Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μόνη λύση το μετρό για το Πέραμα των 30.000 κατοίκων
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μόνη λύση το μετρό για το Πέραμα των 30.000 κατοίκων

  • A-
  • A+

Μια εργατούπολη περίπου 30.000 κατοίκων έχει... ξεχαστεί από τους σχεδιασμούς του μετρό. Ο λόγος για το Πέραμα, που διαθέτει μόνον έναν οδικό άξονα, τη λεωφόρο Δημοκρατίας, για τη σύνδεση με τον Πειραιά, παρ’ όλο που στα διοικητικά όρια του δήμου λειτουργούν μεγάλες επιχειρήσεις.

Στη μοναδική είσοδο και έξοδο της πόλης κινούνται με δυσκολία σε καθημερινή βάση 200 έως 300 βυτιοφόρα, χωρίς να υπολογίζονται φορτηγά, λεωφορεία, Ι.Χ. και ασθενοφόρα.

Το κυκλοφοριακό αδιέξοδο δεν είναι σχήμα λόγου. Στα διοικητικά όρια της πόλης λειτουργεί ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων στο Σχιστό, πέντε εταιρείες πετρελαιοειδών, το 70% των δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, η μεγάλη ναυπηγοεπισκευστική ζώνη, το Κέντρο Φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών, η Διοίκηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, ενώ σε μικρή απόσταση από την παράκτια ζώνη βρίσκεται το κέντρο επεξεργασίας λυμάτων της Ψυττάλειας, που καλύπτει τις ανάγκες του μεγαλύτερου μέρους του Λεκανοπεδίου.

Το κομφούζιο στον μοναδικό δρόμο πρόσβασης στο Πέραμα αναμένεται να ενταθεί με τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας, που προβλέπεται να παραδοθεί μέσα στο 2020.

«Η λύση είναι μονόδρομος και είναι το μετρό», επισημαίνει ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, ο οποίος συναντήθηκε πρόσφατα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, και κατέθεσε υπόμνημα με τις προτάσεις για τη λύση του προβλήματος.

Η σπουδαιότερη αφορά τη σύνδεση της πόλης με τον σταθμό του μετρό στα Μανιάτικα, που περιλαμβάνεται στην υπό κατασκευή επέκταση της γραμμής Αεροδρόμιο - Σύνταγμα - Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου ώς το κέντρο του Πειραιά.

Μελέτη του 2003

Εχει ενδιαφέρον ότι στα γραφεία της Αττικό Μετρό υπάρχει μια μελέτη του 2003, που, σωστά, προβλέπει την κατασκευαστική γραμμή με τερματικό σταθμό το Πέραμα, αλλά παραμένει στα αζήτητα...

Το ίδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πάντως, έχει σταθερά στις προτεραιότητές του την υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με το Πέραμα, το οποίο όμως είναι αποκλεισμένο από το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο!

Αξίζει να αναφερθεί ότι η πορθμειακή γραμμή Περάματος - Σαλαμίνας, που είναι η δεύτερη στην Ευρώπη έπειτα από αυτήν του Καλέ της Γαλλίας, εξυπηρετεί σε ετήσια βάση πάνω από 8 εκατ. επιβάτες.

«Οι αρμόδιοι πρέπει να δείξουν ότι αναγνωρίζουν την επιβάρυνση της πόλης από υποδομές κρίσιμης σημασίας, που επιβαρύνουν την ποιότητα ζωής μας», λέει ο Γιάννης Λαγουδάκης και προσθέτει:

«Ο κοινωνικός αποκλεισμός που βιώνει εδώ και δεκαετίες το Πέραμα, μας αναγκάζει να διεκδικούμε αυτά που είναι αυτονόητα για άλλους δήμους».


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες
Νέος, αλλά τελευταίος, «γολγοθάς» περιμένει τους οδηγούς που κινούνται στη ζώνη κατασκευής της γραμμής του τραμ στον Πειραιά. Από τη Δευτέρα δύο βασικοί οδικοί άξονες, η Ομηρίδου Σκυλίτση και η Βασ. Γεωργίου,...
Η τελευταία ταλαιπωρία για τους Πειραιώτες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λαδώνουν τους μετροπόντικες
Με 30,8 εκατ. ευρώ φαίνεται ότι πείστηκαν οι εργολάβοι του πολύπαθου μετρό της Θεσσαλονίκης να ανοίξουν πάλι τα εργοτάξια και να βάλουν μπροστά τις μηχανές στους δύο μετροπόντικες που κατασκευάζουν τις δίδυμες...
Λαδώνουν τους μετροπόντικες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η πανάκριβη προβολή της χελώνας
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό θα ξοδέψει 1,1 εκατ. ευρώ για να διαφημίσει την πρόοδο στα εργοτάξια της Θεσσαλονίκης, που κατέβασαν ρολά από τον Σεπτέμβριο, και της γραμμής Πειραιά.
Η πανάκριβη προβολή της χελώνας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά
Στα μέσα του 2022 αναμένεται να φθάσει το μετρό στον Πειραιά, που θα συνδέσει απευθείας το «Ελ. Βενιζέλος» με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση πάνω από 130 χιλιάδες επιβάτες...
Σε δυόμισι χρόνια το μετρό στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η γέφυρα Λαμπράκη αντέχει
Στατικά επαρκή για να περάσει το τραμ χαρακτηρίζουν τη γέφυρα Λαμπράκη στον Πειραιά, οι καθηγητές του Πολυτεχνείου Γιάννης Μυλόπουλος και Νίκος Μπελαβίλας, που γνωρίζουν πολύ καλά το έργο ● Η Αττικό Μετρό θα...
Η γέφυρα Λαμπράκη αντέχει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου
Μέσα στον Φεβρουάριο, με... δόσεις και μικρή απόκλιση από το τελευταίο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της ηλεκτροκινούμενης γραμμής...
Η ηλεκτροκινούμενη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται τέλη Φεβρουαρίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας