Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που ισχύει από το 2016 λόγω του αυξημένου ΦΠΑ, αφήνει ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, κάνοντας αναφορές στην αναθεώρηση της φορολογικής πολιτικής που ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Εμμέσως όμως δημιουργεί την εντύπωση πως θα καταργηθεί η δωρεάν μετακίνηση τουλάχιστον για ορισμένες κοινωνικές ομάδες, με αιχμή τους ανέργους, που είχε θεσμοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Αποκαλύπτει επίσης ότι τα υπουργεία συνεχίζουν τα «φέσια» στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), παρά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με το οποίο καταγράφονται όλοι οι δικαιούχοι δωρεάν ή μειωμένης μετακίνησης, αλλά και την εξόφληση παλαιότερων χρεών.
Το 2018 το κόστος του ΟΑΣΑ για τα φοιτητικά και μαθητικά εισιτήρια, ανέργους, ΑμεΑ, πολυτέκνους, άτομα άνω των 65 ετών, παιδιά έως 6 ετών και νέους από 7 έως 18 ετών, ανήλθε στα 120 εκατ. ευρώ, αλλά τα αρμόδια υπουργεία κατέβαλαν 39 εκατ. ευρώ.
Για το τρέχον έτος η δαπάνη υπολογίζεται σε 137 εκατ. ευρώ και στα ταμεία του Οργανισμού υπολογίζεται ότι θα μπουν 43 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία δόθηκαν σε απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει η βουλευτίνα του ΜέΡΑ25 Σοφία Σακοράφα.
Επιβάτες
Από τα στοιχεία του υπουργείου και του ΟΑΣΑ προκύπτει ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, παρά τα... παρατράγουδα που υπήρχαν το πρώτο διάστημα για επιβάτες και εργαζόμενους στις συγκοινωνίες, έχει συμβάλει θετικά στα έσοδα και η αύξηση για το 2018 υπολογίζεται σε 14%.
Το υπουργείο Μεταφορών αποδέχεται για πρώτη φορά ότι οι ζημιές, που έφτασαν τα 50,4 εκατ. ευρώ και εμφανίστηκαν στα οικονομικά αποτελέσματα του Οργανισμού της προηγούμενης χρονιάς, οφείλονται στη μείωση της τακτικής και έκτακτης κρατικής επιχορήγησης κατά 56 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με τη μη καταβολή 81 εκατ. ευρώ από τα αρμόδια υπουργεία που επωμίζονται το κόστος για τις δωρεάν ή τις μειωμένες μετακινήσεις με τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Να σημειωθεί ότι το 2017 η κρατική επιχορήγηση προς τον ΟΑΣΑ είχε διαμορφωθεί στα 106 εκατ. ευρώ και ήταν σημαντικά αυξημένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια (2014-2016) που ήταν στα 86 εκατ. ευρώ. Στα ίδια χαμηλά επίπεδα (85,96 εκατ. ευρώ) είχε επανέλθει την περασμένη χρονιά, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2019 είχαν δοθεί στον ΟΑΣΑ 41 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο.
Από τους αναλυτικούς πίνακες του ΟΑΣΑ έχει επίσης ενδιαφέρον ότι από το 2016 οι δημόσιες συγκοινωνίες εμφανίζουν σημαντικά έσοδα από άλλες πηγές, που αφορούν κυρίως προγράμματα διαφήμισης και ενοικίαση χώρων που υπάρχουν σε ορισμένους σταθμούς του μετρό.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας