμούς, έχουν αραιώσει τα δρομολόγια. Αποκαλύπτει επίσης ότι έχουν ξεκινήσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια στη μικρή επέκταση του δικτύου προς Πειραιά, αλλά στους τρεις νέους σταθμούς δεν έχουν τοποθετηθεί μηχανήματα επικύρωσης των εισιτηρίων στην είσοδο και την έξοδο! Δεν υπάρχουν σημεία πώλησης εισιτηρίων σε όλη τη νέα γραμμή του τραμ από το Φάληρο ώς τον Πειραιά.

Με σύμβαση έργου

«Εμείς είμαστε οι πρώτοι που ενδιαφερόμαστε για τη σωστή λειτουργία του μετρό», τονίζει ο πρόεδρος της ΣΕΛΜΑ. Την περασμένη εβδομάδα, το προεδρείο του σωματείου επισκέφθηκε τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για την άμεση κάλυψη των κενών σε προσωπικό. Ζήτησαν, μεταξύ άλλων, να γίνει άτυπη έκκληση προς τους 10.000 εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες για να καλύψουν εθελοντικά τα κενά στην έκδοση εισιτηρίων.

Πρότειναν επίσης να προσληφθούν με συμβάσεις έργου απόφοιτοι από Επαγγελματικά Λύκεια και ΙΕΚ. «Δεν φταίνε οι εργαζόμενοι για τα κενά», λέει χαρακτηριστικά ο Σπύρος Ρεβύθης και σχολιάζει τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργείου: «Εκεί που μας χρωστάγανε, θέλουν να μας πάρουν και το βόδι». Διαβεβαιώνει, τέλος, ότι οι εργαζόμενοι στο μετρό αμείβονται με βάση το μισθολόγιο του Δημοσίου και ο μέσος μισθός είναι 700 ευρώ.

«Ασύμμετρη κινητοποίηση από μια συνδικαλιστική μειοψηφία» είδε ο υπ. Μεταφορών

Κώστας Αχ. Καραμανλής

EUROKINISSI

Επίθεση στους εργαζόμενους, αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ έκανε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής

Με επίθεση στους εργαζόμενους και στον... ΣΥΡΙΖΑ απάντησε ο αρμόδιος υπουργός στη χθεσινή στάση εργασίας στο μετρό. Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ενημέρωσε ότι πρόσφατα, σε συνεργασία με το οικονομικό επιτελείο, υπέγραψε την καταβολή των μη μισθολογικών παροχών που περιλαμβάνουν οι νέες συλλογικές συμβάσεις, ενώ συμφωνήθηκε να γίνουν συζητήσεις από μηδενική βάση για τις αποδοχές του 2020. «Ο ΣΥΡΙΖΑ, που υποτίθεται ότι προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων, τους κρατούσε σε ομηρεία», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος εγκαλεί τους εργαζόμενους στο μετρό και προσθέτει: «Αντί για “ευχαριστώ” στην κυβέρνηση, κάνουν στάση εργασίας». Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης συνέχισε στην ίδια κατεύθυνση και δήλωσε: «Ταλαιπωρήθηκε ολόκληρη η πρωτεύουσα επειδή μια συνδικαλιστική μειοψηφία αποφάσισε να προβεί σε μια ασύμμετρη κινητοποίηση απέναντι σε μια ορθή απόφαση της διοίκησης».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, λειτουργούν εκδοτήρια εισιτηρίων με υπαλλήλους σε 21 από τους 62 σταθμούς, αλλά στο σύνολο των σταθμών οι επιβάτες ταλαιπωρούνται γιατί δεν έχουν εξοικειωθεί με τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης. Είναι υπαρκτό πρόβλημα, το οποίο αναδεικνύει με χθεσινή ανακοίνωσή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και Λοιπών Εργαζομένων στην ΣΤΑΣΥ.

Κάνει όμως λόγο για «μπακαλίστικες λύσεις» και μετακινήσεις «ατάκτως ερριμμένες» που μπορούν να χαρακτηριστούν μόνον ως μέτρα πειθαρχικού χαρακτήρα. Αναφέρουν ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που εφαρμόζεται εδώ και δύο χρόνια, δεν απέδωσε τις αναμενόμενες εισπράξεις. Σημειώνουν μάλιστα ότι το 80% των εσόδων προέρχεται από το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ (μετρό, Ηλεκτρικός, τραμ) και επισημαίνει ότι χρειάζεται να αυξηθούν τα σημεία πώλησης εισιτηρίων και να εκπονηθεί ένα πρόγραμμα εκπτώσεων για μαζική αγορά εισιτηρίων από επιχειρήσεις.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέτωπο σωματείων της ΣΤΑΣΥ κατά της κυβερνητικής «λάσπης»
«Η λάσπη δεν πιάνει», τονίζουν σε χθεσινή κοινή ανακοίνωσή τους πέντε φορείς εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, απαντώντας στην ουσία στην κυβερνητική επίθεση που δέχτηκαν οι συνάδελφοί τους στο μετρό για...
Μέτωπο σωματείων της ΣΤΑΣΥ κατά της κυβερνητικής «λάσπης»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Καθολικό κλείσιμο των πυλών εισόδου/εξόδου, ακόμη και αυτών που έχουν προβλεφθεί για τα ΑμεΑ, θα εφαρμοστεί σήμερα πιλοτικά σε 13 σταθμούς του μετρό, στους οποίους περιλαμβάνεται και το Σύνταγμα. Είναι η πρώτη...
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάση εργασίας αύριο στο μετρό
Απανωτές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Αύριο οι συρμοί του μετρό θα ακινητοποιηθούν από τις 9 μ.μ. ώς το τέλος της βάρδιας, μετά τη νέα στάση εργασίας που προκήρυξε...
Στάση εργασίας αύριο στο μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρίνετε ίνα κριθήτε!
Με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί άμεσα η κυβέρνηση επιχειρεί να «ξεπαγώσει» την αξιολόγηση, αναθέτοντάς τη στους προϊσταμένους, αν θέλουν να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο νέο σύστημα επιλογής στελεχών....
Κρίνετε ίνα κριθήτε!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ
Το νοικοκύρεμα των οικονομικών στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τον φορέα που έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, αλλά και οι δανειακές υποχρεώσεις της «Αττικό Μετρό»,...
Εσοδα και δάνεια τα αίτια των απεργιών στη ΣΤΑΣΥ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας