Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αφαντα τα νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αφαντα τα νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη

  • A-
  • A+
Ατέλειωτος κατήφορος για τις συγκοινωνίες της πόλης με την κυβέρνηση να καταργεί τον διάδοχο φορέα του ΟΑΣΘ και να στρώνει τον δρόμο για ιδιωτικοποίηση των αστικών γραμμών, αλλά και του μετρό που θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο...

Βασιλιάς –των ελεεινών συγκοινωνιών– χωρίς διάδοχο στέφθηκε ο ΟΑΣΘ με την ευγενική χορηγία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, η τροπολογία του οποίου το βράδυ της περασμένης Παρασκευής ανήγγειλε με κάθε επισημότητα στους Θεσσαλονικείς ότι τα επόμενα τρία χρόνια –τουλάχιστον– θα βιώνουν το ίδιο ακριβώς συγκοινωνιακό μαρτύριο που ζουν σήμερα.

Αφωνοι οι φορείς της πόλης, όσοι μέχρι χθες ούρλιαζαν στα κεραμίδια, που τώρα υποδύονται ότι δεν καταλαβαίνουν με την τροπολογία, η οποία επισημοποιεί μια ολόκληρη τριετία ταλαιπωρίας χωρίς διέξοδο ή έστω μια ελπίδα. Και είναι δύο φορές εντυπωσιακό το σκηνικό, δεδομένου ότι τούτη η τροπολογία είναι που επισημοποιεί με εκκωφαντικό τρόπο την παραδοχή ότι και το Μετρό δεν έχει πλέον ορίζοντα κατασκευής, παραπέμπεται σε ένα απροσδιόριστο μέλλον.

Εσχατο, αλλά όχι τελευταίο, το γεγονός ότι η κυβέρνηση διά της τροπολογίας λέει καθαρά πως πρόθεσή της μετά την παρέλευση της τριετίας δεν είναι μόνο η ιδιωτικοποίηση των λεωφορειακών γραμμών αλλά και του Μετρό.

Πολλοί ήταν αυτοί που ανέμεναν –και ως εκ τούτου ανήγγελλαν τις προηγούμενες μέρες στηριγμένοι πάντα «σε… πληροφορίες»– ότι τουλάχιστον θα υπήρχε μια αναφορά σε μαζική αγορά καινούργιων λεωφορείων, εκατοντάδων μάλιστα, αλλά, φευ, προκρίθηκε η δυνατότητα ενοικίασης μεταχειρισμένων λεωφορείων ηλικίας έως 15 ετών.

Θα αναλύουμε για καιρό τις συνέπειες της τροπολογίας, αλλά όχι μόνο παρατείνεται η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ για 3 χρόνια –σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο 4482/2017 στις 3 Δεκεμβρίου 2021 έληγε τυπικά το καθεστώς της εκκαθάρισης εν λειτουργία και όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού θα μεταφέρονταν στην ΑΣΥΘ– αλλά καταργείται το διάδοχο σχήμα, δηλαδή η ΑΣΥΘ.

Η κατάργηση διά νόμου της ΑΣΥΘ, η οποία υποτίθεται ότι θα αναλάμβανε όλο το συγκοινωνιακό έργο (τον ΟΑΣΘ και το Μετρό) στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνει ότι αυτό που η κυβέρνηση αποφάσισε είναι μια τριετία ταλαιπωρίας για τους Θεσσαλονικείς, στους οποίους υπόσχεται ότι θα ιδιωτικοποιήσει τις λεωφορειακές γραμμές, γι’ αυτό και δεν αγοράζει νέα λεωφορεία. Γι’ αυτό και επικαιροποιεί την εκχώρηση των 25 περιαστικών γραμμών στο ΚΤΕΛ, διευρύνοντας, ξεχειλώνοντας καλύτερα, τη δίοδο που είχε ανοίξει η προηγούμενη κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΑΣΘ που είχαν ιδιωτικοποιήσει 5 απομακρυσμένες γραμμές του νομού. Παράλληλα αναγγέλλει ότι το Μετρό όχι μόνο θα καθυστερήσει, αλλά και όταν ολοκληρωθεί όλα δείχνουν ότι θα το αναλάβουν κι αυτό ιδιώτες.

«Μαύρη Παρασκευή»

Τι λέει ακόμη η τροπολογία; Οτι ο ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης) μένει ουσιαστικά χωρίς αρμοδιότητες, ο ΟΑΣΘ που θα βρίσκεται στην «εντατική» μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Διόλου υπερβολικά ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Αμανατίδης έκανε λόγο για «Μαύρη Παρασκευή», ενώ σε κοινή δήλωσή τους ο Χρήστος Σπίρτζης, τομεάρχης Εσωτερικών, και η Πέτη Πέρκα, αναπληρώτρια τομεάρχης Μεταφορών, θυμίζουν ότι «ο ΑΣΥΘ προβλεπόταν να είναι ο νέος φορέας που θα διαδεχόταν τον ΟΑΣΘ, απαλλαγμένος από τα βάρη του παλιού ΟΑΣΘ», σημειώνουν ότι «στην πραγματικότητα η κυβέρνηση θέλει μια επιστροφή στον παλιό ΟΑΣΘ των ελλειμμάτων, της διαφθοράς» διότι «μετά τις “τακτοποιήσεις” ημετέρων και καθόλου άριστων στις διοικήσεις των νοσοκομείων η κυβέρνηση σπεύδει να “τακτοποιήσει” και τα δεκάδες ρουσφέτια στελεχών της στον πολύπαθο ΟΑΣΘ» και τονίζουν ότι «η τροπολογία αποκαλύπτει πως δεν υπάρχει καμία πρόθεση να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
«Κόλλησε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο το σχέδιο σύμβασης για παραχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και η αφωνία από τον υπουργό Μεταφορών είναι χαρακτηριστική.
Η ταλαιπωρία δεν έχει τελειωμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική».
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
Μετά από συνάντηση 2,5 ωρών οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατέληξαν σε συμφωνία, δεν θα πραγματοποιηθούν άλλες κινητοποιήσεις αν και απέμεινε η απορία γιατί...
Απομακρύνεται το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας