Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο
EUROKINISSI/ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Παράθυρο» για μείωση 20 λεπτών στο εισιτήριο

  • A-
  • A+

Ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας στο 1,20 ευρώ, από 1,40 που ισχύει από το 2016 λόγω του αυξημένου ΦΠΑ, αφήνει ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, κάνοντας αναφορές στην αναθεώρηση της φορολογικής πολιτικής που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Εμμέσως όμως δημιουργεί την εντύπωση πως θα καταργηθεί η δωρεάν μετακίνηση τουλάχιστον για ορισμένες κοινωνικές ομάδες, με αιχμή τους ανέργους, που είχε θεσμοθετήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Αποκαλύπτει επίσης ότι τα υπουργεία συνεχίζουν τα «φέσια» στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), παρά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με το οποίο καταγράφονται όλοι οι δικαιούχοι δωρεάν ή μειωμένης μετακίνησης, αλλά και την εξόφληση παλαιότερων χρεών.

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Το 2018 το κόστος του ΟΑΣΑ για τα φοιτητικά και μαθητικά εισιτήρια, ανέργους, ΑμεΑ, πολυτέκνους, άτομα άνω των 65 ετών, παιδιά έως 6 ετών και νέους από 7 έως 18 ετών, ανήλθε στα 120 εκατ. ευρώ, αλλά τα αρμόδια υπουργεία κατέβαλαν 39 εκατ. ευρώ.

Για το τρέχον έτος η δαπάνη υπολογίζεται σε 137 εκατ. ευρώ και στα ταμεία του Οργανισμού υπολογίζεται ότι θα μπουν 43 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία δόθηκαν σε απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει η βουλευτίνα του ΜέΡΑ25 Σοφία Σακοράφα.

Επιβάτες

Από τα στοιχεία του υπουργείου και του ΟΑΣΑ προκύπτει ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, παρά τα... παρατράγουδα που υπήρχαν το πρώτο διάστημα για επιβάτες και εργαζόμενους στις συγκοινωνίες, έχει συμβάλει θετικά στα έσοδα και η αύξηση για το 2018 υπολογίζεται σε 14%.

Το υπουργείο Μεταφορών αποδέχεται για πρώτη φορά ότι οι ζημιές, που έφτασαν τα 50,4 εκατ. ευρώ και εμφανίστηκαν στα οικονομικά αποτελέσματα του Οργανισμού της προηγούμενης χρονιάς, οφείλονται στη μείωση της τακτικής και έκτακτης κρατικής επιχορήγησης κατά 56 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με τη μη καταβολή 81 εκατ. ευρώ από τα αρμόδια υπουργεία που επωμίζονται το κόστος για τις δωρεάν ή τις μειωμένες μετακινήσεις με τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Να σημειωθεί ότι το 2017 η κρατική επιχορήγηση προς τον ΟΑΣΑ είχε διαμορφωθεί στα 106 εκατ. ευρώ και ήταν σημαντικά αυξημένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια (2014-2016) που ήταν στα 86 εκατ. ευρώ. Στα ίδια χαμηλά επίπεδα (85,96 εκατ. ευρώ) είχε επανέλθει την περασμένη χρονιά, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2019 είχαν δοθεί στον ΟΑΣΑ 41 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο.

Από τους αναλυτικούς πίνακες του ΟΑΣΑ έχει επίσης ενδιαφέρον ότι από το 2016 οι δημόσιες συγκοινωνίες εμφανίζουν σημαντικά έσοδα από άλλες πηγές, που αφορούν κυρίως προγράμματα διαφήμισης και ενοικίαση χώρων που υπάρχουν σε ορισμένους σταθμούς του μετρό.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αυξομειώσεις στα εισιτήρια
Αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων στο δίκτυο των συγκοινωνιών της Αττικής θα φέρει η συνεργασία του δικτύου του ΟΑΣΑ με το ΚΤΕΛ Αττικής, που θεσπίστηκε με τροπολογία η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή. Το βασικό...
Αυξομειώσεις στα εισιτήρια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΑΣΑ, οι κάρτες και τα fake news
Με ένα «κλικ» από το σπίτι, μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή, ξεκίνησε από χθες η υποβολή των δικαιολογητικών για την έκδοση προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών σε ανέργους και ΑμεΑ, μετά το «πράσινο φως» που...
Ο ΟΑΣΑ, οι κάρτες και τα fake news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκτιμήσεις για σταδιακό κλείσιμο των πυλών του Μετρό από τα μέσα Νοεμβρίου
Ξεπέρασαν τις 220.000 οι προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες που έχουν διατεθεί από τα εκδοτήρια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών και, με αυτούς τους ρυθμούς, οι αρμόδιοι εκτιμούν ότι από τα μέσα Νοεμβρίου...
Εκτιμήσεις για σταδιακό κλείσιμο των πυλών του Μετρό από τα μέσα Νοεμβρίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας