Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δεν αυξάνει τα διόδια, αλλά προσθέτει νέους σταθμούς
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεν αυξάνει τα διόδια, αλλά προσθέτει νέους σταθμούς

  • A-
  • A+
Η χρέωση διατηρείται στο σημερινό επίπεδο 0,03 ευρώ, ενώ στα τέλη Νοεμβρίου από το «ταμείο» θα περνούν οι οδηγοί για τις μετακινήσεις μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, και λίγο αργότερα θα κάνουν στάση σε Ασπροβάλτα και Στρυμονικό.

Στα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται να λειτουργήσει ο πρώτος σταθμός διοδίων της Εγνατίας οδού που θα επιβαρύνει τις μετακινήσεις μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Εναν μήνα μετά, κοντά στην Πρωτοχρονιά, θα λειτουργήσει ο σταθμός στην Ασπροβάλτα και στις αρχές του 2020 στο Στρυμονικό.

Προβλέπεται να προστεθούν άλλοι τρεις μετωπικοί σταθμοί, σε Σιάτιστα, Καβάλα και Αρδάνιο, καθώς και περισσότεροι από 20 πλευρικοί οι οποίοι θα καλύπτουν όλους τους ανισόπεδους κόμβους που εξυπηρετούν τις μεγάλες πόλεις κοντά στον αυτοκινητόδρομο.

Στην Εγνατία οδό λειτουργούν σήμερα εννέα σταθμοί, σε Τύρια, Παμβώτιδα, Μαλακάσιο, Πολύμυλο, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη, Ιασμο και Μέστη, από τους οποίους τα ετήσια έσοδα υπολογίζονται σε 100 εκατ. ευρώ. Με βάση το πρώτο μνημόνιο, ο έτοιμος αυτοκινητόδρομος, που κόστισε στους φορολογούμενους περισσότερα από 7 δισ. ευρώ, μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ για να... ιδιωτικοποιηθεί.

Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία ζητούν από το 2012 να παραμείνει στο Δημόσιο και έχουν κάνει μελέτες σύμφωνα με τις οποίες, με μικρή αύξηση στις τιμές των διοδίων, τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 4 δισ. ευρώ σε βάθος 35ετίας.

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί η λεγόμενη «βαριά» συντήρηση, σε συνδυασμό με τα έργα που θα αναβαθμίσουν τις σήραγγες και ορισμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου με βάση τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, με κόστος που υπολογίζεται σε ένα δισ. ευρώ.

Ο αυτοκινητόδρομος των 640 χιλιομέτρων, που ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη και αγγίζει τα 1.000 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες που φτάνουν ώς τα σύνορα με όλες τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, εγκαινιάστηκε την άνοιξη του 2009 αλλά δεν λειτούργησαν οι προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων, με επιλογή της τότε κυβέρνησης της Ν.Δ. που υπαγορεύτηκε από προεκλογικές σκοπιμότητες.

Να σημειωθεί ότι το 2006, λόγω των υπερβάσεων στους προϋπολογισμούς, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ είχε συμφωνήσει στη σύναψη δανείου 250 εκατ. ευρώ από εμπορική τράπεζα για να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των έργων. Είχε μάλιστα βάλει εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια!

Λόγω της οικονομικής κρίσης, καθυστέρησε η καταβολή των δόσεων και η αποπληρωμή ξεκίνησε στην ουσία το 2016. Η τράπεζα όμως έχει μπλοκάρει τα έσοδα από τα διόδια γιατί διεκδικεί τόκους υπερημερίας και η προσφυγή της θα εκδικαστεί στις 31 Οκτωβρίου.

Το καλοκαίρι του 2018, στο πλαίσιο της τελευταίας αξιολόγησης, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών υπέγραψαν απόφαση με την οποία τα διόδια θα αυξάνονταν από 1.1.2019 από 0,03 σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Το μέτρο προκαλούσε μεγάλες αυξήσεις, με πιο χαρακτηριστική στον σταθμό των Μαλγάρων, όπου ένα Ι.Χ. θα πλήρωνε 2,90 ευρώ από 1,20!

Η υλοποίηση της κοινής υπουργικής απόφαση είχε ανασταλεί στα τέλη του 2018. Χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής υπέγραψε απόφαση που διατηρεί το σημερινό επίπεδο χιλιομετροχρέωσης (0,03 ευρώ), προσθέτει όμως τους νέους σταθμούς διοδίων.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
Τροπολογία, η οποία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, δίνει τη δυνατότητα στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης να δημιουργούν κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ, αλλά και...
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διόδια με «ρήτρα ΑΕΠ»
Προτάσεις από τους παραχωρησιούχους έχει ζητήσει ο υπ. Μεταφορών, με αντίδωρο τη χρονική επέκταση των συμβάσεων και κυρίως την προσθήκη απαραίτητων έργων που δεν είχαν περιληφθεί στις αρχικές συμβάσεις • Θα...
Διόδια με «ρήτρα ΑΕΠ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μόνο πλαστικό χρήμα και στα διόδια
Ανατροπές στον φορέα είσπραξης και -στο βάθος- μειώσεις τιμών στα διόδια υποσχέθηκε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης κατά τη χθεσινή συνάντησή του με τους δημοσιογράφους. Το ηλεκτρονικό σύστημα χρέωσης αναμένεται...
Μόνο πλαστικό χρήμα και στα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
Μια απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν διαμαρτυρίες από κατοίκους και φορείς της βόρειας Αττικής για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων, στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που...
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας