Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζήτησαν δρομολόγια και έλαβαν συγγνώμη
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζήτησαν δρομολόγια και έλαβαν συγγνώμη

  • A-
  • A+

Ζήτησαν περισσότερα δρομολόγια, πήραν μια συγγνώμη, αλλά και ένα αίτημα από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ: πίστωση χρόνου. Χθες ήταν η δεύτερη φορά που ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ έκανε δηλώσεις μαζί με φοιτητές που διαμαρτύρονταν για την κατάσταση των συγκοινωνιών από και προς το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

Κι έτσι μάθαμε ότι αν έχουμε να περιμένουμε κάποια αλλαγή στην απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, ενδέχεται να συμβεί, μερικώς, στις αρχές του 2021, ενώ η γενικότερη βελτίωση μετατίθεται σε βάθος απροσδιόριστου χρόνου, αφού καινούργια λεωφορεία θα αποκτήσουμε, αν όλα πάνε καλά, όταν ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός, που φυσικά δεν έχει προκηρυχθεί.

Μέχρι τότε η διοίκηση έχει να επιδείξει μόνο την… επιτυχία της στο κόψιμο περισσότερων προστίμων σε όσους δεν κόβουν εισιτήριο.

Με αφορμή πάντως την κινητοποίηση των φοιτητών, μάθαμε από τον πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ) Γιώργο Σκόδρα ότι προετοιμάζεται νέος διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια 1.000 νέων αστικών λεωφορείων, από τα οποία 350 για τη Θεσσαλονίκη (300 με ηλεκτροκίνηση και 50 με ντίζελ), αλλά είμαστε ακόμη στο σημείο που «έχουν γίνει και οι αντίστοιχες επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να εξασφαλιστούν και οι αιτούμενοι πόροι».

Οι φοιτητές από την πλευρά τους για άλλη μία φορά διαμαρτυρήθηκαν εντόνως για όσα γίνονται στη γραμμή 52 προς το ΤΕΙ αφού, όπως είπαν, είναι πια καθημερινό φαινόμενο οι λιποθυμίες λόγω του συνωστισμού και ζήτησαν επιπλέον από τον κ. Σκόδρα να κοστολογήσει τη δωρεάν μετακίνησή τους και ύστερα «θα διεκδικήσουμε εμείς το κονδύλιο που θα προκύψει από το αρμόδιο υπουργείο, είτε το Παιδείας είτε το Μεταφορών και Υποδομών».

Ο κ. Σκόδρας ζήτησε συγγνώμη, σχολίασε πως «δεν αξίζει σε κανέναν η κατάσταση αυτή» και απηύθυνε «παράκληση να μας δώσουν πίστωση χρόνου, είμαστε μόλις 100 ημέρες στη διοίκηση και τα προβλήματα είναι πάρα πολλά».

Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα, αυτές τις μέρες κατά μέσο όρο κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη 320-340 λεωφορεία και έδειξε ότι ως μοναδική λύση αυτή τη στιγμή εμφανίζεται η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για τις περιαστικές γραμμές: «Θα μας δώσει τη δυνατότητα να μεταφέρουμε περίπου 60 με 70 λεωφορεία που κυκλοφορούν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος, εντός του αστικού ιστού».

Πάντως κάτι νεότερο και ως προς αυτή την εξέλιξη δεν αναφέρθηκε, όπως δεν έγινε λόγος για τα 130 αρθρωτά λεωφορεία που βρίσκονται αδιόρθωτα στα αμαξοστάσια.

«Σαρδελοποίηση»

Κι έτσι απέμεινε ως στόχος της διοίκησης η εντατικοποίηση των ελέγχων για τα εισιτήρια, όταν βέβαια μπορούν να μπουν μέσα ελεγκτές, αφού η «σαρδελοποίηση» των επιβατών απαγορεύει ακόμη και να ανοιγοκλείνουν οι πόρτες. Διευκρινίζοντας ότι τα πρόστιμα δεν είναι αυτοσκοπός, ο κ. Σκόδρας προανήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων διότι «ο Οργανισμός πρέπει να έχει έσοδα και το έσοδό του είναι το εισιτήριο».

Εκανε και κριτική στην προηγούμενη διοίκηση διότι «το πρώτο 7μηνο του 2019 οι έλεγχοι απέδωσαν 135 πρόστιμα συνολικά», ενώ Σεπτέμβριο και Οκτώβριο τα πρόστιμα ήταν 850. Με δεδομένο πάντως ότι κάθε πρόστιμο αντιστοιχεί σε ένα εισιτήριο που δεν κόπηκε και κάθε εισιτήριο κοστίζει 1 ευρώ, δεν μπορεί κανείς να μιλά σοβαρά για χασούρα που έβαλε μέσα τον Οργανισμό.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μεταχειρισμένα και καλό Πάσχα
Kι από Χριστούγεννα… καλό Πάσχα. Είναι η απάντηση που εισέπραξε από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία εργαζόμενων, φοιτητών και συνταξιούχων για τις αστικές συγκοινωνίες.
Μεταχειρισμένα και καλό Πάσχα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι θολές γραμμές μιας συμφωνίας
Το προσύμφωνο για την εκχώρηση 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μπορεί να υπογράφηκε προχθές στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, αλλά ο ΟΑΣΘ κάνει διαρκώς… σημειωτόν.
Οι θολές γραμμές μιας συμφωνίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική».
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας