Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σχολείο χωρίς καθηγητές στις φυλακές Κορυδαλλού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σχολείο χωρίς καθηγητές στις φυλακές Κορυδαλλού

  • A-
  • A+
Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτουργεί στον χώρο του σωφρονιστικού καταστήματος του Κορυδαλλού είναι η μοναδική πρόσβαση στην εκπαίδευση για εβδομήντα πέντε μαθητές, οι οποίοι όμως στερούνται τα μαθήματά τους λόγω της σοβαρής υποστελέχωσης: από τους 13 καθηγητές που χρειάζονται, υπάρχουν μόνο τέσσερις, ενώ δεν υπάρχουν τάξεις ελληνομάθειας ή Δημοτικά Σχολεία.

Την ανησυχία τους για τη μη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) που λειτουργεί στον χώρο των φυλακών Κορυδαλλού εκφράζουν οι εβδομήντα πέντε μαθητές και ο Σύλλογος Διδασκόντων και διαμαρτύρονται για την υπολειτουργία του.

Μέχρι στιγμής, τον Σύλλογο Διδασκόντων αποτελούν τέσσερις μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αποσπασμένοι από άλλα σχολεία, ενώ χρειάζονται συνολικά 13 καθηγητές για να στελεχωθεί το εκπαιδευτικό δυναμικό.

Εως πέρυσι, τις περισσότερες από τις θέσεις αυτές κάλυπταν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί -αλλά ακόμα και αυτές οι προσλήψεις συχνά καθυστερούν για μήνες- και εθελοντές καθηγητές. Οι μαθητές παρακολουθούν δύο κύκλους σπουδών και το απολυτήριο του Β’ Κύκλου ισοδυναμεί με απολυτήριο Γυμνασίου.

Ο νόμος 4521/2018, που ψηφίστηκε τον Μάρτιο του 2018, προβλέπει να ιδρύονται σε κάθε κατάστημα κράτησης σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο ή ΣΔΕ, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ), Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), ΔΙΕΚ ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και τμήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.

Ωστόσο, ούτε τάξεις ελληνομάθειας ούτε Δημοτικά έχουν ιδρυθεί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία επιλογή εκπαίδευσης για όσους δεν έχουν ολοκληρώσει τη βασική εκπαίδευση (Δημοτικό) ή δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα.

Οι δε κρατούμενοι που θέλουν να φοιτήσουν σε Λύκεια, ουσιαστικά είναι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες: γράφονται σε Λύκεια εκτός φυλακής και αναλαμβάνουν οι ίδιοι, με τη βοήθεια εθελοντών καθηγητών, την εκπαίδευσή τους, για να δώσουν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς.

Μόνο τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας λειτουργούν ουσιαστικά, αλλά τελικά και αυτά υπολειτουργούν, όπως αποδεικνύει η περίπτωση του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού. Οπως σημειώνουν οι μαθητές σε επιστολή τους προς τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, «το σχολείο είναι ό,τι έχει απομείνει για να θυμίζει πως οι φυλακές είναι σωφρονιστικά καταστήματα και όχι αποθήκες ψυχών.

Η φυλακή που κλείνει το σχολείο της, εγκαταλείπει κάθε προσπάθεια για σωφρονιστική πολιτική, με συνέπεια να χάνεται η προοπτική για κοινωνική επανένταξη».

Ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Διδασκόντων του ίδιου σχολείου λέει στην «Εφ.Συν.» ότι «η πολιτεία θα πρέπει να διασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση και να μη βασίζεται στον εθελοντισμό και τη φιλανθρωπία» και ζητάει από το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών και να καλύψει τις ελλείψεις σε σχολικά εγχειρίδια, υλικοτεχνική υποδομή και αναλώσιμα.

Στο πλευρό μαθητών και καθηγητών στέκεται με ψήφισμά του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού - Αγίας Βαρβάρας, που έχει υλοποιήσει δράσεις εντός του σχολείου και γνωρίζει από πρώτο χέρι τις ελλείψεις. «Σωφρονισμός σημαίνει εκπαίδευση και όχι τιμωρία», σημειώνει ο Σύλλογος και ζητάει να καλυφθούν άμεσα όλες οι ανάγκες.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ταλιμπάν της αξιολόγησης» κατά μάχιμων εκπαιδευτικών
Εδώ και λίγους μήνες οι διαδικασίες (αυτο)αξιολόγησης των εκπαιδευτικών κοντεύουν να γίνουν ο κυριότερος μοχλός διαμόρφωσης της εσωτερικής ζωής του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις στη...
«Ταλιμπάν της αξιολόγησης» κατά μάχιμων εκπαιδευτικών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ντόπα ως πρότυπο για μαθητές
Εκπαιδευτικοί και μαθητές γνωρίζουν καλά ότι η λέξη υποκρισία βρίσκει το πραγματικό της νόημα στο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας για το «κοινωνικό σχολείο», που δήθεν εκπαιδεύει τα παιδιά στην υγιεινή...
Η ντόπα ως πρότυπο για μαθητές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάσα ελευθερίας για τους κρατούμενους μαθητές του Κορυδαλλού
Με συγκίνηση και ενθουσιασμό υποδέχθηκαν οι κρατούμενοι που φοιτούν στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας τον μονόλογο της ηθοποιού Ιωάννας Μπιλίρη «Εκδρομή των κοριτσιών που χάθηκαν» ● Μιλούν στην «Εφ.Συν.» η...
Ανάσα ελευθερίας για τους κρατούμενους μαθητές του Κορυδαλλού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προσλήψεις 6.629 αναπληρωτών ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας
Όπως είχε προαναγγείλει, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην πρόσληψη εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδική αγωγή. 
Προσλήψεις 6.629 αναπληρωτών ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι επιφυλάξεις της κυρίας υπουργού
Τις επιφυλάξεις της εξέφρασε η υπουργός Παιδείας σε συνάντηση της με την ΟΛΜΕ, για βασικά σημεία του νέου εξεταστικού όπως τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης στα οποία η εισαγωγή γίνεται μόνο με το απολυτήριο.
Οι επιφυλάξεις της κυρίας υπουργού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απομακρύνθηκε δάσκαλος που κλείδωσε μαθητή στην τάξη
Για παράνομη κατακράτηση κατηγορείται δάσκαλος που συνελήφθη το Σάββατο στη Ρόδο, επειδή κλείδωσε μέσα στην τάξη του 15ου Δημοτικού Σχολείου του...
Απομακρύνθηκε δάσκαλος που κλείδωσε μαθητή στην τάξη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας