Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σύγκρουση με φόντο την ελαττωματική σήραγγα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σύγκρουση με φόντο την ελαττωματική σήραγγα

  • A-
  • A+

Η έρευνα της ΕΡΓΟΣΕ για υπαρκτά τεχνικά προβλήματα σε ένα τμήμα 300 μέτρων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρο-Ειδομένη αποκτά εκ των πραγμάτων πολιτική διάσταση λόγω της σφοδρής σύγκρουσης του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα στο τμήμα Πάτρα-Πύργος.

Ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, ο οποίος είναι επικεφαλής της κατασκευαστικής εταιρείας «Μηχανική» που έχει αναλάβει τις δύο από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες του νέου αυτοκινητόδρομου, έστειλε πρόσφατα επιστολή προς τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους και με πολύ σκληρούς χαρακτηρισμούς, κατηγορώντας τον υπουργό ότι θέλει να ανατρέψει τα σημερινά δεδομένα του έργου και να προχωρήσει σε ανάθεσή τους στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας οδού».

Προαναγγέλλει δε ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα καταθέσει προσφυγές στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Με χθεσινή ανακοίνωσή της η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει ότι η σήραγγα Τ6, αν και είναι έργο πρόσφατης κατασκευής, παρουσιάζει «ανησυχητική εικόνα» που περιλαμβάνει ρωγμές στην οροφή, εισροή υδάτων, αποκόλληση στρώσεων και αποδιοργάνωση σκυροδέματος.

Τα έργα της σήραγγας, που αποτελούν τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρο-Ειδομένη, μήκους 21 χλμ. και προϋπολογισμού 113 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκαν το 2012 αλλά δεν έχουν τεθεί ακόμη σε λειτουργία, λόγω των αστοχιών στη συγκεκριμένη σήραγγα.

Οι αυτοψίες

Οι πρώτες ενδείξεις για τεχνικές αστοχίες διαπιστώθηκαν από τους μηχανικούς της δημόσιας εταιρείας στα μέσα του 2017 και έναν χρόνο αργότερα επεκτάθηκαν, γι’ αυτό από τότε η ΕΡΓΟΣΕ απευθύνθηκε στο Τεχνικό Επιμελητήριο, που όρισε τρεις πραγματογνώμονες για να εξετάσουν το θέμα.

Στις αυτοψίες που πραγματοποιήθηκαν, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ήταν παρόντα όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, εκτός από τη «Μηχανική», για την οποία αναφέρει ότι «δεν ανταποκρίθηκε».

Σημειώνεται επίσης ότι από τον Σεπτέμβριο κάνει ελέγχους στη σήραγγα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω της ΙΝΕΑ που είναι ο φορέας διερεύνησης σιδηροδρομικών έργων.

«Οι πραγματογνώμονες, κατανοώντας τους σοβαρούς λόγους διακινδύνευσης κοινοτικών πόρων, κοινοποίησαν τον Δεκέμβριο του 2019 τη συνοπτική παρουσίαση του οριστικού πορίσματος της πραγματογνωμοσύνης», τονίζει η ΕΡΓΟΣΕ και διευκρινίζει ότι «σε καμιά περίπτωση δεν επιθυμεί αντιπαράθεση με καμία εταιρεία».

Προσθέτει όμως ότι είναι ιδιαίτερα προσεκτική γιατί το ζήτημα αφορά την ασφάλεια των πολιτών, υπενθυμίζει ότι το έργο είχε σημαντικό κόστος και καταλήγει ότι θα απαιτηθεί μεγάλη δαπάνη για την ενίσχυση του θόλου της σήραγγας ή την καθαίρεση και την ανακατασκευή της.

Είχε προηγηθεί ανακοίνωση της «Μηχανικής», που εκδόθηκε την Τετάρτη με αφορμή αναρτήσεις στο διαδίκτυο που έφεραν στο φως τα τεχνικά προβλήματα τα οποία έχουν εντοπιστεί στη σήραγγα από τους εμπειρογνώμονες του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Σημειώνει ότι το έργο ολοκληρώθηκε το 2009 και ακολούθησε ο προβλεπόμενος χρόνος της υποχρεωτικής συντήρησης από την εταιρεία.

«Παρελήφθη οριστικά πριν από 8 χρόνια από το υπουργείο, χωρίς καμία παρατήρηση», ενημερώνει η εταιρεία, στοιχείο που εμμέσως δημιουργεί «πονοκεφάλους» στην τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και τις αρμόδιες υπηρεσίες που πιστοποίησαν το «καλώς έχει» των εργασιών.

Σε άλλο σημείο αναφέρει ότι οι εργασίες της πραγματογνωμοσύνης είναι σε εξέλιξη και παραθέτει επιστολή μέλους της επιτροπής με την οποία ζητά από την εταιρεία να καταθέσει στοιχεία ώς τις 20 Δεκεμβρίου.

Στην ίδια ανακοίνωση η «Μηχανική» κάνει λόγο για «σκόπιμες διαρροές», σημειώνει ότι «συμπίπτουν χρονικά, όλως περιέργως, με τη μάταιη προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να πλήξει το κύρος και την αξιοπιστία της εταιρείας» και προαναγγέλλει ότι θα υπερασπιστεί «με κάθε νόμιμο τρόπο το κύρος της 45ετούς ιστορίας της εταιρείας και τους κόπους των εργαζομένων της».


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ.
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
Για το 2027, με τα πιο... αισιόδοξα σενάρια, μετατίθεται η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη σημερινή καρμανιόλα της Δυτικής Ελλάδας.
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
Με «συνταγή» αυτοκινητόδρομων φαίνεται ότι θα προχωρήσει η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Το ετήσιο κόστος συντήρησης υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Προς ανάθεση των έργων σε ιδιώτες για 5-10 χρόνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Καραμπόλες» εργολάβων στον δρόμο-καρμανιόλα
Την έγκριση των Βρυξελλών θα αναζητήσει μέσα στις επόμενες ημέρες ο υπουργός Υποδομών για να προχωρήσουν τα έργα στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, που βρίσκονται κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού.
«Καραμπόλες» εργολάβων στον δρόμο-καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί.
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Υπογράφηκε η σύμβαση για τη σήραγγα Σεπολίων
Το έργο ήταν ενταγμένο στις υποδομές για τους... Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, αλλά ξεκινά με καθυστέρηση 14 χρόνων και, αν όλα πάνε καλά, θα τεθεί σε λειτουργία λίγο πριν από την αντίστοιχη διοργάνωση του...
Υπογράφηκε η σύμβαση για τη σήραγγα Σεπολίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας